K7S5A niet Chieftec Dragon case compatible?

Pagina: 1
Acties:
  • 257 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Novah
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16-08 13:47
Ik ben net klaar met bouwen van mijn systeem en heb nog een probleempje, ik kan namenlijk niet correct de kabels van de kast (die dus voor de leds van hd en power zijn en voor de switch van power en reset) niet goed op het mobo aansluiten. Gelukkig kan ik de power switch WEL aansluiten maar sommige gewoon NIET.
Ik zal het even schetsen:
code:
1
2
3
4
5
 ------------------
| ACPILED    | PWBT|
|---------------------
| HDDLED     |  AST   |
 ---------------------

De APCILED, HDLED bestaan uit 3 pinnetjes, de AST uit 2 en de PWBT uit 1 terwijl op het tekeningetje op het mobo het uit 2 moet bestaan. Nu is mijn powerbutton stekkertje 2 pinnetjes lang op het mobo.

Nu de stekkertjes:
ACPILED 3 pinnetjes lang, PWBT 2 pinnetjes. HDDLED 2 en dus geen 3 zoals op het mobo en de reset switch is idd 2 pinnetjes lang zoals het moet zijn.

Het komt er dus op neer dat ik 1 pinnetje tekort kom en das die van de power switch dus ik heb dat een stukje naar links toe geschoven, nu staat de pc aan (zit er nu achter). Nu kan ik de rest niet aansluiten, en het enige stekkertje wat klopt met de aansluiting op het board doet het niet als je hem aansluit (resetknop).

Ik ben helemaal de weg kwijt nu en snap niet meer hoe ik ooit hddleds, powerleds en de resetbutton werkend kan krijgen.

(het is beetje ingewikkeld verhaal, hoop dat jullie het begrijpen)

[ Voor 0% gewijzigd door Novah op 13-08-2002 20:37 . Reden: typo :P ]

• O.D.Smolik
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-11-2025

O.D.Smolik

Geen dag, zonder een appel.

Ff snel met paint gedaan, maar hoop dat je het begrijpt.
Bij et eerste plaatje zie je dat de Power LED draadje in het midden moet doen.
Tweede plaatje staat wat op welke plek moet op je ecs k7s5a.
Let op dat je plugjes met de naam naar boven in moet pluggen, anders doet hij het nog steeds niet. :)
Afbeeldingslocatie: http://62.163.104.8:8080/uploads/k7s5a.jpg
ps. dat puntje stelt een pin voor

• Novah
Ok ik begrijp het alleen welke van de twee moet ik naar het midden verplaatsen op de powerled? de groene of de zwarte?

• getty
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-04 13:22
Gewoon het middelstje stukje (waar geen draadje in zit) doorknippen. Moest ik ook doen met mijn a-open kast. Dan heb je dus 2 losse connectortjes en die kun je er dan los opdrukken.

A computer is almost human - except that it does not blame its mistakes on another computer.

• Novah
Wat kan ik beter doen, draadje in midden plaatsen of connectortje doorknippen?

• getty
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-04 13:22
Ik vond het doorknippen het makkelijkste, maar ik weet niet of het veel werk is om het draadje over te zetten. Zou zelf even kijken wat het makkelijkste is.

A computer is almost human - except that it does not blame its mistakes on another computer.

• Erik1
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
De power led is meestal een 3 hokjes brede connector maar er zitten maar 2 kabels aan, je moet het middelste hokje door midden knippen, let op: Doe dit voorzichtig, ik had niets anders bij de hand dan een grote schaar en heb perongeluk ook 1 draadje doorgeknipt |:( , kon het natuurlijk wel weer aan elkaar knopen met een plakbandje maar handig is het niet.

• Novah
Ok ik knip hem nu ff door (sluit dus ff pc eerst af)

Verwijderd

De enige die niet goed past is de PowerLED(die moet je dus ff doorknippen), de rest moet gewoon passen(PWBT is 2 pins, geen 1(duh) )

• _MaLa_
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-12-2022
jah dit probleem had ik ook ze branden nu wel alleen de hdd led brand iets zachter dan power led dit zijn gemodde wittle led 5 mm heb je dat probleem ook ?

