• Extra300s
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-05-2024

Extra300s

Get a live!

Topicstarter
Sinds een tijd heb ik de geneugten van de digitale camera ontdekt :P En begint de vorm van een ware hobby aan te nemen.

Erg leuk fijn, en ook mooie beelden kunnen gegenereerd worden door mijn huidige camera Sony DSC-F505V.
Een 3.3 megapixel camera, die een hele goede lens bezit een Carl Zeiss, beetje lomp geval, dat wél weer, maar werkt goed ;)
De camera bevalt mij heel erg goed, op één enkel minpuntje na, en dat vindt ik zó vervelend, dat ik een andere camera wil.
Hij is te L A N G Z A A M........ Sjees k*t zou ik zeggen, als ik een "actie-foto" wil maken, heb ik er óf niets op staan, óf maar een gedeelte van hetgeen ik wilde fotograferen :(

Er is wel een mogelijkheid, en dat is de door de focus op "manuel" te zetten. Maar de mogelijkheid om dan een paar foto's snel achter elkaar te maken mis ik dus ook, yep ik mis al twee dingen. Ik wil dus NIET: druk.........kellllllikkk, ik wil DRUKklikklikklikklik zoiets ;)

Euhh de Sony DSC-F707 vindt ik ook wel een mooi ding, maar schiet dat op, ik bedoel tov DSC-F505V :?

Ik wil een bedrag tot ongeveer 1500 Euro uitgeven (is afhankelijk wat ik voor de DSC-F505V, met twee accu's 16MB, draagtas enz terug krijg, Waar kan ik zo'n beetje op rekenen??)

Wie kan me hier een objectief antwoordt op geven?? :) :P _/-\o_

Voorbeeldfoto's zijn altijd leuk, maar dan wel duidelijk beschreven wélke camera het betreft.

zal ik een paar leuke foto's uppen??

NIKON D70 | flitser: SB-800 | AF-S Nikkor 12-24 ED DX | AF-S Nikkor 24-85 ED DX| AF-S Nikkor 80-200mm ED F1:2.8 D | Sigma 90mm F2.8 EX Macro 1:1 ! www.josla.com

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04-03 09:52
av>gt

• ilovetechno
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 24-11-2025
Uh... Powershot G2 of Dimage7

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 14:58

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Coolpix 5700

Whatever.

• Extra300s

Extra300s

Get a live!

Topicstarter
Euhh leg eens uit :Y)
Zijn die wel een stuk sneller dan, en heb je ervaring mee?

NIKON D70 | flitser: SB-800 | AF-S Nikkor 12-24 ED DX | AF-S Nikkor 24-85 ED DX| AF-S Nikkor 80-200mm ED F1:2.8 D | Sigma 90mm F2.8 EX Macro 1:1 ! www.josla.com

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:12

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Kijk eens op www.imaging-resource.com daar staan reviews met een hele lijst van tijden waaronder ook de shutterlag waar jij je zo aan ergert

De Canon powershot G2 lijkt me niet zo geschikt voor jou omdat je dan wel erg achteruitgaat in zoom. De Canon Powershot Pro90IS heeft wel 10x zoom, een kantelbaar LCD en een stabilisator. Wel een wat lagere resolutie. De minolta Dimage 7i is ook een goede keuze, heeft welliswaar maar 7x zoom maar wel een wijdhoek van 28 mm tov 35 mm dat andere camera's hebben.

Ook moet je eens kijken naar de Fuji S602 en de Nikon Coolpix 5700 Lees eens wat reviews en stel hier eventuele verdere vragen.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

• Extra300s

Extra300s

Get a live!

Topicstarter
Klinkt wel COOL ja :9 maar is ie op zich net zo goed als de Sony DSC-F707? Heb jij zelf ervaring met deze camera?

• miekol
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-02 12:18

miekol

erm

Mijn Fuji 602 heb amper vertraging en heb ook snelle AF. Dus wel aan te raden voor jou :)

• Extra300s

Extra300s

Get a live!

Topicstarter
Johnny64 schreef op 13 augustus 2002 @ 19:49:
Kijk eens op www.imaging-resource.com daar staan reviews met een hele lijst van tijden waaronder ook de shutterlag waar jij je zo aan ergert

Ha ja fijn, maar dat is nu net wat ik bedoel, zo zie ik door de bomen het bos niet meer, ik ken trouwens die begrippen nog niet zo goed, maar ik weet nu wel dat ik mij idd aan SCHUTTERLAG stoor :)

Ook moet je eens kijken naar de Fuji S602 en de Nikon Coolpix 5700 Lees eens wat reviews en stel hier eventuele verdere vragen.
Die Nikon Coolpix 5700 is idd erg om te :9~ !! Is in een Duits tijdschrift als beste Digitale Camera uit de bus gekomen, professioneel?? Beter dan de Sony DSC-F707 denk ik

• bipo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-02 09:27

bipo

TomV

Coolpix 5700 is een zeer goed toestel, maar niet erg geschikt voor snelle actiefoto's vind ik. Ik denk dat je dan eerder op de Minolta uitkomt. Lees ook de opmerkingen in het Nikon Talk forum op DPReview.com.

We learn from our past, we live in the present, we develop for the future

• Extra300s

Extra300s

Get a live!

Topicstarter
bipo schreef op 13 augustus 2002 @ 21:22:
Coolpix 5700 is een zeer goed toestel, maar niet erg geschikt voor snelle actiefoto's vind ik. Ik denk dat je dan eerder op de Minolta uitkomt. Lees ook de opmerkingen in het Nikon Talk forum op DPReview.com.
Ow..sjees ik m'n gedachten al helemaal op die Nikon gezet :9~ , maar ik zal dat previeuw eerst maar eens lezen.

Zijn er ook Nederlandse forums :?

Wélke Minolta bedoel je dan ?

• Redje
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-02 19:02
Wat doe ie langzaam? Autofoccussen? Shutter lag?
Met een F505V moet je zeker aktie foto kunnen maken.

