Ik had vandaag de eer om een echte redhat 7.2 machine te mogen installeren. Op zich geen kunst, maar er zit een hele mooie 3ware Escalade 7410 raid-controller in. Even op de site gekeken, en ja, dr waren drivers, speciaal voor redhat 7.2 (http://www.3ware.com/support/download.asp). Mooi, geboot, driverdisk, blabla, partioneren, perfect allemaal, netjes volgens de readme nog even de drivers gekopieerd. Maaaar..... Als ik nu reboot na de installatie, dan krijg ik te zien :
en iets daarboven :
Weer even in met linux dd geboot vanaf cdrom, schijven gemount en gechroot. Nu even een nieuwe mkinitrd -f /boot/init.... blabla gedaan, geen errors. Vreemd, /sbin/lilo ook gedraaid. Ook geen errors, rebooten, weer. .... voor de volledigheid even me lilo.conf :
Typevouten voorbehouden, overtikken enzo... enig id ? iemand?
code:
1
| Kernel panic: No init found. Try passing init= option to the kernel |
en iets daarboven :
code:
1
2
| /lib/3w-xxxx.o: unresolved symbol scsi_register_R7998745a /lib/3w-xxxx.o: unresolved symbol scsi_unregister_R91649a18 |
Weer even in met linux dd geboot vanaf cdrom, schijven gemount en gechroot. Nu even een nieuwe mkinitrd -f /boot/init.... blabla gedaan, geen errors. Vreemd, /sbin/lilo ook gedraaid. Ook geen errors, rebooten, weer. .... voor de volledigheid even me lilo.conf :
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
| prompt timeout=120 default=linux boot=/dev/sda map=/boot/map install=/boot/boot.b message=/boot/message linear image=/boot/vmlinuz-2.4.7-10 label=linux initrd=/boot/initrd-2.4.7-10.img read-only root=/dev/sda4 |
Typevouten voorbehouden, overtikken enzo... enig id ? iemand?