• O.D.Smolik

O.D.Smolik

Zonder joh... dat door knippen.
Owja, dat groene draadje moet in het midden.

Verwijderd

met een mesje kan je dat zwarte lipje omhoog duwen en dan haal je zo dat metaalen stekkertje er uit :) en je schuift hem zo in het andere gat :)

• Novah
Hmmz ik heb die twee doormiddden gedaan en zitten nu op een rij maar doet het niet, in de andere rij heb ik ook nog een pinnetje over, lekker vaag allemaal :/

Ik zal es een tekeningentje ervan maken, maar moet nu eerst weg.

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Heb je geprobeerd de draadjes om te draaien?

Verwijderd

Bij mijn werkt het met m'n K7S6A ook nog steeds niet.

Naja dan maar geen mooie blauwe lampjes.

En ja ik heb het ook geprobeert met dat doorknipen ed. maar het mocht niet baten.

• Sick Nick
  • Laatst online: 22:23

Sick Nick

Drop the top!

Dan denk ik toch dat ECS het niet zo erg met de standaard specs heeft genomen aangezien het met m'n asus bord prima past, het gaat ook prima met een msi bord.

Ligt het probleem dan bij chieftec of bij ecs?

• Artz
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 01-07 08:16
Gewoon het groene draadje verplaatsen naar het midden en zo erop zetten. Werkt altijd goed en past dan ook.

• Waterlelie
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-03-2023

Waterlelie

CHTH

Lig7 h37 pr0b133m d4n bij chi3pH73c 0pH bij 3cs?

duidelijk bij je tb

G502_Roccat Taito_Asrock Z77 Extreme4_3770K@4.5Ghz_Samsung 750 512Gb_WD 2TBGreen_600W OCZ_MSI gtx980ti_16GB_ASUS VG278H_Philips Fidelio X2HR

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

hee, nu je het zegt
heb hier een enlight kast staan, met dezelfde connectors als een chieftec (ik geloof dat al die kasten dezelfde connectors hebben).
hdd en powerswitch doen het wel, maar reset en powerled niet.
toch maar eens kijken of het veranderd kan worden.

ik denk dat het probleem ligt bij ECS, en niet bij de kast.

• O.D.Smolik

O.D.Smolik

Waarom zo druk over maken :?
Doe net als mij of andere, dauw dat groene draadje in het midden en klaar is kees. :)
Dus niet gaan zitten knippen ofzo, is nergens voor nodig.

• Novah
Waterlelie schreef op 14 augustus 2002 @ 00:07:
Lig7 h37 pr0b133m d4n bij chi3pH73c 0pH bij 3cs?

duidelijk bij je tb
Bedankt voor je post (:P)

Waarom in 1337? Het is irritant.
Het ligt bij mij TB? Uuhm mijn TB heeft helemaal NIETS ermee te maken, als ik er een athlon xp op had ik het zelfde probleem gehad.

Ik zal even een tekeningetje maken hoe ik het heb gedaan en dus niet werkt.

• Novah
Nou het werkt dus... het is met puzzelwerk maargoed... het werkt.
Je moet elke connectortje op elke mogelijke plaats proberen, voorwaards over achterwaards... dan lukt het, ik heb nu alle leds en switches werken. :)

Verwijderd

vreemd, ik moest ook ff proberen hoe het moest toen ik dat voor het eerst deed, maar dat je dan hele connectortjes moet veranderen :| trouwes, chieftec en ecs |:( hahaha A-merk kast en B-merk mobo (no offence ;))beetjuh vreemde combo!

edit: ik snap het trouwes al.....je wilde je ouwe sdram gebruiken :O achja je moet wat he met upgraden

• poing
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Knip gewoon dat één door, heb ik bij collega ook gedaan. What is the fucking problem? Compatibel? Al leg je het gerief op tafel, zal nog werken.

B-Merk? A-Merk?