Cams met burst modus, Fuji 602 (5fps), Dimage 7i, zijn er vast meer maar dan moet je even zoeken op DP Review :)

• Extra300s

Extra300s

Get a live!

Topicstarter
Redje schreef op 14 augustus 2002 @ 10:20:
Wat doe ie langzaam? Autofoccussen? Shutter lag?
Met een F505V moet je zeker aktie foto kunnen maken.

Cams met burst modus, Fuji 602 (5fps), Dimage 7i, zijn er vast meer maar dan moet je even zoeken op DP Review :)
Shutterlag dat is het probleem, die is te hoog, als een van de kinderen op de trampoline aan het springen is, probeer dan maar eens een foto te maken, da's echt balen hoor :P

Dus wil ik een camera die snel reageert, snel scherpstelt, en dan zo klein mogelijke
shutterlag!
Camera tot een 1500 Euro, en dan wel met genoeg geheugen, niet een 5 megapixel camera met 16 MB kaartje dat vindt ik echt absurd :X :| ;)

• maca
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-04-2022
Ik heb die sony ook uitgeprobeerd en dat traaaaaage daar ergerde ik me toen ook krom aan (parkiet op de foto... DRUK .... vogel vliegt weg.... Klllllikkk... -> foto van lege plek waar net de vogel nog zat).

Ik heb nu een Minolta Dimage 5 en die is tenminste snel. zeg maar DRUK KLIK
In donkere situaties kan de autofocus wel wat moeite hebben soms, maar dan kan je altijd nog op manual focus zetten.. ook meerdere foto's snel achter elkaar kan ie goed.. er zit voldoende intern geheugen in daarvoor.

Jouw laatste opmerking dat je een camera wilt met genoeg geheugen... ik neem aan dat je een geheugen kaartje zoals compact flash bedoeld,... tja standaard zit bij die dingen meestal toch maar 8 of 16 mb bij geleverd.. Dus je zult altijd extra geheugen moeten kopen. Gelukkig is dat niet zo gruwelijk duur als die memory sticks van sony.

Nikon D300 + Nikon D70 + Pentax Optio S5z

• Petuhr
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22:06

Petuhr

FreeBSD

Ga eens kijken naar de specs van een Canon PowerShot S40 ? :)

• Extra300s

Extra300s

Get a live!

Topicstarter
maca schreef op 14 augustus 2002 @ 11:05:
Ik heb die sony ook uitgeprobeerd en dat traaaaaage daar ergerde ik me toen ook krom aan (parkiet op de foto... DRUK .... vogel vliegt weg.... Klllllikkk... -> foto van lege plek waar net de vogel nog zat).

Ik heb nu een Minolta Dimage 5 en die is tenminste snel. zeg maar DRUK KLIK
In donkere situaties kan de autofocus wel wat moeite hebben soms, maar dan kan je altijd nog op manual focus zetten.. ook meerdere foto's snel achter elkaar kan ie goed.. er zit voldoende intern geheugen in daarvoor.

Jouw laatste opmerking dat je een camera wilt met genoeg geheugen... ik neem aan dat je een geheugen kaartje zoals compact flash bedoeld,... tja standaard zit bij die dingen meestal toch maar 8 of 16 mb bij geleverd.. Dus je zult altijd extra geheugen moeten kopen. Gelukkig is dat niet zo gruwelijk duur als die memory sticks van sony.
Mooi icoon, ÉN wel van jouw parkiet neem ik aan ;)

Dat geheugengedoe daar bedoel ik mee dat er voor 1500 Euro genoeg bij mag zitten, al wel of dan niet als extra erbij gerekend......sjees wat een rare zin :+

• Extra300s

Extra300s

Get a live!

Topicstarter
Petuhr schreef op 14 augustus 2002 @ 11:09:
Ga eens kijken naar de specs van een Canon PowerShot S40 ? :)
Dat ga ik zeker doen ja! (trouwens éérst kijken wat die kost, en DÁN pas de specs ;) )

• Floor-is
  • Laatst online: 03-03 15:50

Floor-is

5.2

Ik zou kijken naar de Nikon 5700 of misschien heb je geluk met een 2e hands Canon EOSD30 ;)

De Sony met zijn shutterlag vind ik vervelend, en eerlijk gezegd heeft die Canon Powershot G2 inderdaad wel wat weinig zoom... (Erg jammer, verder werkelijk een topding).
Een van de dingen waar ik ook op let is de 'hotshoe' (externe flitser-aansluiting), bij Sony's is dit een dummy, een fakert, je moet dan een sony flitser kopen en die zijn ook al zo duur.

De dimage schijnt nog wel een berg last te hebben van ruis, maar verder is het volgens mij een geweldige camera als je er eenmaal aan gewend bent.

De Nikon 5700 heb ik nog niet mee gespeeld en ik kan er dus weinig zinnigs over zeggen behalve dat de specs er goed uitzien en dat het mij werkelijk een toppertje lijkt...

Bericht hierboven

• Floor-is
  • Laatst online: 03-03 15:50

Floor-is

5.2

Extra300s schreef op 14 augustus 2002 @ 18:28:
[...]

Dat ga ik zeker doen ja! (trouwens éérst kijken wat die kost, en DÁN pas de specs ;) )

Kost 700-800 euro, 4.0 Mpixel, 3x zoom en een redelijk klein ding.

Op zich wel leuk, maar ik vind het meer point-and-shoot dan de eerder genoemde Nikon's en Minolta's :)

Bericht hierboven

Verwijderd

Mee eens, koop dan een S30. Heb al vaak genoeg gelezen dat het optische systeem van de S30 (en dus S40) eigenlijk een "bottleneck" vormt voor de 4MP sensor. Das pas goed zonde :Y) En inderdaad lijkt het mij vooral een point-and-shoot cameraaaaatje.

