Toon posts:

ongeldige toegangscode bij netwerkprinter

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds kort een netwerkje thuis dat op deze manier ingesteld is:

MODEM (mxstream) <----- SERVER (win98 - ip: 192.168.0.1) -------> HUB <------- CLIENT (winxp - ip: 192.168.0.2)

Ik heb een hub genomen omdat ik van tijd tot tijd ook een laptop erop aansluit.
Het netwerk draait op SyGate (op beide pc's geïnstalleerd) en IP adressen worden uitgedeeld door een DHCP-server.
Nu kan ik tussen beide PC's perfect internet delen en bestanden delen zonder problemen. :)

Alleen de printer ligt dwars. Deze zit aangesloten op de client WinXP computer en werkt daar perfect. Ik heb 'm ook gedeeld onder de simpele naam 'printer'. Op de server pc zag ik de printer staan in de netwerkomgeving en heb er met de rechtermuisknop op geklikt en 'installeren' gekozen. Ik heb 'm ingesteld met "ik druk af vanuit DOS programma's" en heb 'm op printerpoort "LPT2" gezet die niet in mijn PC zit (op internet had ik gevonden dat ik deze poort als virtuele poort moest gebruiken). Daarna probeerde ik een testpagina af te drukken en kreeg ik dit bericht:

Afbeeldingslocatie: http://www.horckweb.com/web/netwerkprinter.gif
Note:
netwerknaam van de client = VANHORCK
sharenaam van de printer = printer
echte naam van de printer = Epson Stylus Color 640

Ik heb hem al vaak opnieuw geïnstalleerd maar het wil maar niet lukken, het ligt iig niet aan de verbinding want ik kan wel bestanden delen. Op internet had ik wel nog gevonden dat ik de printer op 'offline' moest zetten maar dit hielp ook niet.
Ik snap er echt helemaal niets van. Ik heb al dagen op het internet gezocht maar ik kon nergens een dergelijk probleem vinden.

Hoe los ik dit op?

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 14-08-2002 02:24 . Reden: foutje in BB-code :) ]

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
je geeft zelf al aan dat het niet aan het netwerk ligt... lijkt me dan meer een windowsprobleem :)

doet de printer het met de huidige drivers als je 'm lokaal installeert?

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-08 22:47

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Het is bekend dat al dat soort exotische drivers niet fijn willen werken over het netwerk.
Probeer eerst eens met de build-in drivers van je OS.
Ik heb bijvoorbeeld een Canon Bubbljet 2000 (geloof ik) als ik die exotische driver zut met al die meuk moet installen werkt het ook niet.
Pak ik echter als driver de standaard door Windows meegeleverde BJC300 driver .. werkt het als een trein.

Braaikamer - Smoke&BBQ

• [ash]
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-08 20:24

[ash]

Cookies :9

Kan je op de server wel onder windows printen ???

Verwijderd

Topicstarter
|HunterPro| schreef op 14 augustus 2002 @ 03:05:
je geeft zelf al aan dat het niet aan het netwerk ligt... lijkt me dan meer een windowsprobleem :)

doet de printer het met de huidige drivers als je 'm lokaal installeert?
Bedankt voor de tip, ik zal het morgen eens proberen (dan worden de computer niet gebruikt en kan ik er rustig aan sleutelen).
Koffie schreef op 14 augustus 2002 @ 10:10:
Het is bekend dat al dat soort exotische drivers niet fijn willen werken over het netwerk.
Probeer eerst eens met de build-in drivers van je OS.
Ik heb bijvoorbeeld een Canon Bubbljet 2000 (geloof ik) als ik die exotische driver zut met al die meuk moet installen werkt het ook niet.
Pak ik echter als driver de standaard door Windows meegeleverde BJC300 driver .. werkt het als een trein.
Hmm, ik heb idd de driver die bij de printer geleverd werd gebruikt. Ook dit zal ik eens proberen. Thanks :)
[ash] schreef op 14 augustus 2002 @ 10:15:
Kan je op de server wel onder windows printen ???
Jup, dit gaat gewoon.

• _-= Erikje =-_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06-07 14:29
misschien heeft die PC gewoon geen rechten om op die winXP machine te mogen printen?
Pagina: 1