Toon posts:

Sitecom CN110 USB to Serial onder W2K

Pagina: 1
Acties:
  • 1.885 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zo'n USB to Serial ding gekocht omdat mijn notebook alleen maar USB heeft en ik mijn mobiel alleen maar via serieel kan aansluiten. W2K met sp-2 detecteerd het ding en vraagt om de bestanden:
- usb2ser.sys
- usb2ser.inf
- serport.inf
- serport.vxd

Dit zijn bestanden die Sitecom niet meelevert en support van Sitecom kent ze ook niet. Ik heb deze bestanden met Google ergens anders vandaan gehaald maar dan werkt het niet en met de originele Sitecom drivers werkt het ook niet.

Heeft iemand dit werkend gekregen en zo ja, hoe?

• Sine
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-08 11:07
Sitecom heeft nog niet zo lang een nieuwe website

Waar je de helft van de drivers niet meer kunt vinden :(

Maar buiten dat ..

wat werkt er niet ?

werken de drivers niet of zie ie je telefoon niet

ik heb ook al vaker met die dingen liggen stoeien maar meer dan 50% van de seriele apparaten werken niet.

waarschijnlijk omdat men de 5V van de usb poort gebruikt en de eigelijke seriele standaard met een iets hogere spanning werkt (in de pc + en - 12V)

Repareren doe je zo.

Verwijderd

Topicstarter
Sine schreef op 14 augustus 2002 @ 01:02:
Sitecom heeft nog niet zo lang een nieuwe website
Waar je de helft van de drivers niet meer kunt vinden :(
Op de site staan wel drivers, maar naar die bestanden vraagt W2K niet en ook de drivers die Sitecom mij mailde, waren niet goed. Zowel de door W2K gevraagde drivers als de Sitecom drivers geven een foutmelding in de device manager. Iets van error 28 of 128 "couldn't load device".

• FuzzyFocus
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-08 08:12

FuzzyFocus

May the thong be with you...

Ik heb zelf ook zo'n USB naar Serial converter. Draait hier prima onder WinXP Pro met de drivers van de sitecom web-site. Die waren nl. nieuwer als de CD die er bij was.
Het is trouwens mijn tweede. De eerste die ik had was na een maand of 3 kapot en werd door WinXP als chipdrive herkent. Heb hem toen geruild (prima service bij Vobis) en mijn nieuwe deed het weer prima. Ik gebruik hem om mijn pocketpc via USB aan te sluiten.

• FuzzyFocus
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-08 08:12

FuzzyFocus

May the thong be with you...

Even voor je uitgezocht:

USB2SER.SYS:
USB-Serial USB Driver
Copyright(C) 2000 Prolific Technology Inc.
1.2.0.0

SER2PL.SYS:
USB-to-Serial Cable Driver
Copyright(C) 2000 Prolific Technology Inc.
1.3.0.0

Die eerste wordt geleverd onder de naam CN-104 en de tweede onder CN-110. Op mijn doos stond bijvoorbeeld CN-104, maar op de web-site staat CN-110. Wat je kunt proberen is om de .INF file van de bij sitecom gedownloade driver te installeren met rechter muisknop en install. Doe dit voordaat je het ding aansluit. Daarna aansluiten en dan zou die de nieuwe drivers moeten gaan vragen.
Ik heb trouwens beide drivers maar ik gebruik de v1.3.0.0.

Verwijderd

Topicstarter
Zowel van de site als van Sitecom kreeg ik de ser2pl.sys, maar Windows vraagt naar de usb2ser.sys. Met de .inf heb ik ook geprobeerd, maar dat lukte niet. Ik ga wel alles deleten en helemaal opnieuw beginnen. Het geeft hoop dat bij sommige wel werkt :)
Pagina: 1