Voor de 1500 euro zou ik hiervoor gaan:

Fuji S602Z --> 819,-
Tele (2x) + Wide (0.7x) lens set
Met deze set optisch bereik 28-420 mm --> 329,-
IBM Microdrive 1Gb --> 292,-
GP Powerbank Smart + Extra setje 1800Mah --> 65,- (inkoopactietje die nu loopt :P )

Totaal: 1.505,-

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05-03 10:29
Verwijderd schreef op 14 augustus 2002 @ 20:20:
Mee eens, koop dan een S30. Heb al vaak genoeg gelezen dat het optische systeem van de S30 (en dus S40) eigenlijk een "bottleneck" vormt voor de 4MP sensor. Das pas goed zonde :Y) En inderdaad lijkt het mij vooral een point-and-shoot cameraaaaatje.

Fuji S602Z --> 819,-
GP Powerbank Smart + Extra setje 1800Mah --> 65,- (inkoopactietje die nu loopt :P )

+ verzendkosten want de cam prijs zal wel die van uit het buitenland zijn :Z (of niet ? )
En de prijs van de microdrive? zelfde winkel als de cam (is wel net zo makkelijk).

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

Verwijderd

Verwijderd schreef op 14 augustus 2002 @ 20:20:

Fuji S602Z --> 819,-

Een GP Powerbank (à €25) en extra (4) 1800mAh (à €15) voor 65 euro!!!?!?!?

Wie doet die inkoop-actie? En hoeveel houdt ie er aan over :? :+
EDIT: Die inkoopactie is eigenlijk zo slecht nog niet: is op distributie-prijs+BTW: nice!

• bipo

bipo

TomV

Extra300s schreef:
Zijn er ook Nederlandse forums

Wélke Minolta bedoel je dan ?
Helaas, ik ken (nog) geen goede Nederlandstalige fora over digitale camera's en dan de Nikon 5700 in het bijzonder. Op Tweakers na dan... :)

Ik bedoelde overigens de Dimage 7i.
Floris schreef:De dimage schijnt nog wel een berg last te hebben van ruis
Klopt, maar het programmaatje Neat-Image blijkt wonderen te doen. Daarnaast valt het op afgedrukte foto's van normaal formaat niet echt meer op.

Als het niet perse een 5mp hoeft te zijn, dan zou ik eens wat meer kijken naar de Fuji 602Z. Zeker met uitbreidingen (lenzen en batterijpack) lijkt me dat zeker geen verkeerde camera :*)

IMHO als ik nu veel actiefoto's zou moeten maken, ga ik toch voor de normale spiegelreflexcamera's. Digitaal (op de dure DSLR's na) blijkt het toch altijd lastig te zijn.
Voor point&shoot foto's (vakantiepics) is een 3mp meer dan voldoende (let wel op uitbreidingsmogelijkheden qua lenzen en filters), voor het detailwerk komt een 5mp in de picture, met als topper uiteraard de DSLR's!

Verwijderd

ik zou voor deze gaan, hier geil ik al een tijdje op. Is echt een super cam
13 Olympus Camedia E-20P € 1164,- 15-08
DSLR, optische view finder door lens.
Heb hier testen van gelezen en blijkt een hele goede cam te zijn en 5 MP of 6 Weet niet meer zeker.

• DeX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-01 09:52

DeX

Over een week krijg ik de Coolpix 5700 te leen..
Zal er een uitgebreide verslag van maken voor jullie.

Heb momenteel de Coolpix 880 maar daarmee kan ik dit soort dingen ook niet.. en dat vind ik ook rot..

• Redje
DeX schreef op 15 augustus 2002 @ 10:03:
Over een week krijg ik de Coolpix 5700 te leen..
Zal er een uitgebreide verslag van maken voor jullie.

Heb momenteel de Coolpix 880 maar daarmee kan ik dit soort dingen ook niet.. en dat vind ik ook rot..
Heb ook een CP880, sinds een week of wat ook een Fuji s602z, maar dat scheelt ff, weinig tot geen shutterlag, snelle AF, sluitertijden tot 1/10000...

Als je bij http://www.imaging-resource.com kijkt zie je dat de tijden van de s602z op sommige punten net wat beter zijn dan de CP5700, neemt niet weg dat de 5700 een hele mooie cam is, alleen zwaar overpriced.

• Extra300s

Extra300s

Get a live!

Topicstarter
DUH! Wat een boel reacties opeens :) :)
En dus heb ik nog heel wat uit te zoeken!

De camera is bedoeld:
Puur voor de hobby,
maar net zo goed mee op vakantie kan zonder dat ik niet meer te onderscheiden ben van een pakezel ;)
Maar wel super-foto's kan maken (ja ja richten kan zelfs ïk nog wel)
Liefste een serie foto's achter elkaar kan maken,
en als ik dat beruchte knoppie indruk, er ook daadwerkelijk een foto van de kanarie gemaakt wordt, en niet alleen het stokkie, omdat dat beestje zonodig weer eens moet drinken.

Trouwens, mij spookt toch die Nikon Coolpix 5700 de hele tijd door m'n hoofd, ik zag trouwens op een Duitse site een aanbieding, inclusief 1 GIG!!!!!!! Geheugen 1550 Euro of zoiets, kan dat?? Microdrive 1 GIG, wat is dat voor iets :? Kost trouwens los een 300 Euro, veel geld, maar dan heb je wel wat ;) :*)
Euhh hierzo http://www.eg-electronics.de (ja hoor een 100 Euro meer mag ook nog wel)

Vandaag ga ik eens kijken of ik in de winkel een Nikon Coolpix 5700 vast mag houden, en eens kijken wat ze daar verder voorstellen en zeggen, kopen nóg niet nee :X

Nou vanavond lees ik het wel weer, en misschien kan ik zelf ook al eens iets meer vertellen :)
ps: enig idee wat mijn cam nog waard is?

