Toon posts:

[html]form

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ben met mailform bezig maar hij stuurd de gegevens niet helemaal goed naar mijn mailadress zoals ik wil. Het gaat om het volgende

<div align="right">
<td>
<input type="text" name="postcode" size="4" class="rand"> 
<input type="text" name="postcode2" size="2" class="rand">
</td>

als ik dan mailtje krijg ziet het er zo uit:

Postcode : 4561
Postcode2: RT

maar ik wil graag dat ik het zo krijg dat hij de mail zo stuurd dat ik krijg

Postcode: 4561 RT

maar ik wil wel 2 verschillende inputs blijven houden

Verwijderd

Het lijkt mij dat het probleem niet zit aan de invoerkant maar aan de uitvoerkant (hoe en waar lees je je form uit?)

• Hangloozz
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 13-07 17:24

Hangloozz

{ @$%&# }

dan zul je in je mailscript iets moeten wijzigen zodat postcode2 aan postcode gelijmd wordt..

je kunt het wel met javascript doen maar dan worden de velden alsnog meegestuurd en verschijnen dan ook in je mail.

www.jurgroessen.nl

Verwijderd

waarom laat je ze niet de postcode gewoon invullen in 1 veld?

zoals: 1000AA

edit:

en dan splitsen?
of niet?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 13 augustus 2002 @ 21:46:
waarom laat je ze niet de postcode gewoon invullen in 1 veld?

zoals: 1000AA

edit:
en dan splitsen?
of niet?
DAt is ook een oplossing.. zo heb ik het nu ook .. maar 2 losse ziet er mooier uit..

Verwijderd

Verwijderd schreef op 13 augustus 2002 @ 21:48:
[...]

DAt is ook een oplossing.. zo heb ik het nu ook .. maar 2 losse ziet er mooier uit..
mwa...
als je gewoon een invulveld neerzet, en erachter "bijv. 1000AA" in n beetje lichte kleur, zodat het wel opvalt maar niet storend is, is het heus wel te doen...
vin ik eigenlijk wel makkelijker :)
/me typt vaak 2x het lettergedeelte van zijn postcode vanwege 2 van die losse dingen :P

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-08 19:47

Bosmonster

*zucht*

2 losse ziet er mooier uit? Is het misschien niet belangrijker wat makkelijker voor de gebruiker is om in te vullen? :)

Verwijderd

Bosmonster schreef op 13 augustus 2002 @ 22:46:
2 losse ziet er mooier uit? Is het misschien niet belangrijker wat makkelijker voor de gebruiker is om in te vullen? :)
dat zeg ik dus :)

scheelt weer een tabtoets
of voor de leden van vereniging 65+ op het web een muisklik :+

Verwijderd

Topicstarter
Bosmonster schreef op 13 augustus 2002 @ 22:46:
Je ziet het bij veel forms altijd wel dat ze er aparte vakjes voor gebruiken .. maar ik doe er dan maar gewoon 1 :P

• Woudloper
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Wat je ook kan doen is bij het submit van het form een andere INPUT (="hidden") middels Javascript de waarde geeft zoals jij hem wilt hebben :)

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Woudloper schreef op 14 augustus 2002 @ 12:29:
Wat je ook kan doen is bij het submit van het form een andere INPUT (="hidden") middels Javascript de waarde geeft zoals jij hem wilt hebben :)
Aanvulling: de originele input's daarna op disabled zetten zodat ze niet meegestuurd worden in de submit :)

Intentionally left blank

Pagina: 1