hoe komt het dat bruine mensen wel mogen discrimineren

Pagina: 1
Acties:
  • 45 views sinds 30-01-2008

• Plofke
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19-10-2023
Ik erger me eigen al een tijdje aan het verschijnsel dat bruine mensen (op een bepaalde manier) wel mogen discrimineren en blanke mensen niet.

kijk maar naar series op tv dan worden er bij bruine mensen altijd blanke mensen in de zeik genomen.

en stel je voor dat wij als blanken dat zouden doen dan breekt de hel los.

wat vinden jullie ?

Verwijderd

Niemand mag discrimineren.
Echte discriminatie is bij de wet verboden.

Welke TV-series bedoel je? Nederlandse of Amerikaanse? De wetten in de VS zijn anders dan hier.

• Wouter Tinus
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Hehe, doet me denken aan het "token black guy" fenomeen, die in iedere film/serie waarin lauter blanke acteurs spelen een onbetekenisvolle rol heeft, om de cast ethnisch correct te maken :D.

Professioneel Hyves-weigeraar

• Plofke
kijk dat bedoel ik nou als je in z'on serie kijk speelt de blanke altijd het sulletje mag dat allemaal zomaar ?
Wouter Tinus schreef op 13 augustus 2002 @ 23:09:
Hehe, doet me denken aan het "token black guy" fenomeen, die in iedere film/serie waarin lauter blanke acteurs spelen een onbetekenisvolle rol heeft, om de cast ethnisch correct te maken :D.

• srblackbird
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-12-2025

srblackbird

ThinkGEEK

ehhh, ik denk dat ik gewoon erg in de minderheid ben (colombiaan) en daarom wel de meerderheid (blank, maar word, in deze mul-ti-cul- nou je de samenleving met dat moeilijke woord ervoor, steeds minder) discrimineren (niet dat ik dat doe ;))

• Rexomnium
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-01 14:43

Rexomnium

Vincam aut moriar

Beetje vaag allemaal dit.

1. Over welke series heb je het? Cosby Show, typische 'neger'series?
2. In hoeverre worden de blanken dan gediscrimeerd en wordt dat niet ook vice versa gedaan?
3. Schijnbaar zijn die series leuk, anders waren ze niet op de TV

We zijn allemaal vaandeldrager in een optocht van gekwetsten.

• De-Fault
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-10-2025
Je baseert je mening op fictie op tv? dat klopt dus niet, als je zoiets zegt moet dat naar mijn mening gebaseerd zijn op waarnemingen en ervaringen uit de echte maatschappij...

• Mir
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Mir

Neger tegen vreemde Neger: "Yo niga was uuup?" ... en ze gaan fijn een glas bier drinken
Blanke tegen vreemde Neger: "Yo nega was uuup?" ... en de blanke krijgt fijn een glas bier op zijn gezicht.

Ik blijf het me ook altijd verbazen!
Dit voorbeeld is wat ver doorgetrokken maar ik denk dat jullie allen wel begrijpen wat ik bedoel, en zo ook de topicstarter.

Maargoed, hou de eer aan jezelf!

• DrJamez
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-01 09:44
Maar kijk nou eens wat er in (ik geloof van Zimbabwe) gebeurd? Daar moeten toch ook alle blanke boeren weg? Dat vind ik ook discriminatie! Maar als wij dat hier zouden doen dan hielden we geen boer meer over ;)

Temper is the one thing you can't get rid of by losing it.

Verwijderd

die denken natuurlijk na 200 jaar over ons heen te hebben gelopen pakken wij onze kans in de "tolerante" maatschappij..... bullshit lijkt me want ik denk dat geen van de "bruinen" bij mij uit de buurt nogslaaf is geweest.
Is denk ik vergelijkbaar met wat wij over duitsers zeggen terwijl we onze economische welvaart er voor het grootste deel aan te hebben danken

• Captain Pervert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-12-2025
Wouter Tinus schreef op 13 augustus 2002 @ 23:09:
Dat noem je in het Nederlands ook wel een excuusneger. Trouwens ook geweldig geparodieerd in "Not another teen movie". In de meeste van onze eigen Nederlandse series zitten wel één of meerdere excuusnegers of knuffelturken - wat je wil.