• Bitbull
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:52
Extra300s schreef op 15 augustus 2002 @ 10:54:
Trouwens, mij spookt toch die Nikon Coolpix 5700 de hele tijd door m'n hoofd, ik zag trouwens op een Duitse site een aanbieding, inclusief 1 GIG!!!!!!! Geheugen 1550 Euro of zoiets, kan dat?? Microdrive 1 GIG, wat is dat voor iets :? Kost trouwens los een 300 Euro, veel geld, maar dan heb je wel wat ;) :*)
Ben zelf in het bezit van de Coolpix 5700. Heb de Dimage 7i, de Fuji S602, en de
Coolpix 5700 zelf aan een gebruikerstest kunnen onderwerpen, en ben o.a. tot de conclusie gekomen dat ze alle drie wel wat hebben. De 602 is natuurlijk ook al fors goedkoper, maar daarom toch een aardig alternatief. Puur fotografisch scoort de 5700 het hoogst. De AF was bij de Dimage 7i en de Nikon 5700 even traag/snel. Dus daar zat ook niet veel verschil in. Wat betreft detail scoorde de Nikon absuluut het hoogst. De Dimage 7i zit meer op het niveau van de Fuji, en veel mij erg tegen. Ook de ruis.. maar daarover genoeg... Wat betreft AF snelheid.. In het dpreview forum zijn daar hele discussies over. Een paar negatieve berichtjes hierover beginnen een eigen leven te leiden en een soort hoax te worden. Neem van mij aan dat zo'n beetje alle consumenten digicams maar matig presteren op dat gebied. Wil je super snelle AF, neem dan een Fuji S2, of een Nikon D100. Mijn 7 jaar oude Nikon F70, is vele malen sneller dan de AF van de 5700, 602 of Dimage 7i.

Wat betreft kopen via internet.. tja, risico.. Ik koop liever bij de lokale hifi/video boer, en die zijn ook wel bereid om wat korting te geven. Ik zit momenteel aan mijn 5e digicam(in 4 jaar) , en heb al genoeg gezeur gehad met hot/stuck pixels of andere defecten. De videoshop hier ruilde dan zonder morren de camera om voor een nieuwe. Dat is bij een online shop erg lastig! Verder kun je eerst de camera in de winkel beetpakken, eens wat foto's maken, en eventueel je eigen flashdisk gebruiken om thuis eerst eens te kijken of de camera goed functioneerd!

Mocht je nog wat van die coolpix willen weten hoor ik het wel!

Verwijderd

klaasbram schreef op 14 augustus 2002 @ 23:28:
[...]

+ verzendkosten want de cam prijs zal wel die van uit het buitenland zijn :Z (of niet ? )
En de prijs van de microdrive? zelfde winkel als de cam (is wel net zo makkelijk).
Prijs is mediamarkt...Microdrive is Mr. Computer, ok ok, er komen dus nog wat verzendkosten bij, maar niet zo erg veel.
Verwijderd schreef op 14 augustus 2002 @ 23:43:
[...]

Een GP Powerbank (à €25) en extra (4) 1800mAh (à €15) voor 65 euro!!!?!?!?

Wie doet die inkoop-actie? En hoeveel houdt ie er aan over :? :+
EDIT: Die inkoopactie is eigenlijk zo slecht nog niet: is op distributie-prijs+BTW: nice!
[NOFI] |:( Ooit wel eens van de GP Powerbank Smart gehoord, a 79.95 adviesprijs? Nee zeker? Slaap lekker verder :Z [/NOFI]

[edit]

Had je edit over het hoofd gezien, solly :Y)

• Johnny

Johnny

bipo schreef op 15 augustus 2002 @ 09:25:
[...]
Helaas, ik ken (nog) geen goede Nederlandstalige fora over digitale camera's en dan de Nikon 5700 in het bijzonder. Op Tweakers na dan... :)
http://dc.netadmin.be/default.asp Belgium Digtal, veel leden.
http://www.messageboard.nl/forums/alpha/324/index.php oerhollands maar vol met n00bs

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

• Extra300s

Extra300s

Get a live!

Topicstarter
Zo.. vandaag naar Nijmegen geweest, een paar fotoshops afgestruind (natuurlijk ook vanuit een fijn terras met een cool ice thea mij vergaapt aan de mooie mei...euhhh omgeving ;) wist niet dat het zo heuvelachtig is in Nijmegen, dat was van de winter zeker niet hoor :+

Okay, wat me écht opgevallen is, dat de mensen van de fotozaken in het algemeen erg attent, goed van wil, geduldig en vooral EERLIJK zijn.
Echt waar petje af, elke keer wordt ik erg goed behandeld, en nemen de winkel mensen de tijd om mij het een en ander uit te leggen.

Om tot een conclusie te komen ben ik drie fotozaken af geweest:

Ik wacht nog een maand of twee, in September is ergens een grote beurs die eens in de twee jaar is, ik dacht in Duitsland :?
Naar alle waarschijnlijkheid is het zo dat dan nieuwe toestellen (lees technieken) gelanceerd worden.
Dit houdt in dat de nieuwe technieken een verbetering zijn, en wellicht ook de gemiddelde (veel te hoge) prijs van de digitale camera omlaag kan gaan brengen.
Én dat het "probleem" van de chutter-lag ook opgelost is/wordt, want dit is toch wel een héél erg bekend probleem.

Dit is zo'n beetje wat mij verteld is vandaag, althans ook tegelijk mijn conclusie.

Oja, de Nikon 5700 ziet er veel kleiner uit dan ik verwacht had, desalniettemin (euhh heb ik het weer ;) ) wél een fantastische camera :9~

• Alpha-sphere
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-12-2021
Er is hierboven her en der gezegd dat je eens een kijkje moet nemen naar de Fuji S602z
En volgens mij zitten heel veel mensen ermee dat deze, Werkelijk fantastische camera, maar 3Mpix is en kijken dan gelijk weer verder naar andere camera's.

Am I right?

