Toon posts:

trace dmv imei oid

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Is het mogelijk voor een provider een mobiel toestel te tracen als de bijgeleverde SIM kaart niet gebruikt wordt, maar een andere ?

Ik had een telefoon + abo via het web besteld, en deze kwam maar niet binnen. Zou er binnen 5 werkdagen zijn, maar had 'm na 30 dagen nog niet. Ik heb contact opgenomen met de servicedesk, deze vermoedde toen fraude bij de verzending oid. Het abo staat niet meer op m'n naam en is gecancelled, en het nummer geblokkeerd. Nu heb ik een abo + telefoon gekocht in een winkel, maar kwam die telefoon ineens alsnog binnen, en IK heb er niet voor getekend. Zit er aan te denken om de doos te openen en het toestel gewoon in gebruik te nemen, en die tel. provider in de waan te laten dat er iets bij de post mis is gegaan, is slecht ik weet het maar m'n vingers jeuken.

Verwijderd

Topicstarter
GAS EROP!!!!

Verwijderd

Sorry... vaag hoor spud... je had achter mijn bak gezeten.. vandaar die post.. maar GAS EROP!!! hoezo had je een telefoon gehad dan? vergis je je niet? lolzzz

• K-2SO
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 27-04 15:20
Als je het al doet .. waarom post je het dan hier ?

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Ja, je provider kan je telefoon tracen als ze dat willen.
Het is alleen de vraag of ze het ook werkelijk doen, dat kost namelijk ook tijd (en tijd is geld) en het gaat om een redelijk klein bedrag.

Maar ik zou zelf gewoon zo eerlijk mogelijk zijn en die telefoon terug sturen.
Ik vind namelijk als jij hem gaat gebruiken dat dat nogal achterbaks is en eerlijk gezegt diefstal.

• Klovan
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15:39
Als ik jou was, zou ik gewoon eerlijk zijn!

Bij Vodafone kunnen ze zelfs zien, waar je je op het moment bevindt, als je je telefoon aan hebt... ;)

Verwijderd

het klopt dat met het imei een toestel (en dus de gebruiker, waar wordt naartoe gebeld, wie belt het toestel e.t.c.) is te tracen. Maar .. niemand doet het, zelfs niet met de gestolen gsm's. Terwijl het met enig speurwerk geen probleem is de gebruiker (=heler!) te achterhalen. (analyseren belgedrag)
De plaats waar een gsm is schijnt tot op een meter of 500 naukeurig te zijn.
Een sms bombardement scoort schijnbaar beter bij het publiek dan daders pakken.
Pagina: 1