DPC krachten spreiden

Pagina: 1
Acties:
  • 124 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark83
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14-08 09:57
Zouden de Dutch Power Cows niet beter hun processor kracht kunnen spreiden over een aantal projecten. Bijvoorbeeld wat RC5-64 kracht inleveren voor een ander project waar we 2de of 3de staan, of zelfs nog lager en het zo omhoog kunnen krijgen.
Zelf ben ik overgestapt van RC5-64 naar Distributed Folding omdat ze daar meer mensen nodig hebben om hun positie te behouden of te verbeteren. Het leuke aan deze kleinere projecten is dat je er vrij gemakkelijk in de daily stats kan komen te staan.

Zou het mogelijk zijn om een soort subteam te maken waarin een aantal mensen zit die van project naar project switchen waar de kracht nodig is? Ik zou er aan meedoen omdat ik graag wil dat DPC overal helemaal bovenaan staat.

Als er meer DPC'ers zijn die dit willen, dat proberen we het gewoon te laten slagen :D

}:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DSmarty
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Onze insteek is meer:

Iedereen doet het project dat hij/zij leuk vind.

De een vind het leuk om steeds andere projecten te doen, de ander maakt liever het project waar hij/zij mee bezig is af voordat hij/zij met het volgende project verdergaat.

Bij alle projecten bovenaanstaan is met onze huidige kracht een utopie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark83
Zelf heb ik nu zoiets van, waar kan ik mijn processorkracht het nuttigste gebruiken, en misschein zijn er wel meer mensen die zo denken. Voor die mensen is het misschien wel leuk om een subteam te hebben, omdat je dan ook meteen wat resulaten kan zien in de daily stats (als het team groot genoeg is). Maarja, als andere het nix vinden dan blijf ik wel alleen op en neer huppelen tussen de projecten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plague
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
JUIST RC5 heeft nu veel kracht nodig! nog een maand of 2/3 en alles is gedaan waar we zo lang aan hebben gewerkt ;)
Het is belangrijk dat we nu meer RC5'ers krijgen en uiteindelijk DE key vinden :) daarna kunnen we weer kijken met welk project we dan de weer de 1ste prijs binnen gaan halen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mobster
  • Laatst online: 07-06-2016

Mobster

Los Alcoholicos

djklungel, je hulp bij DFolding wordt ten zeerste gewaardeerd. :*
Ieders hulp aan Distributed Computing in het algemeen en DPC in het bijzonder wordt zeer gewaardeerd. }:O
Het mooie van DPC is dat ze op zeer veel fronten meedoen en daardoor er voor ieder wat wils is. Iedereen kan zelf beslissen op welk project hij zijn cpu'tje wil zetten.

Het idee wat jij voorstelt hebben we een jaar of wat geleden al eens gehad. Dat heette DPC-flex. Dat team is opgericht om de redenen die jij noemt. Dus bijspringen daar waar nodig is. Helaas is dit geen lang leven beschoren, omdat er teveel projecten zijn waar we hulp nodig hebben. In mijn ogen bij sommige projecten meer dan bij anderen, maar dat is mijn mening. Ieder zijn meug.

Als ik jou was (en als ik mij was met scores in RC5, OGR, ECCp, SETI@HOME en DFolding) dan zou ik gewoon kijken waar jij wil gaan helpen. Doe dat lekker in je eentje of sluit je aan bij een subteam wat reeds in dat project draait. Heb je het na een tijdje gezien dan ga je naar een ander project (of heb je meerdere pc's, draai meerdere projecten) of je blijft jaren bij hetzelfde.

Met andere woorden. Laat ieder in zijn waarde en doe lekker waar je zin in hebt, zolang het maar voor DPC is natuurlijk ;) }:O

Toch maar eens een andere sig bedenken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobco
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 30-10-2023

Bobco

I used to dream about Verona.

Er zijn heel veel verschillende redenen om mee te doen met de DPC. Voor de een is het de gezelligheid van het forum en IRC, voor de ander de concurrentie in de stats. Sommigen doen zelfs mee omdat ze een bepaald project nuttig vinden. Allemaal prima, iedereen moet vooral doen waar 'ie zin in heeft. Jij springt nu bij bij Distributed Folding omdat je vind dat DPC daar omhoog moet in de stats, prima.

