Ik ben even zo brutaal om Clay's bevindingen w/b verschillen in interpretatie van het zogenaamde boxmodel tussen IE en Mozilla uit dit topic te trekken; uiteindelijk waren we 4 onderwerpen in 1 topic aan het behandelen 
Height: This property specifies the content height of boxes generated by block-level and replaced elements.
Iets dergelijks geldt dus ook voor de width property.
box model: The dimensions of the content area of a box -- the content width and content height -- depend on several factors: whether the element generating the box has the 'width' or 'height' property set, whether the box contains text or other boxes, whether the box is a table, etc. Box widths and heights are discussed in the chapter on visual formatting model details.
The box width is given by the sum of the left and right margins, border, and padding, and the content width. The height is given by the sum of the top and bottom margins, border, and padding, and the content height.
Kortom; in deze heeft Mozilla dus volgens mij gelijk. Je geeft een width en height property aan een blocklevel (een div). Dit bepaald dus de contentwidth en contentheight.
De hoogte van de box (de div) wordt echter bepaald door de som van de contentheight, de top en bottom margin, de border en de padding! Hetzelfde dus ook voor de breedte.
Mzzz, lijkt me weinig meer aan toe te voegen eigenlijk. Of niet?
Ik heb dit even nagezocht in de W3C CSS2 recommendation, en vond daar het volgende:Clay schreef op 13 augustus 2002 @ 21:32:
het verschil tussen IE en MOZ is idd raar. Ik wist trouwens niet van het verschil tussen borders in IE en Moz, ik wist wel dat nested layers met borders wat gevrot met positioning vereisen als je er borders indoet, maar meer niet.
Wat ik irritanter vind is dat moz anders met padding omgaat. Een div van 200px breed met een padding van 2 wordt 204 pixels breed, en 4px hoger dan de initiele height. als je een padded layer nest in een niet padded layer gaat die geneste dus "uitsteken" uit zijn parent, en dat is geen gezicht. IE laat de afmetingen wel met rust
heb hier een kleine css test, geeft het verschil aan
Height: This property specifies the content height of boxes generated by block-level and replaced elements.
Iets dergelijks geldt dus ook voor de width property.
box model: The dimensions of the content area of a box -- the content width and content height -- depend on several factors: whether the element generating the box has the 'width' or 'height' property set, whether the box contains text or other boxes, whether the box is a table, etc. Box widths and heights are discussed in the chapter on visual formatting model details.
The box width is given by the sum of the left and right margins, border, and padding, and the content width. The height is given by the sum of the top and bottom margins, border, and padding, and the content height.
Kortom; in deze heeft Mozilla dus volgens mij gelijk. Je geeft een width en height property aan een blocklevel (een div). Dit bepaald dus de contentwidth en contentheight.
De hoogte van de box (de div) wordt echter bepaald door de som van de contentheight, de top en bottom margin, de border en de padding! Hetzelfde dus ook voor de breedte.
Mzzz, lijkt me weinig meer aan toe te voegen eigenlijk. Of niet?
Intentionally left blank