Toon posts:

Raar koeler probleempje :(

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een raar probleempje en weet niet of het ernstig is vervelend vind ik het iniedergeval wel.

ik had een thermalthake Dragon orb III cooler maar die maakte zoveel lawaai dat ik er gek van werd dus die heb ik geruild tegen een thermaltheke volcano II.

wat is nou het probleem : Als ik bezig ben op mijn pc en mijn processor een beetje begint te werken dan gaat mijn processor koeler minder toeren draaien en dat hoor je :( . Had dit trouwens niet met de Dragon orb III want dat heb ik gecheckt met dat Probe proggie wat erbij geleverd wordt.

Ben benieuwd of iemand hier bekend mee is of mij kan vertellen of dit ernstig is ??

Heb een Asus A7v333 moederbordje met een 1400mhz thunderbird misschien is dat handig om te weten.

Alvast bedankt..

Mike

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

check eens of je 12volt ook lager wordt als je PC stressed...
Das op zich raar, want meestal is het zo dat een hoge belasting op de 5v (waar o.a. cpu afhankelijk van is) betekent dat de 5volt daalt en de 12volt juist stijgt(fan draait harder).. Maar misschien heb je een exotische PSU oid :P

Verwijderd

Topicstarter
Nee daar gebeurd helemaal niets mee die blijft gewoon V12,512 en schommelt soms wat naar V12,6 :(

Verwijderd

Topicstarter
Verders weet niemand er iets over ??

Dan toch maar een Zalman kopen en maar hopen dat het aan me koeler lag...

:) bedankt nog

• Yonni
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-02 07:45
andere voeding kopen? maybe is dat een idee?
anders zou ik nix weten, vaag probleem zeg!

D3200 - 35/F1.8G, 60/F2, 70-300/F4-5.6

Verwijderd

Verwijderd schreef op 13 augustus 2002 @ 23:23:
Nee daar gebeurd helemaal niets mee die blijft gewoon V12,512 en schommelt soms wat naar V12,6 :(
ik vind 12.6 behoorlijk hoog dus je voeding is geen toppetje je hebt er b.v al een tb 1400 in zitten die alleen al 72 watt weg trekt
wat voor voeding heb je
en heb je er ook een gf4 in zitten

maar je probleem vind ik vaag en heb hier geen andwoord op enkel dat orb;s niet in mijn woorden boek voor komt klote dingen veel herrie slecht koelen en het zijn core slopers
zet er eens een zalman 6000 cu op daar word je een heel stuk gelukkiger van

een tb 1400 die minder gekoeld word is altijd ernstig het zijn nog al heet hoofdjes

Verwijderd

Verwijderd schreef op 14 augustus 2002 @ 12:52:
[...]

ik vind 12.6 behoorlijk hoog dus je voeding is geen toppetje je hebt er b.v al een tb 1400 in zitten die alleen al 72 watt weg trekt
wat voor voeding heb je
en heb je er ook een gf4 in zitten

maar je probleem vind ik vaag en heb hier geen andwoord op enkel dat orb;s niet in mijn woorden boek voor komt klote dingen veel herrie slecht koelen en het zijn core slopers en die vulcano is ook niet mijn faforiet
zet er eens een zalman 6000 cu op daar word je een heel stuk gelukkiger van

een tb 1400 die minder gekoeld word is altijd ernstig het zijn nog al heet hoofdjes

• Yonni
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-02 07:45
owk..dubbelpost? :? + dikke typo :P antwoord ipv andwoord :9

maarja, de voeding zal het wel aan liggen dus, neem eens een krachtigere, waarvan je weet dat i stabiel is..

D3200 - 35/F1.8G, 60/F2, 70-300/F4-5.6

Verwijderd

De Zalman ZM300A-APF produceert maar 20dB aan geluid en is daarbij van een zeer goede kwaliteit. Ik heb veel verschillende modellen van Enermax gehad en Zalman scoort bij mij toch een stuk beter omdat de spanningen (veel) beter zijn.

Verwijderd

Yonni schreef op 14 augustus 2002 @ 13:00:

maarja, de voeding zal het wel aan liggen dus, neem eens een krachtigere, waarvan je weet dat i stabiel is..
het is toch antwoord :?

• Dreamer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-02 09:22

Dreamer

Foutje

ik had ook een dragon orb3 en heb hem na bijna een jaar geruild voor een zalman 6000 cu die doet het in ieder geval goed.

als ik jou was zou ik even je voeding checken waarschijnlijk ligt daar het probleem

specs | specs server
je beste vriend is niet de vriend waar je het meeste over praat,
maar de vriend waar je het meeste aan denkt

Verwijderd

Yonni schreef op 14 augustus 2002 @ 13:00:

dubbel post foutje

tik fout ooit wel eens gehoord van lees blind

daarbij ik probeer op een normale manier te helpen kan ik van jou niet zeggen je houd het een beetje simpel weinig info zeg dan niks
Pagina: 1