Assume there are no rules and it's one big free for all

• Redje
Wachten na de Duitse beurs is zo goed als onzinnig, de meeste merken hebben juist net, of niet al te lang geleden, nieuwe modellen geïntroduceerd (Fuji, Minolta, Canon, Nikon)
Op een beurs showen ze meestal technieken voor de toekomst die vast niet gelijk in de eerst volgende camera zit.

Het is net als met computers, je kan wachten op een betere, maar tegen de tijd dat je die kan kopen komen er weer betere etc. etc.

Als jij de Nikon 5700 helemaal ziet zitten moet je hem gewoon kopen, je hebt daar bijna wel 2 Fuji S602Z's voor ;)
Alle nieuwe modellen zijn gewoon een stuk beter dan de vorige generatie, je zal zeker geen miskoop doen.

Verwijderd

Ik had een F505 (in taxi laten liggen, grrrr) en nu een F707. Echt een geniale camera. Beetje sloom dat wel, maar wel veel handmatige controls en absoluut goeie carlzeiss lens. Bovendien is ie bijna geheel van een magnesium legering gemaakt in tegenstelling tot een hoop van plastic apparaatjes. Als je de 505 een lekkere camera vindt dan ga je zeker voor de 707. Overigens zijn er geruchten dat de opvolger van de 707 eind dit jaar komt. :9

http://www.f707.net/phpBB2/index.php

Dit is een Nederlands forum geheel voor de F707

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 15-08-2002 22:47 . Reden: verkeerd adres ]

• Extra300s

Extra300s

Get a live!

Topicstarter
Alpha-sphere: ez ;) ('t zal wel niet, maar leuke gedachte, dat wel :) :) )

------------------------------------------------------------------------------------

Redje: Die 5700 zie ik op zich wel zitten, maar als mij dat ten stelligste wordt afgeraden, omdat ik er qua snelheid er niet op vooruit ga, doe ik dat niet, dán kan ik beter wachten totdat er daadwerkelijk een snelle camera komt. Ik zou het mijzelf niet vergeven als ik voor zo'n dure camera zou gaan, en ik er dan achteraf spijt van zou krijgen..toch?? :)

------------------------------------------------------------------------------------

DutchDelight, mijn F505-V is de versie met 3.3 megapixel, en qua foto's maken is dat een fantastische camera, behalve de genoemde minpunten, daarvan bezit de 707 ze ook nog steeds. (misschien de opvolger 707V??)
Dus voordat ik zometeen geld uit ga geven voor een camera die mij niet DIE dingen biedt, die ik zoek, wacht ik liever, totdat er een camera is die mij 100% bevalt. :9

-----------------------------------------------------------------------------------

Mijn idee van de volgende camera: zo ongeveer dan

5 megapixel****10x optische zoom****gebruik van Microdrive (goedkoop geheugen)**** 10 of meer fotos achter elkaar maken met een druk op de knop**** 2 of meer foto's in HOGE resolutie per seconde*****zéér snelle scherpstelling in "auto" stand****Zéér kleine shutter-lag****Kwalitatief natuurlijk in alle omstadigheden in staat zijn om zeer goed foto's te maken.
:P :9~ :9
bestaat deze al :?

Hier een paar foto's, ik heb er nix mee gedaan, zelfs géén filter gebruikt want die had ik niet eens :) oja wél kleiner gemaakt.
Zélf vindt ik ze wel mooi, maar liever heb ik een 'deskundige' mening van jullie _/-\o_

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0702/He1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0702/he2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0702/he3.jpg

toch?

• Johnny

Johnny

Extra300s schreef op 16 augustus 2002 @ 10:12:
Alpha-sphere: ez ;) ('t zal wel niet, maar leuke gedachte, dat wel :) :) )

Redje: Die 5700 zie ik op zich wel zitten, maar als mij dat ten stelligste wordt afgeraden, omdat ik er qua snelheid er niet op vooruit ga, doe ik dat niet, dán kan ik beter wachten totdat er daadwerkelijk een snelle camera komt. Ik zou het mijzelf niet vergeven als ik voor zo'n dure camera zou gaan, en ik er dan achteraf spijt van zou krijgen..toch?? :)

DutchDelight, mijn F505-V is de versie met 3.3 megapixel, en qua foto's maken is dat een fantastische camera, behalve de genoemde minpunten, daarvan bezit de 707 ze ook nog steeds. (misschien de opvolger 707V??)
Dus voordat ik zometeen geld uit ga geven voor een camera die mij niet DIE dingen biedt, die ik zoek, wacht ik liever, totdat er een camera is die mij 100% bevalt. :9

-----------------------------------------------------------------------------------

5 megapixel****10x optische zoom****gebruik van Microdrive (goedkoop geheugen)**** 10 of meer fotos achter elkaar maken met een druk op de knop**** 2 of meer foto's in HOGE resolutie per seconde*****zéér snelle scherpstelling in "auto" stand****Zéér kleine shutter-lag****Kwalitatief natuurlijk in alle omstadigheden in staat zijn om zeer goed foto's te maken.
:P :9~ :9
bestaat deze al :?

Hier een paar foto's, ik heb er nix mee gedaan, zelfs géén filter gebruikt want die had ik niet eens :) oja wél kleiner gemaakt.
Zélf vindt ik ze wel mooi, maar liever heb ik een 'deskundige' mening van jullie _/-\o_

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

toch?
Dan zou ik de Minolta Dimage 7i nemen, heeft alles behalve die 10x zoom maar wel een veel beter wijdhoek die je zeker van pas zal komen.

Over de foto's
1. Wel mooi scherp, maar de achtekand van een kever vind ik niet zo interresant
2. WFT is dat voor waas? verkeerde witbalans van de Sony?
3. Had je niet beter kunnen scherpstellen op de maan ipv van de bladeren?