Er zijn ook mensen die vanwege firewall instellingen bepaalde clients niet kunnen draaien, tegen bepaalde aspecten van een project zijn of omdat ze het nut van een project niet zien. DPC staat voor mij voor vrijheid om het project te kiezen dat je leuk/nuttig/interessant/makkelijk/vermakelijk of wat dan ook vind.

Mijn motto: iedereen mag zijn eigen project(en) kiezen, zolang je maar resultaten inlevert onder devlag van DPC.

With the light in our eyes, it's hard to see.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sweetdude
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-09 12:14
Ik ben ook al een tijdje aan het huppelen ik heb al aan RC5/Seti@home/ECCp/D2OL meegedaan. Maar ik moet eerlijk zeggen D2OL vind ik persoonlijk het leukste omdat je ook met 2 computertjes 1,2Ghz en 750Mhz lekker kunt mee doen. Ik sta bijvoorbeeld vrij geregeld in de dagelijkse top 10 met die 2 beestjes.

Maar als er een switch team komt ben ik van de partij met die 2 beestjes geen probleem. Lijkt me ook leuker. Kun je de competitie iets spannender maken. Dat DPC_ team_Switch kan bijvoorbeeld een week sparen voor een flush zodat je meteen naar een hogere plaats komt.
Tey never know what hit them. })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als er een Switch team komt doe ik ook mee, ik loop nu ook al veel te Switchen tussen Rc5/ECCp/D2OL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

er zijn teams die bij verschillende projecten meedoen, ik zelf(the J) flush ook bij meerdere projecten af en toe. RC5 OGR vaker, en eccp en Do2l heb ik ook geregd.
en UD is ons hoofdproject.
ik ben verder ook aan het denken over spreiding van het LTC.
als het je bevalt, kijk eens op de website.
want ik vind idd dat er wel beetje gespreid mag worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark83
[removed ivm subteamreclame]

[ Voor 0% gewijzigd door DSmarty op 14-08-2002 17:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik neem aan dat je wel begrijpt dat ik mijn team niet in de steek kan laten, ik kan het hoogstens over een aantal projecten uitspreiden
en mestreech, jeh joa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mobster
  • Laatst online: 07-06-2016

Mobster

Los Alcoholicos

Ik vind het een nobel streven en jullie moeten het vooral proberen. Pas wel op Moderator DSmarty want ook van DPC_team_switch zal geen reclame geduld worden. Dus probeer het zoveel mogelijk buiten GoT om te regelen.

Suc6

Toch maar eens een andere sig bedenken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Vulcano
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-09 12:03
Maar de opzet hier bespreken lijkt mij geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

voor welke projecten zijn proxy's op te zetten? weet iemand dat?
en ja, ik zal geen teamreclame maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DSmarty
  • Niet online
DJklungel, je nickname is toepasselijk :P
Als je de FAQ goed had gelezen had je gezien dat subteamreclame ongewenst is.

Derhalve heb ik dit even voor jou verwijderd.

Voortaan niet meer doen he >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark83
Uhhh ... Subteam reclame is toch alleen mogelijk als het subteam bestaat O-) en dat is nog niet het geval, dussuh, ik ben het niet helemaal met je eens, maarja, daar heb ik wel vaker last van. Maarja ... Binnenkort zien jullie ons wel in de stats verschijnen >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gp500
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
gaan jullie het zo doen een week hier een een week daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als dit word gestart kan iemand dan een mailtje sturen?

/me heeft ook nog enkele GHz staan die op moetten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gp500 schreef op 14 augustus 2002 @ 18:05:
dat of DPC helpen bij de projecten die meeste nodig zijn, zo heeft RC5 niet echt veel hulp nodig. en als er ergens een MF word georganiseerd daar effe meeflushen ofzo?
dat lijkt me wel leuk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark83
gp500 schreef op 14 augustus 2002 @ 18:05:
Het zou mogelijk zijn dat we na een week switchen maar het is ook mogelijk dat we 2 maanden bij een project rondhangen. Het is maar net wat de teamleden willen.

