Ik heb soort van een probleem, maar ik weet niet of het überhaupt op te lossen is.
De situatie thuis is als volgt: Ik heb een BNC netwerk bestaande uit 3 computers, waarvan één computer draaiend op WinXP en de andere 2 op WinME.
Nu ben ik eerstejaars TU/e Student, dus heb ik zo'n mooie laptop, zonder BNC netwerkkaart, wat me eigenlijk handig leek, aangezien we dan 4 comp's op netwerk hebben. Alles goed en wel, werkt perfect, de WinXP comp draait als DHCP server met standaard ICS.
Maar omdat ik nu veel Adobe Premiere gebruik (en op de universiteit T3 heb
) leek het me wel handig om een 100Mbit verbinding te hebben tussen mijn desktop en mijn laptop. Dus een 10/100 PCI kaart in mijn comp gedrukt. Zelf IP's invoeren, op zo'n manier dat ze geen problemen geven met andere comp's. En alles werkt perfect.
Het probleem is nu: als ik data overpomp, gebruikt windows de 10Mbit verbinding
. Kan ik ervoor zorgen dat de laptop op de één of andere manier de 100Mbit verbinding verkiest boven de 10Mbit verbinding? Ow jah, ook wel interessant: mijn laptop draait op WinXP
BVD en geen GReeTZ
De situatie thuis is als volgt: Ik heb een BNC netwerk bestaande uit 3 computers, waarvan één computer draaiend op WinXP en de andere 2 op WinME.
Nu ben ik eerstejaars TU/e Student, dus heb ik zo'n mooie laptop, zonder BNC netwerkkaart, wat me eigenlijk handig leek, aangezien we dan 4 comp's op netwerk hebben. Alles goed en wel, werkt perfect, de WinXP comp draait als DHCP server met standaard ICS.
Maar omdat ik nu veel Adobe Premiere gebruik (en op de universiteit T3 heb
Het probleem is nu: als ik data overpomp, gebruikt windows de 10Mbit verbinding
BVD en geen GReeTZ