• Alpha-sphere
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-12-2021

bestaat deze al
Een Fujifilm S2 Pro heeft meer als 10x zoom want je hij is zo'n beetje Compatibel met alle Nikon AF-D, AF-G en AF-S objectieven. Alleen de prijs is heel erg :( hoog

Assume there are no rules and it's one big free for all

• Extra300s

Extra300s

Get a live!

Topicstarter
Johnny64 schreef op 16 augustus 2002 @ 10:59:
[...]

Dan zou ik de Minolta Dimage 7i nemen, heeft alles behalve die 10x zoom maar wel een veel beter wijdhoek die je zeker van pas zal komen.

Over de foto's
1. Wel mooi scherp, maar de achtekand van een kever vind ik niet zo interresant
2. WFT is dat voor waas? verkeerde witbalans van de Sony?
3. Had je niet beter kunnen scherpstellen op de maan ipv van de bladeren?
Zal ik eens kijken naar die Minolta, die is ook al een paar keer de reveu gepasseert :)

euhh over foto's:
1, die reet-kever draaide zich maar niet om :+
2 Vindt ik zelf de mooiste foto. maar ik zie géén waas :? Die foto heb ik toch gewoon in de "automatische"stand genomen.
3,. dat was idd wel beter geweest, maar dat lukte niet zo hehehe, ik bén tenslotte nog een leek, weet je wel :P

• Extra300s

Extra300s

Get a live!

Topicstarter
Alpha-sphere schreef op 16 augustus 2002 @ 11:10:
[...]

Een Fujifilm S2 Pro heeft meer als 10x zoom want je hij is zo'n beetje Compatibel met alle Nikon AF-D, AF-G en AF-S objectieven. Alleen de prijs is heel erg :( hoog
tsss deze?? Fuji FinePix S2 Pro € 2599,- ja vééél te hoog 8)7 Misschien een tweedehandse of zow :? ooit eens ;)

• Extra300s

Extra300s

Get a live!

Topicstarter
Uiteindelijk toch voor de Sony gegaan, dit om een paar redenen:

De Nikon Coolpix 5700 heb ik uitgeprobeert, en dat viel mij tegen.
De camera is klein, veel kleiner dan ik mij had voorgesteld. De lens, die op en neer schuift, komt mij erg fragiel over, en lijkt mij iets te zijn waar je in verloop van tijd problemen mee kan verwachten.
De camera doet mij "goedkoop" aan.
Voor mij is de prijs voor hetgeen je krijgt vééél te hoog, ik denk zelfs als de camera 200 Euro goedkoper was geweest dan de Sony ik de camera alnog niet gekocht zou hebben..nope!

De Minolta Dimage 7i vindt ik bij voorbaat al een prullig typje, die heb ik bekeken, niet eens uitgeproobeert, prullig goekoop apparaatje!

De Sony DSC-F707 maakt top kwaliteit foto's, en kwalitatief gezien (lens,body en knoppen van een metaal legering) oerdegelijk, MET een Carl Zeiss lens ! _/-\o_

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

ik zal je dit zeggen... hoe kleiner de lens, hoe minder licht, des te langzamer je foto :
sony = wel goed, maar duur.. (slechte prijs kwaliteit verhoudingen)
Ik heb met vanalles al een tijdje gewerkt (op mijn werk) en ik ben het meest te spreken over de olympus camera's... dat zijn echte toppers vind ik... zeker voor hun geld.
Ook in macro is de olympus erg goed..
verder heb je dan die sony's die jij opnoemt.. wel leuk enzo.. en zeker niet slecht,.. alleen minder mogelijkheden voor meer geld :{

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

• LoneGunman
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Als je voor beeldkwaliteit en alom gewoon een supercam wilt gaan is er maar één mogelijkheid.....de 707.
Actually, the F707's resolution comes close to the very best I've seen from any digicam I've tested, at any price point. How close? Check out the comparison below. (Click to see a full-sized version.) This is a direct comparison between a F707 and Nikon D1X pro SLR, my current "reference standard" for image resolution (and most any other image-quality parameter) among the cameras I've tested.
bron: http://www.imaging-resource.com
Maar goed....als ik je reacties zo ff lees laat je je nogal snel beinvloeden door termensmijterij en niet onderbouwde 'tips' om camera's van > 1000 euro's te gaan kopen. Beetje naïef als je het mij vraagt.

Ga eerst eens ten rade bij de wat 'grote' reviewers, om goed na te zoeken welke cam's aan jouw eisen (een korte shutter en shot-to-shot lag) voldoen. Ga dan eens na wat je nog meer met je cam wil. Immers, een cam van tot 1500 euro koop je niet voor simpel huis, tuin en keuken gebruik.....toch?
gitaarwerk schreef op 29 augustus 2002 @ 10:08:
verder heb je dan die sony's die jij opnoemt.. wel leuk enzo.. en zeker niet slecht,.. alleen minder mogelijkheden voor meer geld :{
Ach.......denk eerst even na voor je wat zegt. Sony heeft al meerdere malen laten zien dat ze simpelweg top-camera's produceren, met de nieuwe ontwikkelingen (ik noem ff wat 707-features: NightShot, NightFraming, Hologram Autofocus, Carl Zeiss....).

Ik ben zelf helemaal geen sony-freak (heb zelf een Olympus, daarvoor een Fuji, daarvoor tijdelijk een Sony-s70), maar deze vooroordelen raken kant noch wal.

/edit:

Oh, en dan nog iets (dit soort topics zijn nog goed m'n gezondheid ;)). Het enige probleem hier is de meeste mensen hier gewoonweg niet met hun camera kunnen omgaan. Inderdaad! Er is geen ÉÉN camera die zo snel auto-focussed om een voorbij rijdende porsche te pakken te krijgen. Of kinderen op een trampoline. Of een wegvliegende parkiet. Die bestaan simpelweg niet....

