Toon posts:

ADSL modem werkt niet op USB-PCI adapter!!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn probleem: ik heb thuis een servertje staan (P166, Gigabyte GA-586ATV mobo), met daarin een USB-PCI adapter van Trust......

Nou lukt het mij niet om het Alcatel ADSL modem werkend te krijgen, de LED'jes gaan niet branden, en ik krijg steevast (buiten de USB-controllers), een "unknown device" in m'n device manager te zien. Het ADSL-modem is dan nog geen eens aangesloten........de driver is wel al geinstalleerd. (de nieuwste van Alcatel)

Heeft ook maar iemand een idee wat ik hier aan kan doen???

Thnx.......

• SjaakTrekhaak
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:16
ff wat meer info os enzo

[url=http://specs.tweak.to/[/url] / Specs 2 \ 24 uren in een dag, 24 bierflesjes in een krat........ Toeval?

Verwijderd

Topicstarter
Sorry........dom van me.....Windows 98 SE, net een verse install gehad. De PCI-kaart van Trust werd wel meteen herkend (na het enablen van USB Controller in de BIOS). Helaas lukt het me gewoon niet om het modem herkend te krijgen.

• SjaakTrekhaak
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:16
je kunt wel andere usb aperatuur op die pci kaart pluggen.
k wee nie of het veel uitmaakt ik heb namelijk de ethernet modem maar heb je wel eerst de drivers van die modem geinstalleerd? voordat je hem inplugde

[url=http://specs.tweak.to/[/url] / Specs 2 \ 24 uren in een dag, 24 bierflesjes in een krat........ Toeval?

Verwijderd

Topicstarter
Net m'n digitale camera en USB-muis van m'n broer geprobeerd, maar dat werkt dus ook niet. Kaart is net nieuw en wordt wel herkend door Windows

Edit: Ja die had ik al geinstalleerd (zie eerste bericht)

Verwijderd

als ik het lees heb jij USB enebled gezet in je bios? k denk dat je ook een ONBOARD usb controller heb, en dat windows die ziet.

heb je drivers bij je PCI usb kaart ? instaleer die dan, o fkijk even bij Trust op de site voor drivers,

Verwijderd

Topicstarter
thanx, maar ik heb helaas al het probleem gevonden......(zeer waarschijnlijk)

Bij de FAQ van die kaart van Trust (op de Trust-site) stond dat als je een "Unknown Device" in je Device Manager vindt, dan heb je waarschijnlijk geen PCI BUS Version van 2.1 of hoger.

Die van mij is zeer waarschijnlijk 2.0 compliance, en dat gaat dus niet werken volgens Trust.
Geen oplossing derhalve :(
Pagina: 1