Toon posts:

Hulp op afstand en iptables

Pagina: 1
Acties:
  • 114 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een server (P75) en een PIII 866 staan. Op de server staat linux en op de andere Windows XP. Op de server draait iptables als firewall.

Nu wil ik met winxp iemand hulp op afstand bieden, maar sinds ik de server heb gaat dat niet meer.

Weet iemand welke poort(en) Hulp op afstand gebruikt?

Alvast bedankt

Verwijderd

Topicstarter
Met een packet sniffer heb ik de pakketjes bekeken en daar zie ik m'n locale ip-adres (192.168.0.2) voorbij komen. Is het misschien niet mogelijk om hulp op afstand te gebruiken als de 2 mensen allebei NAT gebruiken?

• Leon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17:11

Leon

Rise Of The Robots

Ik weet wel dat "bureaublad delen" een light versie is van terminal server en dus het RDP protocol wat poort 3389 gebruikt.

Weet niet of dit hetzelfde is als "hulp op afstand" :?

Eeuwige n00b

Verwijderd

Topicstarter
helaas, ik heb poort 3389 open gezet, geforward, helpt niet. Met de packet sniffer kan ik er ook niet achter komen welke poort dat ie gebruikt.

• Dr. Boktor
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-07 01:34
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
        #
        # Remote Desktop forwarding
        #
        iptables -A FORWARD -p TCP -s $THUIS --sport $ALLPORTS \
        --dport 3389 -o eth1 -j ACCEPT
        iptables -A FORWARD -p TCP -s $INTERNAL_NETWORK \
        --sport $ALLPORTS --dport 3389 -d $THUIS -j ACCEPT

iptables -t nat -A PREROUTING -p TCP -s $THUIS \
        --destination-port 3389 -j DNAT --to 192.168.200.1:3389
        iptables -t nat -A POSTROUTING -p TCP \ 
        -s $INTERNAL_NETWORK --sport $ALLPORTS \
        --dport 3389 -d $THUIS -j MASQUERADE

Zo heb ik het gefikst, ik ben geen expert, dus misschien is dit niet de juiste methode, dan hoor ik het ook graag.

Verwijderd

Topicstarter
zou je uit kunnen leggen waar alle variabelen voor staan? alsin $THUIS, $ALLPORTS en $INTERNAL_NETWORK ?

• Dr. Boktor
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-07 01:34
$THUIS = Het IP-adres van mijn ouders, zodat ik vanaf mijn ouderlijk huis op mijn computer kan komen (dit zou ook een range kunnen zijn als je dat wilt).
$ALLPORTS = "0:65535" (dit zou volgens mij nog ingekort kunnen worden naar: UNPRIVPORTS="1024:65535")
$INTERNAL_NETWORK = De range van het netwerk achter de firewall (het veilige gedeelte). Dit zou eigenlijk ook vervangen kunnen worden voor het IP-adres van mijn computer waarop ik wil Remote Desktoppen.

Dit idee moet hetzelfde werken voor jouw Hulp op Afstand dat je aan iemand wil gaan aanbieden.
Pagina: 1