Het algemeen geaccepteerde 'nadeel' van digicams is dat ze niet zo 'snel' zijn als SLR-camera's (voor de leken: spiegelreflex, zo'n camera die 'klik' zegt). Wat doe je dan......je koopt óf een SRL, of je leert je digicam goed gebruiken. En hier ontbreekt het nog wel eens aan met de meeste mensen.

Hoe denk je dat je zulke foto's kunt maken?? Wielrenners die voorbij flitsen met 30 km/h of een bij die bijna op een bloem land??

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/werkman01/img/320_1.jpgAfbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/werkman01/img/320_2.jpg

Ik zit echt niet op het moment dat ik een foto wil maken nog eens te wachten op de AF om scherp te stellen. Nee, ik ga van te voren na hoe ik de foto wil hebben, stel de whitebalance, sluitertijd en diafragma in, ik focus manual, of auto-focus op het punt waar het onderwerp 'langs komt', druk de shutter half in (je wist dat dit kon hé?) en wacht af....... Oh, trouwens: deze foto's maak ik met een cam van nog geen 550 euro. Kun je nagaan.

Actiefoto's schieten doe je niet met de autofocus. En als je geen zin heb je in je camera te verdiepen moet je het gewoon houden op het schieten van zwerfkeien (die bewegen niet of nauwlijks).

• LoneGunman
  • Niet online
edit..foutje

[ Voor 0% gewijzigd door LoneGunman op 29-08-2002 11:11 . Reden: verzameld in éé post.... ]

Verwijderd

/me heeft de nikon coolpix 5700 net in de handjes....hij is veeeeetttttttttttt
De Nikon Coolpix 5700 heb ik uitgeprobeert, en dat viel mij tegen.
De camera is klein, veel kleiner dan ik mij had voorgesteld. De lens, die op en neer schuift, komt mij erg fragiel over, en lijkt mij iets te zijn waar je in verloop van tijd problemen mee kan verwachten.
hij is klein idd, maar dat vind ik net een voordeel,.. hij is wat kleiner nog dan de coolpix 5000
De camera doet mij "goedkoop" aan.
hij heeft een metalen body! dat is dus echt niet goedkoop, andere hebben gewoon een plastieke body....hij is heel goed afgewerkt!
De Sony DSC-F707 maakt top kwaliteit foto's, en kwalitatief gezien (lens,body en knoppen van een metaal legering) oerdegelijk, MET een Carl Zeiss lens ! maakt top kwaliteit foto's, en kwalitatief gezien (lens,body en knoppen van een metaal legering) oerdegelijk, MET een Carl Zeiss lens !
idd is de sony ook heel vet,... de Nikon 5700 en Sony DSC-F707 zijn op dit moment echt de beste in de 5mp range, Minolta zuigt idd....
hangt ook een beetje van je voorkeur af,...
persoonlijk ben ik voor de nikon gegaan omdat ik al veel Nikon spul heb en Sony niet echt een "camera-merk" is.

grote voordeel van de coolpix: hij kan foto`s in RAW maken en de Sony niet.

• LoneGunman
  • Niet online
Verwijderd schreef op 29 augustus 2002 @ 11:14:

En hoevaak ga je foto's schiet in RAW-mode? Als je professioneel studiowerk doet misschien....

• Extra300s

Extra300s

Get a live!

Topicstarter
[quote]Verwijderd schreef op 29 augustus 2002 @ 11:14:
:) :)

hij heeft een metalen body! dat is dus echt niet goedkoop, andere hebben gewoon een plastieke body....hij is heel goed afgewerkt!

Ik bedoel ook niet dat hij niet goed afgewerkt is, maar dat schuiven van de lens, dát is wat ik goedkoop over vind komen, het geluid van het in en uitschuiven van die lens.
En omdat ik hiervoor ook al een Sony had, wist ik hoe de kwaliteit van de lens is, ook het zoomgedeelte, dit hoor en zie je niet, is helemaal binnenin verwerkt. Dus afgeschermd voor stof/zand vocht en andere invloeden. Dat is wat ik bedoelde :)
Oja Sony heeft ook een metalen body hoor :P

idd is de sony ook heel vet,... de Nikon 5700 en Sony DSC-F707 zijn op dit moment echt de beste in de 5mp range, Minolta zuigt idd....
hangt ook een beetje van je voorkeur af,...
persoonlijk ben ik voor de nikon gegaan omdat ik al veel Nikon spul heb en Sony niet echt een "camera-merk" is.

Misschien begrijpelijk voor jou, maar ik ben de kwaliteit uit gegaan. Het is in principe zelfs zo dat ik SONY helmaal niet op handen draag, misschien als bedrijf zelfs wel hekel! Maar ze maken heel erg goede producten, en dat doen ze misschien weer door een ander (Carl Zeiss) erbij te kopen, maar ze leveren wél weer een super product

Ja dat klopt, althans heb ik gelezen, ergens iets. Wat houdt dat in, ik bedoel behalve dat de foto ipv 2.5 MB opeens 15MB is (of zoiets) is de kwaliteit dan daadwerkelijk beter of zo??

Ik heb als test een paar foto's geplaatst, misschien vindt jij het ook wel leuk om hier je eigen pics neer te zetten:
http://www.pbase.com/extra300s

:) :9 :*)

.

Verwijderd

LoneGunman schreef op 29 augustus 2002 @ 12:07:
[...]
En hoevaak ga je foto's schiet in RAW-mode? Als je professioneel studiowerk doet misschien....
ja best vaak,... is ieg niet al gecomprimeerd dan, en je foto`s kun je laten afdrukken op 22 bij 18 cm :9~ ... bestanden worden ongeveer 28mb.

/me heeft niet veel zin in een sony/nikon discussie,..ik ben gewoon heel happy met m`n Nikonnetje ;)

enne pics komen eraan!!!

