HELP!!!
Ik heb een groot probleem. Ik heb overal al lopen zoeken, maar nog niks kunnen vinden. Geen oplossing hiervoor tenminste.
Ok. Het probleem: ik wil een nieuwsarchief maken, en in de tabel heb ik als datumveld een timestamp gemaakt. In de pagina's zelf haal ik de datum uit die timestamp. Is wat overzichtelijker, en blijft de db kleiner. Maar nu het volgende probleem: ik wil nu dus die nieuwsarchief pagina maken, maar dat lukt niet echt. Ik wil nu dus dat hij bij het selecteren van de gegevens uit de db maar éénmaal de dag van het jaar en het jaar selecteert. Ik heb al verschillende dingen geprobeerd, maar niks lukt. Het script zoals ik het nu heb:
Ik hoop dat jullie mijn probleem snappen. Als het niet duidelijk genoeg is, zeg het dan gerust.
Ik heb een groot probleem. Ik heb overal al lopen zoeken, maar nog niks kunnen vinden. Geen oplossing hiervoor tenminste.
Ok. Het probleem: ik wil een nieuwsarchief maken, en in de tabel heb ik als datumveld een timestamp gemaakt. In de pagina's zelf haal ik de datum uit die timestamp. Is wat overzichtelijker, en blijft de db kleiner. Maar nu het volgende probleem: ik wil nu dus die nieuwsarchief pagina maken, maar dat lukt niet echt. Ik wil nu dus dat hij bij het selecteren van de gegevens uit de db maar éénmaal de dag van het jaar en het jaar selecteert. Ik heb al verschillende dingen geprobeerd, maar niks lukt. Het script zoals ik het nu heb:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
| <?php echo "<b>Nieuwsarchief</b><br><br>"; $sql1 = "SELECT DISTINCT date_format(timestamp,'%Y-%j') FROM news"; $query1 = mysql_query($sql1); while ($row = mysql_fetch_object($query1)) { $months = Array ("dummy","Januari","Februari","Maart", "April","Mei","Juni","Juli","Augustus", "September","Oktober","November", "December"); $days = Array ("Zondag","Maandag","Dinsdag", "Woensdag","Donderdag","Vrijdag", "Zaterdag"); $post_day = $days[date("w", $row->timestamp)]; $post_daydigit = date("d", $row->timestamp); $post_month = $months[date("n", $row->timestamp)]; $post_year = date("Y", $row->timestamp); $post_time = date("H:i", $row->timestamp); echo $row->timestamp; $sql2 = "SELECT * FROM news WHERE DATE_FORMAT('timestamp','%j')='$timestamp123'"; $query2 = mysql_query($sql2); while ($row2 = mysql_fetch_object($query2)) { echo "<b>[$post_time]</b> <a href=\"?Page=news/view.php&NewsID=$row->id\">$row->title</a><br>"; echo "<b>$post_day $post_daydigit $post_month $post_year</b><br>"; echo date('z-Y', $timestamp); } } ?> |
Ik hoop dat jullie mijn probleem snappen. Als het niet duidelijk genoeg is, zeg het dan gerust.