Toon posts:

SCSI scanner met 25 pol aansl. op 65 pol scsi kaart

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een tijdje geleden een filmscanner gekocht Acer ScanWit 2740S, daar komt standaard een knudde SCSI kaart bij die altijd bij overige hardware blijft hangen met een uitroepteken... (werkt trouwens wel gewoon). Ik heb in mijn computer erg veel kaarten en ben dus een beetje door de PCI sloten heen. Ik heb er een goede Adaptec 2940-UW SCSI kaart inzitten waar mn brander en cd rom op zitten.

Probleem is die goeie SCSI kaart (2940) heeft een (ik geloof 65 polige aansluiting) kan er 2 of 3 polen naast zitten ;) en mijn scanner heeft een 25 polige aansluiting.

Ik ben al 4 computerzaken langsgeweest en alle internetshops maar ik kan geen adapter vinden voor 25 polig naar 65 polig SCSI

HELP

MSN: alexa_hesseling@hotmail.com

Verwijderd

Topicstarter
68 polig trouwens :)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:42

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Haha, bekend probleem. Ik ken geen 'echte' winkel met die spullen, maar op de meeste grotere beurzen staan minstens 2 winkels. Eentje is erg goed, de vrouw van wie het is weet werkelijk alles over haar spullen (en heeft een leuke dochter die meehelpt op de beurzen :9 ), de andere is wat goedkoper, maar moet je zelf weten wat je nodig hebt. Helaas ben ik de reclamefolder van die ene goede kwijt, er zaten contactgegevens op.

Iig, de convertors zijn er in een aantal vormen, reken op iets van EUR 12- je kunt het op 3 manieren doen:

- een kabel met aan de ene kant 68p en aan de andere 25p. dit is duurder maar elegant
- een externe convertor om 25p naar 68p te gaan. Dit is het makkelijkst, maar wel kwetsbaarst.
- een convertor op een expansieplaat (zoals de achterkant van een uitbreidingsslot) waar je de interne 50p bus op aan kan sluiten met een externe 25p aansluiting, Zo hou je de 68p poort vrij en kun je zonder adapters de scanner gewoon aansluiten met de kabel die erbij geleverd werd.

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
Dank je :)
Ik hou het in de gaten als er weer een keer een beurs in de buurt is

• pruiter
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13-07 12:09
dion_b schreef op 14 augustus 2002 @ 03:32:
Haha, bekend probleem. Ik ken geen 'echte' winkel met die spullen, maar op de meeste grotere beurzen staan minstens 2 winkels. Eentje is erg goed, de vrouw van wie het is weet werkelijk alles over haar spullen (en heeft een leuke dochter die meehelpt op de beurzen :9 ), de andere is wat goedkoper, maar moet je zelf weten wat je nodig hebt. Helaas ben ik de reclamefolder van die ene goede kwijt, er zaten contactgegevens op.

Iig, de convertors zijn er in een aantal vormen, reken op iets van EUR 12- je kunt het op 3 manieren doen:

- een kabel met aan de ene kant 68p en aan de andere 25p. dit is duurder maar elegant
- een externe convertor om 25p naar 68p te gaan. Dit is het makkelijkst, maar wel kwetsbaarst.
- een convertor op een expansieplaat (zoals de achterkant van een uitbreidingsslot) waar je de interne 50p bus op aan kan sluiten met een externe 25p aansluiting, Zo hou je de 68p poort vrij en kun je zonder adapters de scanner gewoon aansluiten met de kabel die erbij geleverd werd.
Die laatste heb ik laatst bij Mediamarkt gekocht. Misschien niet echt een winkel waar je zoiets zo verwachten, maar ze hadden wel redelijk wat SCSI aansluitspul.
Mijn convertor pas trouwens in zo'n "voorgestanste opening" achter op mijn kast, ziet er dus ook nog eens heel netjes uit.

Verwijderd

Hoe zit hij nu aangesloten, met een 25 pins, die aan de andere kant een Centronics (zo'n grote blauwe) stekker is? Dan kun je misschien het beste op zoek gaan naar een Centronics <=> 68 pins kabel.
Ik heb bij Display wel eens zo'n kabel gekocht met 50 pins ipv 68 pins. Hier was ik ongeveer 35 gulden voor kwijt, dus ongeveer 15 Euro.
In principe is dit beter, omdat je dan niet van 68 naar 25 teruggaat, maar gewoon op 68 blijft.
Pagina: 1