Paar vreemde problemen met moederboord

Pagina: 1
Acties:

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-06 11:00
Een maat van mij heeft een moederboord waar een paar vreemde dingen mee aan de hand zijn.

1. Ik kan geen merk vinden op dat moederboord (hij heeft er geen handleiding enzo bij) er staat wel op het moederboord BX 2100. Op het moederboord heeft hij een Celeron 500 mhz zitten. Weet iemand wat voor moederboord dit is? Of heeft iemand een programma die kan zien wat voor moederboord dit is?

2.Wanneer hij met zijn hardeschijven aansluit en de cdrom speler enzo dat word er vaak 1 van de beide niet gepakt in de bios.
Wanneer hij 2 hardeschijven aansluit op allebei een apparte IDE kanaal dan vind de bios helemaal niks. Wanneer hij zijn 2 hd's op 1 IDE kanaal aansluit dan vind de bios de hd's allebei wel (en het makt niet uit op welke van de 2 IDE poorten je de hd's aansluit). Wanneer je 1 cdrom en 1 hd op 1 poort aansluit (master en slave) dan vind hij de cd-rom en hd wel. Maar wanneer je er een hd bij hangt op de andere IDE poort dan vind ie helemaal niks meer.

Ik moet dus weten wat voor merk moederboord dit is zodat ik kan proberen een biosupdate uittevoeren!

Kan iemand me verder helpen?

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Zo te zien is het iig een moederbord met een bx chipset. Staat er bij het booten geen merk bij het bios logootje? Er zijn ook sites waar je het merk/type moederbord kunt achterhalen dmv de bios code(krijg je ook te zien bij het opstarten).
Ik zal ff zoeken...

edit:
Mocht het een bios van AMI zijn, dan kun je hier een identificatie programma downloaden.

🖥️ | 🏎️ | 🚙

Verwijderd

Dit is een Jetway moederbord met een(je raadt het nooit :) ) een VIA VT82693 chipset.
Bios is hier te vinden

• Binnetie
bedankt alvast MadMarky...

• Binnetie
Verwijderd schreef op 13 augustus 2002 @ 23:27:
Dit is een Jetway moederbord met een(je raadt het nooit :) ) een VIA VT82693 chipset.
Bios is hier te vinden
Ja mijn maat had het er ook al over dat er een VIA chipset op zat....
Ik heb het moederboord nu niet thuisliggen vandaar dat ik het niet gelijk kan bekijken

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Verwijderd schreef op 13 augustus 2002 @ 23:27:
Bios is hier te vinden
Hoe weet jij dat nou weer :?
Alleen door dat BX 2100? Zelf ook zo'n moederbord gehad ofzo (tip: koop nóóit Jetway :P)

🖥️ | 🏎️ | 🚙

• Binnetie
Welke bios moet ik hebben dan? Ik kan er naar mijn inziens 2 downloaden (en de links werken ook niet goed)

• Trek Y11
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-08 05:39

Trek Y11

Eat my shorts

MadMarky schreef op 13 augustus 2002 @ 23:30:
[...]

Hoe weet jij dat nou weer :?
Alleen door dat BX 2100? Zelf ook zo'n moederbord gehad ofzo (tip: koop nóóit Jetway :P)
Ik vond hem binnen 1 minuut via Google, dus zo moeilijk was dat niet

What if this weren't a hypothetical question?

Pagina: 1