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

• Plofke
dank je dat jullie het allemaal zo serieus nemen

• De-Fault
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-10-2025
Plofke schreef op 13 augustus 2002 @ 23:24:
dank je dat jullie het allemaal zo serieus nemen
is dit dan weer sarcasme?

• Plofke
nee, maar bij mij speelde de gedachtengang dat er misschien vervelend op gereageerd zou kunnen worden

Verwijderd

nee hij wil graag in de zeik genomen worden zodat ie morgen een topic kan openen getiteld: waarom wordt ik altijd in de zeik genomen"

bij deze dus opgelost ha ha

Verwijderd

oeps

sooooooorrryyyy

Verwijderd

eerst lezen dat typen sambalbijen

exuusjes plofke

• Plofke
sambalbijen bedankt voor deze humoristische bijdrage

• Plofke
maar dan nu loopt het dan nu vast ???

Verwijderd

misshien dat mijn duitser reactie bepaalde beschaamde gevoelens oproept hi hi

• Rexomnium
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-01 14:43

Rexomnium

Vincam aut moriar

nee, maar bij mij speelde de gedachtengang dat er misschien vervelend op gereageerd zou kunnen worden
nee hij wil graag in de zeik genomen worden zodat ie morgen een topic kan openen getiteld: waarom wordt ik altijd in de zeik genomen"

bij deze dus opgelost ha ha
oeps

sooooooorrryyyy
eerst lezen dat typen sambalbijen

exuusjes plofke
sambalbijen bedankt voor deze humoristische bijdrage
maar dan nu loopt het dan nu vast ???
Dit is geen chatbox, leer de edit-knop te gebruiken.

Geheel offtopic maar goed...

We zijn allemaal vaandeldrager in een optocht van gekwetsten.

• Plofke
ha ha ja sorry
RexomniuM schreef op 13 augustus 2002 @ 23:38:
[...]

[...]

[...]

[...]

[...]

[...]

Dit is geen chatbox, leer de edit-knop te gebruiken.

Geheel offtopic maar goed...

Verwijderd

"gekleurde" mensen mogen dus eigenlijk ook niet discrimineren.... maar het is idd wel een beetje zo dat gekleurde het wel mogen en blanken niet. ook al hebe ik ook series gezien waarin juist de gekleurde beet werd genomen in plaats van de blanke
en wat boeit het ook .... trek je er nix van aan ;)

• Raafz0r
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-11-2025
Mir schreef op 13 augustus 2002 @ 23:18:
Neger tegen vreemde Neger: "Yo niga was uuup?" ... en ze gaan fijn een glas bier drinken
Blanke tegen vreemde Neger: "Yo nega was uuup?" ... en de blanke krijgt fijn een glas bier op zijn gezicht.

Ik blijf het me ook altijd verbazen!
Dit voorbeeld is wat ver doorgetrokken maar ik denk dat jullie allen wel begrijpen wat ik bedoel, en zo ook de topicstarter.

Maargoed, hou de eer aan jezelf!
Das toch hetzelfde als dat ik zou zeggen:
"Heey, lullo!"
Dan maakt het ook uit of ik die persoon ken of niet.

• Plofke
klopt maar blanke mensen worden in een neger serie altijd gruwlijk in de zeik gezet neem nou malcolm en eddy (ik weet nie of jullie dat kennen maar daar in dat café werken 2 blanke nou dat zijn echt 2 sukkeltje dat bedoel ik nou !

• Christiaan
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09-08-2021
Jongens, dit kon vast een leuke discussie worden. Er staat echter alleen HK crap in dit topic, en dus gaat ie dicht. Ik ga niet eens de mensen van SG vermoeien met dit draadje.

Dit is forumvervuiling eerste klas.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.