Toon posts:

Bios uit socket halen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het volgende probleem. Er is iets fout gegaan bij het flashen van de bios van een MSI K7T266 Pro 2 versie 2.0. Nu heb ik het volgende gelezen:

je stopt de kapotte bios in een goed werkende pc. Dan flashen en dan weer terugzetten. Nu heb ik de volgende vraag: hoe haal je je bios uit je moederbord zonder het te slopen :P? Ik heb al een beetje met een mesje zitten porren, maar wil niet echt helpen. Ik ben bang dat ik iets beschadig. Zijn hier misschien speciale apparaatjes voor?

Alvast bedankt.

Verwijderd

Ja die zijn er idd ( kweet zo niet hoe ze heten ) maar je zou het ff voorzichtig kunnen proberen met een platte schroevendraaier.....

Als er nog garantie op zit ff contact opnemen met de leverancier of met MSI dan kun je je bios geloof ik opsturen......

• Meneer aard
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:25

Meneer aard

Porsche rulez!

op de msi site staat wat je moet doen als je dit overkomt. Je moet een of ander bestandje veranderen. Ik heb heb het zelfde probleem ook ervaren :(

Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+

Verwijderd

Topicstarter
je bedoelt die bios recovery feature? Die heb ik al geprobeerd maar pc doet echt helemaal niets meer dus kwou het op deze manier oplossen.

• Martinus
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:07
Verwijderd schreef op 13 augustus 2002 @ 19:26:
je bedoelt die bios recovery feature? Die heb ik al geprobeerd maar pc doet echt helemaal niets meer dus kwou het op deze manier oplossen.
Lees mijn topic ook eens een berg regels naar onder, na flash............ niks meer.
Bij mij ging het heel gemakkelijk om die flash-chip eruit te halen, rustig met een schaar gedaan. Zorg wel dat je beide kanten evenveel omhoog hebt, anders buigen de pootjes aan één kant. Mazzel dat je een zelfde mobo hebt, ik moest naar een vakzaak voor €18 even een eeprom branden op die flash chip.

no comment

• Zerveza
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-12-2021

Zerveza

DoS porfavor

moet je een e-prom trekker voor hebben, is een soort kurketrekker..

Waarom denk je dat het wel gaat werken in een ander mobo?? het is de bios die "stuk" is, in ander bord stoppen zal niet echt veel daaraan veranderen.

Verwijderd

Topicstarter
mja ik zet die andere pc aan en dan verwissel ik die biossen en dan flash ik die kapotte. Heb ik ergens in een topic gelezen en dat ging goed dus

• Copyman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-07 20:54

Copyman

Dode muis

Dat heet simpelweg een IC-Trekker. :)

[edit]
Nog even gezocht op google. Kom je op deze link uit: klik!

Nog even een pic:

Afbeeldingslocatie: http://copyman.endoria.net/images/ic.jpg

:)

[ Voor 0% gewijzigd door Copyman op 13-08-2002 20:28 . Reden: edit ]

Zeer belangrijke informatie: Inventaris

Verwijderd

Topicstarter
tnx ik ga morgen maar es ff langs bij de plaatselijke pcboer :D. kijken of die kan helpen.

• Adm.Spock
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-08 00:56

Adm.Spock

Duik-Aap

Martinus schreef op 13 augustus 2002 @ 19:29:
[...]

Lees mijn topic ook eens een berg regels naar onder, na flash............ niks meer.
Bij mij ging het heel gemakkelijk om die flash-chip eruit te halen, rustig met een schaar gedaan. Zorg wel dat je beide kanten evenveel omhoog hebt, anders buigen de pootjes aan één kant. Mazzel dat je een zelfde mobo hebt, ik moest naar een vakzaak voor €18 even een eeprom branden op die flash chip.
Je kan natuurlijk ook zelf een flashprogrammer bouwen, die van de C't bijvoorbeeld.
Ik heb mijn Asus P55T2P4 met behulp van deze zelfbouw Isa-kaart van een verse bios-chip voorzien. ( Ik zou wel voor alle ic's voetjes monteren, is makkelijker uitwisselen, en gebruik bij voorkeur 74HCT ic's, die kunnen wat beter tegen electrique statique) }:O

edit:

IS eigenlijk alleen voor dilletjes, maar met een adaptertje ook voor PLCC etc,)

[ Voor 0% gewijzigd door Adm.Spock op 13-08-2002 23:10 . Reden: Oh, ja Packages van die Flash-prommen :P ]

• Chemist
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07-11-2025
welicht ten overvloede: voor het zgn hot-flashen heb je niet precied het zelfde mobo nodig; een mob met zelfde merk BIOS en zelfde grootte (512kbit, 1024kbit etc) is voldoende.

Just because I'm paranoid, doesn't mean they're not watching me

Pagina: 1