• LoneGunman
  • Niet online
Verwijderd schreef op 29 augustus 2002 @ 12:52:
[...]

ja best vaak,... is ieg niet al gecomprimeerd dan, en je foto`s kun je laten afdrukken op 22 bij 18 cm :9~ ... bestanden worden ongeveer 28mb.
Ehhm....juist. En dat lukt je met TIFF'jes niet? Of met nauwlijks gecomprimeerde JPG's? Ik durf er zo wel geld op te zetten dat jij (of zelfs IEMAND) het verschil tussen een RAW en een TIFFje, en zelfs een JPG'tje niet ziet op een afdruk (met een printer: de afdrukcentrales zoals de hema etc accepteren geen RAW) van 22x18.

Maar goed....als dat jouw reden is om een cam van 1300 euros te kopen, wie ben ik dan :P

Verwijderd

weet ik ook,.... je kunt ook TIFF`jes maken hoor ;)
de reden om zoveel geld uit te geven is gewoon omdat er op dit moment maar drie (eigenlijk twee) camera`s in de buurt komen van wat ik er van verwacht ;)
da`s dus de Nikon of de Sony!

edit:

tja, en nu gaan sparen voor de Nikon D1... dan is alles lekker compatible, flitser/lenzen e.d. Gewone spiegelreflex, een D1 en een coolpix 5700 ... all Nikon..>> ook een reden dus voor mij om bij Nikon te blijven.

edit:

om nog meer even te kwijlen: de phaseOne digitale achterwand voor m`n Hasselblad is :9~ alleen even een life-time sparen..

• bipo

bipo

TomV

Toch nog even replyen. Ik heb ook voor de Nikon gekozen. Om drie redenen:
1. de kleurechtheid van de foto's is bij de Nikon beter. Sony maakt de kleuren feller. Overigens vinden veel mensen dit mooi, want foto's zijn eerder 'gelukt'. Als je de foto's die de 707 maakt an sich ziet, dan zijn ze ook erg mooi. De vraag is echter of het in werkelijkheid ook zo mooi was.
2. het formaat van de Nikon vind ik handiger. Overigens, elke keer als ik de 707 weer zie, is die toch weer kleiner dan ik dacht. Oftewel, hij oogt groter dan 'ie in werkelijkheid is. Maar de Nikon is wat betreft toch handzamer.
3. de Nikon heeft een iets grotere 'groothoek' (nl 35mm t.o.v. 38mm) en een grotere zoom (8 t.o.v. 5). Daarmee is de Nikon een lekkere allrounder.

Het grootste nadeel van de Nikon t.o.v. de Sony is wat mij betreft dat de de lens van de Nikon minder lichtgevoeliger is dan de carl zeiss lens. Maar daardoor heb je wel een kleinere camera in je handen.

Verwijderd

edit:

uuhhhh hier stond wat onzin

• Extra300s

Extra300s

Get a live!

Topicstarter
[quote]bipo schreef op 29 augustus 2002 @ 15:21:
Toch nog even replyen. Ik heb ook voor de Nikon gekozen. Om drie redenen:
1. de kleurechtheid van de foto's is bij de Nikon beter. Sony maakt de kleuren feller. Overigens vinden veel mensen dit mooi, want foto's zijn eerder 'gelukt'. Als je de foto's die de 707 maakt an sich ziet, dan zijn ze ook erg mooi. De vraag is echter of het in werkelijkheid ook zo mooi was.

Yep is ook zo, Sony maakt de kleuren nét iets mooier dan ze in werkelijkheid zijn, de Nikkon daarintegen die maakt de foto's zoals je in het "echt" alles ziet, idd een kwestie van smaak

2. het formaat van de Nikon vind ik handiger. Overigens, elke keer als ik de 707 weer zie, is die toch weer kleiner dan ik dacht. Oftewel, hij oogt groter dan 'ie in werkelijkheid is. Maar de Nikon is wat betreft toch handzamer. Lekker duidelijk uitgelegd 8)7 ;)
3. de Nikon heeft een iets grotere 'groothoek' (nl 35mm t.o.v. 38mm) en een grotere zoom (8 t.o.v. 5). Daarmee is de Nikon een lekkere allrounder.
Klopt ook ja, idd 8x zoom tov 5 :)

Het grootste nadeel van de Nikon t.o.v. de Sony is wat mij betreft dat de de lens van de Nikon minder lichtgevoeliger is dan de carl zeiss lens. Maar daardoor heb je wel een kleinere camera in je handen.
klein..klein..ben je een meisje of zo?? Lekker groot da's fijn :+

• Extra300s

Extra300s

Get a live!

Topicstarter
Verwijderd schreef op 29 augustus 2002 @ 15:31:
edit:
uuhhhh hier stond wat onzin
Dat zal wel ja met zo'n icoon :P Maar de text die erbij staat _/-\o_ ;)

• bipo

bipo

TomV

Extra300s schreef:
klein..klein..ben je een meisje of zo?? Lekker groot da's fijn
Groot...groot...het gaat niet om de kwantiteit maar om de kwaliteit! Anders neem ik wel zo'n russisch geval waarbij je mag hopen dat het resultaat zo waardeloos is, dat die toch gelukt is :) :p

• Extra300s

Extra300s

Get a live!

Topicstarter
bipo schreef op 30 augustus 2002 @ 09:59:
[...]
Groot...groot...het gaat niet om de kwantiteit maar om de kwaliteit! Anders neem ik wel zo'n russisch geval waarbij je mag hopen dat het resultaat zo waardeloos is, dat die toch gelukt is :) :p
LOL Tuurlijk staat de grootte van een product niet pérse voor de kwaliteit, zeker niet meer in deze tijd:)
Maar ik ben ZEKER alleen voor de kwaliteit gegaan, zowel het toestel op zich, de lens, en de foto's, die drie zaken hebben de doorslag gegeven.

En ja ik zou het zeker op prijs gesteld hebben als er 8 keer of zelfs 10 x zoom op zit, maar dat is niet.
Misschien weet iemand of er een lens voor te krijgen is? Ja de groothoeklens wel, die is dan ook ECHT groot hé!! (heb je het alweer hahahaha ;) )

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.