[DSmarty-leesmodus]
Het is de doelstelling van DPC om overal zo'n goed mogelijk resultaat te halen,
daarom word er geswitched tussen projecten
[/DSmarty-leesmodus]

[Rest-leesmodus]
We willen natuurlijk graag dat jullie bij dit nog niet bestaand team komen, binnenkort zullen jullie wel wat van ons zien bij een project waar we gaan beginnen. Kijk maar als ik een berichtje post of er ergens in mijn naam ofzo er iets staat
[/Rest-leesmodus]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcyDarcy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12-09 22:15
Het idee lijkt sterk op die van DPC_flex. Volgens mij liep dat niet helemaal als gewenst, omdat de mensen niet onder hun eigen naam bezig waren. Misschien zou je ook de mogelijheid kunnen geven, dat je behalve dat nieuw op te richten subteam, je ze ook de kans laat onder hun eigen naam mee te laten doen. (maar wel op "commando" van het bijspring subteam)

Als dan een project bevalt en de rest gaat door kan jij lekker doorgaan onder je eigen naam. Wat maakt het nou uit als je een account voor RC5, ECCp, Seti, Gnome@home etc. hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MarcyDarcy schreef op 14 augustus 2002 @ 18:50:
Het idee lijkt sterk op die van DPC_flex. Volgens mij liep dat niet helemaal als gewenst, omdat de mensen niet onder hun eigen naam bezig waren. Misschien zou je ook de mogelijheid kunnen geven, dat je behalve dat nieuw op te richten subteam, je ze ook de kans laat onder hun eigen naam mee te laten doen. (maar wel op "commando" van het bijspring subteam)

Als dan een project bevalt en de rest gaat door kan jij lekker doorgaan onder je eigen naam. Wat maakt het nou uit als je een account voor RC5, ECCp, Seti, Gnome@home etc. hebt?
MEE EENS! ;)

je zou bijv. niet een "echt" subteam kunnen maken, maar allemaal accounts met [flex] oid ervoor. Daarachter gewoon de naam van de flusher.
Ik denk trouwens ook dat je niet mee moet doen met megaflushes, want dan staat DPC voor die dag ook bovenaan, je kunt beter voor de overall nr 1 positie gaan (dus niet RC5 helpen omdat ze niet meer elke dag 1e in de daily's staan ;) )

/me vindt het jammer dat hij maar weinig processorkracht kan leveren en dat veel van die kracht ook nog eens offline staat.

Dat maakt switchen niet echt makkelijker...

succes guys/girls die hier aan mee gaan doen, tot ziens in de ECCp-stats!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit al een tijdje met DJ te msn-en. en ik heb nog een vraagje aan jullie :) .

Wat vinden jullie belangrijker?
Stats van het complate team of stats van alleen jezelf (persoonlijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gp500
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
zoals neotweaker zegt herkenbaar door [FLEX] [HELP] er voor en niet in een subteam flushen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gp500 schreef op 14 augustus 2002 @ 19:22:
[...]

zoals neotweaker zegt herkenbaar door [FLEX] [HELP] er voor en niet in een subteam flushen.
das allemaal heel leuk, maar dan kom je nooit in de top10 van de grotere projecten, terwijl bij samenwerken je daar wel in komt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark83
Dat is nou precies wat ik dacht :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcyDarcy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12-09 22:15
als je met een [flex] of een [help] teampje in de top10 wilt komen, tjsa dan heb je echt veel power nodig. En dan lijkt het ook niet meer op switchen/helpen met projecten, maar eerder voor de top10 notering gaan (overall hebben we het over neem ik aan, toch niet de daily's?).

