Bekijk de SpaceCase en de DesignLine Prism www.casejunkies.com
Nu is mijn vraag is deze industrie-standaard LVDS "rücksichtlos" op een modern LCD scherm aan te sluiten. Dan bedoel ik dus intern in zo'n scherm op 40 polige mini-stekker.
Zonder extra controller?
Ik heb wel een PDF gevonden met de pin layout, maar is dat nou op elk LCD het zelfde?
Verwijderd
Verwijderd
Op LCD is het bij elke fabriceerder anders... Als je je scherm effe opschroeft (buitekant er om heen weg) kun je ook pinlayouts van je LCD zelf vinden @ google oidBart_Banaan schreef op 14 augustus 2002 @ 01:41:
Ik heb een Nexcom EBC-569 MoBo, en daar zit een LVDS aansluiting op.
Nu is mijn vraag is deze industrie-standaard LVDS "rücksichtlos" op een modern LCD scherm aan te sluiten. Dan bedoel ik dus intern in zo'n scherm op 40 polige mini-stekker.
Zonder extra controller?
Ik heb wel een PDF gevonden met de pin layout, maar is dat nou op elk LCD het zelfde?
Op de aansluiting van deze Video chip komt daar geen 'standaard' signaal uit? deze chip wordt toch door meerdere mobo/laptop fabrikanten gebruikt.
Ff googlen op Ati Radeon Mobility M6-D levert een heleboel laptopjes op....

Op de Ati chip:
Ati Mobility Radeon M6-D 216D6TABFA12 F45366.1 7GIJ01.SA 0145SS TAIWAN
Op de printplaat :
VIF-17 1-682-151-31 SONY made in TAIWAN
Verwijderd
Nou is mijn idee om zo'n VGA->40polig mini stekker printplaat op de kop te tikken, maar ik heb absoluut geen idee waar ik een passende kaart zou kunnen vinden. Ik ben al 3 dagen opzoek naar info voor die Ati Mobility Radeon Chip/printplaat, of een datasheet voor dit type Hitachi TFT.
een piccie van het binnenste van die 18" LCD:
Misschien krijg je dan ook wat meer te weten over je eigen kaart/scherm
* heb hier helaas geen verdere gegevens van..
Helaas zijn het ook weer complete sets van VGA naar TFT converter MET het TFT included, en niet los te verkrijgen...
Het is wel het soort converter-kaartje wat ik zoek, en misschien leuk voor andere tweakers, dus hierbij een interessant linkie : http://www.cdynamics.com/openframem.html
Verwijderd
vond ik ergens...
http://www.dr-berghaus.de...cification%2Fjilim110.PDF
staan de output/inputs van de 40 pinnetjes in...
http://www.google.com/sea...ity+Radeon+chip+datasheet
Die laatste had ik (natuurlijk) al geprobeerd, maar helaas daar geen info/datasheet, en die eerste sheet komt erg overeen met de PDF uit een eerder bericht, deze was iets uitgebreider.
Maar langzaam maar zeker kom ik op het punt om gewoon 5Volt op de spannings-aansluitingen van het TFT te zetten, die VLDS poort van draadjes te voorzien en gewoon wat te gaan testen, echt kapot zal het denk ik niet gaan van die VLDS singnalen, dat zijn tenslotte maar millivolts volgens die PDF's.
Of denkt iemand dat ik daarmee zeker de boel sloop?
Verwijderd
je kan (eventuele) controllers van je ati chip vernielen door middel van spannings veranderingen etc.Bart_Banaan schreef op 16 augustus 2002 @ 16:58:
Thanx T-Mug, voor helpen zoeken naar een oplossing
Die laatste had ik (natuurlijk) al geprobeerd, maar helaas daar geen info/datasheet, en die eerste sheet komt erg overeen met de PDF uit een eerder bericht, deze was iets uitgebreider.
Maar langzaam maar zeker kom ik op het punt om gewoon 5Volt op de spannings-aansluitingen van het TFT te zetten, die VLDS poort van draadjes te voorzien en gewoon wat te gaan testen, echt kapot zal het denk ik niet gaan van die VLDS singnalen, dat zijn tenslotte maar millivolts volgens die PDF's.
Of denkt iemand dat ik daarmee zeker de boel sloop?