Toon posts:

RedHat 7.3 User krijgt geen terminal. pty-fout?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Nou, het werkte wel, maar na een kernel-compile niet meer. Een nieuwe install mocht ook niet baten.

Als ik als gewone user een Gnome terminal wil openen krijg ik de volgende melding:
Er was een fout bij het inloggen.
als u Linux 2.2x/glibc 2.1x gebruikt ligt dit waarschijnlijk
aan een foutieve instellingen van de de Unix98 pty's.
Lees linux/documentation/changes voor details.
Prachtige taalfouten, maar in /usr/src/linux-2.4.18-5/documentation/changes vind ik niets over glibc of over pty's. Balen dus. |:(

Nou, in oplossende modus gegaan en als root met 'cd /dev' en './MAKEDEV pty*' geprobeerd of het aanmaken van de pty's hielp. Nee dus.
De uitvoer van een 'ls -l pty*' onder /dev geeft me (niet precies, want ik type dit als gewone user) :
crw-rw-rw- 1 root blahblah

Iemand een idee van wat hier fout gaat?
T.I.A.

• igmar
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 29-06 18:56

igmar

ISO20022

Verwijderd schreef op 13 augustus 2002 @ 23:42:
Nou, het werkte wel, maar na een kernel-compile niet meer. Een nieuwe install mocht ook niet baten.

Als ik als gewone user een Gnome terminal wil openen krijg ik de volgende melding:

<melding over glibc / pty's>

Prachtige taalfouten, maar in /usr/src/linux-2.4.18-5/documentation/changes vind ik niets over glibc of over pty's. Balen dus. |:(
1) Heb je een dir /dev/pts ??
2) Heb je /dev/ptymx (5,2) ??
3) Heb je een regel in /etc/fstab alla : none /dev/pts devpts gid=5,mode=620 0 0
4) Staat devpts in /proc/filesystems ??

Als je inlogt via SSH, en je typt w, welke terminal staat er dan bij de remote sessie ??

Verwijderd

Topicstarter
1) Heb je een dir /dev/pts ??
2) Heb je /dev/ptymx (5,2) ??
3) Heb je een regel in /etc/fstab alla : none /dev/pts devpts gid=5,mode=620 0 0
4) Staat devpts in /proc/filesystems ??
Kan ik even niet zeggen, ik zit niet achter mijn eigen machine. Maar, als ik dit allemaal niet heb, hoe kan het dan dat ik als root wel een gnome terminal krijg?

straks meer...

• igmar
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 29-06 18:56

igmar

ISO20022

Verwijderd schreef op 14 augustus 2002 @ 08:09:

Kan ik even niet zeggen, ik zit niet achter mijn eigen machine. Maar, als ik dit allemaal niet heb, hoe kan het dan dat ik als root wel een gnome terminal krijg?

straks meer...
DAT zei je er niet bij. Permissies van /dev/ptmx en /dev/pts zijn de meest voorkomende problemen.

Verwijderd

Topicstarter

OK ik ben stom. }:O

Regel ont-commentaard, 'mount -a' gedaan. En hij doet 't .

_/-\o_