Ik denk dat alleen een top10 notering mogelijk is bij de echt kleine projecten (D2OL en Distributed Folding)...bij de rest is het imho onmogelijk om dat in een korte tijd te halen zonder dat je daar grote serverparken tot je beschikking hebt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark83
Het is meer de bedoeling dat als we een project steunen we dan in de top 10 staan ... dus de daily's ... zijn we weer weg dan is het niet nodig om in het overal klassement in de top 10 te staan ... das bijna onmogelijk hè :)

We willen gewoon duidelijk laten zien waar we bezig zijn ...en dus niet ergens rond plaats 1000 rondhangen :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maak subteamstats zoals wij dat binnen LTC en binnen meer subteams ook hebben, dan kun je en daily's hoog scoren, en je kan aparte members punten zien.
het doel moet niet zijn om overall hoog in de lijsten te staan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 14 augustus 2002 @ 19:39:
maak subteamstats zoals wij dat binnen LTC en binnen meer subteams ook hebben, dan kun je en daily's hoog scoren, en je kan aparte members punten zien.
het doel moet niet zijn om overall hoog in de lijsten te staan!
dat kan imho alleen als je een proxy heb, en die bestaan niet voor alle projecten :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sweetdude
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-09 12:14
DJKlungel, c001ju135 en ik zijn bezig om DPC Team Switch op te zetten.

Als eerste project wat we gaan helpen is D2OL om BIOHazard Research Group Italy van de 1ste plaats te gooien. De volgende projecten zijn afhankelijk van de leden.

Voor meer informatie kun je mailen naar DPC_Team_Switch@hotmail.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColdFusion
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-09 19:35
Is het dan niet beter om een project te steunen waarbij DPC niet daily 1 staan of boven de team die we nog in moeten halen? Bij D2OL heeft DPC al dagelijks de #1, BIO halen we zo vanzelf wel in. Er zijn veel meer projecten waarbij DPC niet eens in de top5 staat, IMO zou zo'n project veel meer hulp kunnen gebruiken...

Just my 2 cts.

_______________-=Team ColdFusion=-_______________
#2 DPAD - #2 OGR27 - #2 F@H - #3 R@H - #5 RC5 - #6 SoB - #10 WCG
||| #1 ECCp109 - #1 ECC2-109 - #1 OGR24 - #1 D2OL P1|||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark83
We proberen eerst even goed op te starten ... en daarna gaan we van project wisselen ... D2OL is vrij makkelijk om mee te beginnen (voor team op te bouwen) ... over niet al te lange tijd hopen we andere projecten te doen waar DPC niet 1 staat :)

• Mark83
Als het goed is staan we morgen in de stats bij D2OL, eigenlijk hadden we er vandaag al moeten staan, maarja, een of ander persoon heeft ons er niet bij gezet (maar misschien morgen wel een #1 positie :+
Als we morgen nog niet in de stats staan zal ik maar de gegevens zelf in een berichtje eronder posten. 1 keer benadeeld ... oke ... maar 2 keer ... })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind het ook wel een goed idee om een zgn flex-team op te richten. Ik zou er wel aan mee willen doen, maar dan wel liever met de tags voor de namen (bijv. eerder genoemde [flex])

Waarom zou je als sub-team in de daily top10 moeten staan ?
Als je een "hulp"-team bent, ben je er toch niet om te laten zien hoe goed je wel niet bent ? (en hoe klein en zielig de anderen wel niet zijn...)
Je gaat gewoon gezamelijk voor een #1 positie voor DPC :7 :p

Dan kun je toch als sub-team apparte stats maken en een linkje daar naar toe, in de signature van de leden...

Dat is mijn mening dan weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark83
Kijk, als je wilt overleven, dan zul je toch moeten laten zien dat je bestaat. Als je dan met een tag voor de naam zet, en je staat allemaal buiten de top 25, dan ziet niemand je, en zul je eerder niet overleven dan nu. Het is daarbuiten ook gewoon leuk om te zien dat als een switch team zich bij een project voegt, dat daar verschil word gemaakt (mogelijk bij de niet al te grote projecten (bijv. RC5-64 is het bijna onmogelijk).

De apparte stats waar je het over hebt, die zullen er ook zijn. Maar op dit moment nog niet openbaar. Maare .... kijk vooral naar de stats van 15 augustus in D2OL, dan kun je zien tot wat een team wat switched in staat is :)
Pagina: 1