Toon posts:

Geforce veroorzaakt crashes?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Vanaf het begin dat ik deze geforce heb, heb ik in vooral lagere resoluties last van een soort golfjes die door het beeld gaan. Net als bij een oude videotape bijv.

De laatste weken merk ik op dat de comp ineens in spellen gigantische framedrops heeft, waar ik normaal 200FPS heb haalt ie ineens maar 40 FPS. En na 5min is het weer over.

Okay hier kon ik allemaal nog mee leven, maar steeds vaker crshed mijn comp nu op dezelfde manier, eerst ga ik puntjes in alle kleuren van de regenboog zien, vervolgens gaat mijn muis 1picometer per uur vooruit qua snelheid als ik normaal beweeg. Vervolgens word alles om de beurt zwart (desktop enzo) en is de comp niet meer vooruit te branden. Alsof je winXP op een 286 hebt draaien.

Ik verdenk dus mijn geforce, ik was zoiezo al van plan een nieuwe te kopen een der deze dagen. Maar ik vroeg me af of jullie hetzelfde denken, ofdat het misschien iets anders is.

Screenshot van een crash in enkele sec hier:
http://www.petdragon.nu/ra3cup/crash.jpg

De gpu word niet te warm en is al weken / maanden niet meer ge-oced geweest.

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-08 22:19

Mentalist

[avdD]

Die geforce is kaduuk...

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Verwijderd

Ach tis maar een GF2..koop een GF4 :P

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-08 22:19

Mentalist

[avdD]

Verwijderd schreef op 14 augustus 2002 @ 03:17:
Ach tis maar een GF2..koop een GF4 :P
Hou dan gewoon je waffel :Z

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Verwijderd

Topicstarter
Okay, tis niet zo'n ramp omdat ik toch al een nieuwe videokaart wilde. Maar ik vroeg het even voor de zekerheid. Anders koop ik misschien een nieuwe videokaart, en blijkt het iets heel anders te zijn waarvoor ik dan geen geld heb om te vervangen :P

Anyway ik hoop dat ie het nog ff uithoudt want ik wilde een radeon r300 hebben.

Verwijderd

al die puntjes met de kleuren van de regenboog zijn "artifacts" en duiden er op dat je videokaart het niet breed heeft. Ook al een clean install van je OS en drivers geprobeerd?
Pagina: 1