De ECS K7S5A is een prima bordje maar heeft een GOEDE STABIELE VOEDING NODIG! Dus lees eerst een beetje meer over dit bord voor je commentaar geeft ok.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 14 augustus 2002 @ 09:37:
vreemd, ik moest ook ff proberen hoe het moest toen ik dat voor het eerst deed, maar dat je dan hele connectortjes moet veranderen :| trouwes, chieftec en ecs |:( hahaha A-merk kast en B-merk mobo (no offence ;))beetjuh vreemde combo!

edit: ik snap het trouwes al.....je wilde je ouwe sdram gebruiken :O achja je moet wat he met upgraden
En wat dacht je van weinig geld uitgeven voor een upgrade, zodat je wat meer te besteden hebt als de Hammer er is...

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Sick Nick schreef op 13 augustus 2002 @ 23:36:
Dan denk ik toch dat ECS het niet zo erg met de standaard specs heeft genomen aangezien het met m'n asus bord prima past, het gaat ook prima met een msi bord.

Ligt het probleem dan bij chieftec of bij ecs?
Bij ECS. Maar het is relatief makkelijk op te lossen door een van de draadjes naar het midden te 'verhuizen'.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 14 augustus 2002 @ 09:51:
[...]

En wat dacht je van weinig geld uitgeven voor een upgrade, zodat je wat meer te besteden hebt als de Hammer er is...
hebbie al naar ze specs gekeken? upgraden zou echt onzin zijn ......hij heeft er maar heel weinig winst bij voor wat hij ervoor zou betalen...... kijk zelf maar ff dan begrijp je het wel :) (hoop ik)

Verwijderd

poing schreef op 14 augustus 2002 @ 09:47:
Knip gewoon dat één door, heb ik bij collega ook gedaan. What is the fucking problem? Compatibel? Al leg je het gerief op tafel, zal nog werken.

B-Merk? A-Merk?

De ECS K7S5A is een prima bordje maar heeft een GOEDE STABIELE VOEDING NODIG! Dus lees eerst een beetje meer over dit bord voor je commentaar geeft ok.
maat van me heeft dat moederboard, SKITZO, wil je oc'en oid dan moet je alles zelf gaan modden en met geheugen istie ook beswel kieskeurig, dus ik heb 2nd hand first hand experience ;) haha heb je der zelf heen? lange tenen heb je geloof ik :?

• Novah
Ik heb dit bordje gekocht omdat ik er SD ram op kan gooien en AMD XP compatable is en mijn oude kt133 mobotje was dat niet. Als ik dus nog ergens een goedkope amd xp op de kop kan tikken, 1900 0f 2000+ ofzo dan kan ik die derop gooien en kan ik lekker UT2003 spelen als die uit is. :)

Trouwens, b-merk...? ECS is misschien niet zon topper als Gigabyte maar dit bordje us uberstabiel en loopt als een trein dus ik zou het niet echt een 'b-merk' noemen.

Wie bepaald trouwens wat een a-merk of b-merk is dan?

• Carel
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16-08 23:33
Er klopt iid geen kloot van die K7s5a en al die LED aansluitingen, zoals het op het bord staat klopt het niet, het was spiegelbeeld ofzo kon ik me herinneren.

Verwijderd

.......nou goed dan, ecs = een A MERK! :+ ?......beetje A- dan , waarom hebben sommige zo'n moeite met het definieren van een a of een b merk..... zet et in de faq :P

• Waterlelie
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-03-2023

Waterlelie

CHTH

Verwijderd schreef op 15 augustus 2002 @ 08:33:
.......nou goed dan, ecs = een A MERK! :+ ?......beetje A- dan , waarom hebben sommige zo'n moeite met het definieren van een a of een b merk..... zet et in de faq :P
Dus omdat ie goedkoop is is het een a- merk??????????????????????????????

:o :'( ;( 8)7

het is gewoon een uitermate snel en stabiel bordje

[ Voor 0% gewijzigd door Waterlelie op 15-08-2002 16:31 . Reden: waar hebben we het ign over ]

G502_Roccat Taito_Asrock Z77 Extreme4_3770K@4.5Ghz_Samsung 750 512Gb_WD 2TBGreen_600W OCZ_MSI gtx980ti_16GB_ASUS VG278H_Philips Fidelio X2HR

• Novah
Hij draait nu 2 weken, en hijs uberstabiel, 3dmark score is hoger, benchmarks zijn ook beter en hij clockt ook beter over.

Ik zou niet inzien waarom het een b merk zou zijn, het is mijn geld zekers waard :D
Pagina: 1