Welk moederbord???

Pagina: 1
Acties:
  • 31 views sinds 30-01-2008

• Underground75
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-02 19:33
Sinds 6 weken heb ik een nieuwe PC, helaas met een Gigabyte Ga-8SR533 mobo van 89Euro, een P4 2.26 GHz, 120Gb Hdd 7200tpm, DVD, brander. ondat het in mijn kast te warm werd (alleen CPU fan) ben ik op internet gaan zoeken waarna ik op deze site terecht kwam, inmiddels zit er een casefan op maar de systeem kast wordt binnenkort als server gebruikt, ik ben sinds vandaag in het bezit van een Antec 1080AMG midi serverkast, totaal 5 fans, een kl**te mobo, 512 MB DDR333.
mijn vraag is welk mobo is een aanrader, ik heb Asus voorbij zien komen ( de een vindt hem OK de ander niet) Epox of Abit.

Mods die op korte termijn gaan gebeuren zijn: het vervangen van de standaard LEDs, een ander mobo zodat ik kan gaan overclocken, binnenste van de kast wordt morgen glans zwart gespoten evanals de dvd,brander floppy (voorzijde mat zwart).
begin volgend jaar (ja budget is bijna op) staat er waterkoeling aan te komen.

Maar voor nu welk mobo adviseren jullie?

Allemaal trouwens bedankt voor het vinden van een nieuwe hobby.....

• tisloafp
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-01 13:56
Lees eerst dit maar eens door.
Persoonlijk heb ik goede ervaring met Abit(geen P4 though), maar wie ben ik

• Fanatic_FS
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21-02 10:48

Fanatic_FS

Rated T for Troll™

ik zou een epox nemen, vind ik wel een fijn mobo lekker veel extra functies etc

[specs]

• Whuzz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-02 11:17

Whuzz

Dodgeball!

Hoort dit niet in Mobo's, CPU's en Mem?

Dodge, Duck, Dip, Dive and... Dodge!

• Underground75
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-02 19:33
Misschien wel, maar als ik de faqs doorlees kom ik tot de conclusie dat ik hier moet zijn als ik mijn processor boven de 3.0Ghz wil krijgen.

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-01 07:49
Tja, het standaard advies wat wij altijd geven is om gewoon eerst de search te gebruiken, en wat reviews te lezen..
Er zijn tal van dingen waar je rekening mee moet houden als je een nieuw moederbord wilt aanschaffen..
Je legt eisen aan de overclockbaarheid, maar waarschijnlijk ook aan stabiliteit, prijs, opties etc.

Dus lees gewoon wat reviews door, en let op die speciale punten.. Dan moet je er wel uitkomen..

succes.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.