meerdere gcc-compilers

Pagina: 1
Acties:

• [J.d.I.] DirtyHarry
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 24-07 11:33
Ik heb Gentoo linux geinstalleerd en daarbij installeert hij standaard gcc 2.95.3. Ik heb met het emerge commando ook gcc-3.1.1 gecompiled en installeerd. Maar als standaardversie gebruikt het systeem nog steeds 2.95.3. Dit kan ik zien met het commando "gcc -v".
Hoe kan ik hem wijs maken dat hij gewoon standaard 3.1.1 moet pakken om dingen te compilen?

• sebas
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-12-2025
code:
1
2
mv gcc gcc2
ln -s /dir/waar/je/gcc3/staat/gcc3 gcc3

zoiets?

Everyone complains of his memory, no one of his judgement.

Verwijderd

ik weet het niet helemaal zeker, maar door in /etc/make.profile/make.defaults gcc2 naar gcc3 te veranderen. en daarna een 'env-update'

Hierna kan je ook al je packages opnieuw compilen met emerge -e world

Verwijderd

Hierna kan je ook al je packages opnieuw compilen met emerge -e world
En als dat proces vastloopt wegens de vele bugs die nog aanwezig zijn in GCC3.1, dan kan je gebruik maken van deze scripts die te vinden zijn op de Gentoo forums, om verder te compilen van het punt waar de emerge -pe world is afgebroken, in plaats van helemaal opnieuw te moeten beginnen.

Bij de weg: er zit ook al een prerelease van gcc 3.2 in portage, als je echt het laatste van het laatste wenst.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 14 augustus 2002 @ 09:36:
Bij de weg: er zit ook al een prerelease van gcc 3.2 in portage, als je echt het laatste van het laatste wenst.
Dat is wel aan te raden. Tussen 3.1 en 3.2 wordt de binary compatibility voor c++ weer gebroken. De 3.2 release gebruiken vanaf het begin zou dat probleem moeten vermijden.

• [J.d.I.] DirtyHarry
ik weet het niet helemaal zeker, maar door in /etc/make.profile/make.defaults gcc2 naar gcc3 te veranderen. en daarna een 'env-update'
in mijn make.defaults stond helemaal geen gcc of gcc2. Dit of gcc3 ofzo erbij zetten helpt iig niet. Dan zie ik bij het compilen nog versie 2.95.3 voorbij komen.

Ik heb ook gelezen dat een aantal environment variabelen moeten worden veranderd. PATH CC en CXX. Weet iemand waarop ik die precies moet zetten? Als ik dat zelf doe gaat de compiler zeiken over een version mismatch..

Verwijderd

Hmm, ik ben geen Gentoo expert, en al helemaal niet op het vlak van compilers en dergelijke, maar is de oplossing niet gewoon om symbolische links te trekken naar de nieuwe binaries ? Iets in de zin van:

code:
1
2
ln -sf /usr/bin/gcc-3.1.1   /usr/bin/gcc
ln -sf /usr/bin/g++-3.1.1   /usr/bin/g++

Het kan natuurlijk zijn dat dit een blunder van jewelste is; dus als het bovenstaande al je warez aan de authoriteiten gaat melden: don't blame me :P

• [J.d.I.] DirtyHarry
Heej, blijkbaar heeft ie wel wat gevonden van 3.1.1:

>checking for gcc... cc-3.1.1
>checking whether the C compiler (cc-3.1.1 -march=i686 -O3 -pipe ) works... no

en vervolgens kapt hij ermee..
Zal dat iets met die CC variabele te maken hebben?

Verwijderd

normaal zet je de CC variabele op welke compiler je wil gebruiken. Zie het gentoo GCC 3 forum voor details.
Pagina: 1