Toon posts:

Switch of Hub...

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Stel voor 8 pc's in een netwerk voor gaming doeleinden.

Stelling 1 : Minimaal een 8 ports hubje met 10mbit.
Stelling 2 : Minimaal een 8 ports hubje met 100mbit.
Stelling 3 : Je hebt zeker een switch 8 ports nodig van 10mbit.
Stelling 4 : Zonder een 100 mbit switch 8 ports loopt het niet vloeiend.

Vraag 1 : Welke stelling is juist.
Vraag 2 : Welke configuratie zou je nemen als anders als vraag1 en waarom.

:?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Super_ik
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18:02

Super_ik

haklust!

neem stelling 4 man, wa kost da nou nog tegenwoordig, zit je teminste niet om snelheid verlegen

8<------------------------------------------------------------------------------------
Als ik zo door ga haal ik m'n dood niet. | ik hou van goeie muziek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Je moet minstens een 100mbit hub/switch hebben. Als het games zijn die veel van het netwerk vragen heb je waarschijnlijk wel een 100mbit switch nodig.
Als ik jou was zou ik direct een 100mbit switch kopen, dan heb je iig geen gezeur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Verwijderd schreef op 13 augustus 2002 @ 17:49:

1. Zijn alle juist, afhankelijk van wat je wilt, als je max 10mbit wil bijv. heb je 2 en 4 niet nodig, en zou ik dan voor 3 gaan.
2. Voor een paar eurotjes meer heb je een 100mbit switch en die kan nl. ook 10mbit aan, als je 2 neemt is alles OF 10 OF 100mbit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Stelling 1. Maar ik zou minimaal een 100 mbit/s (switched) hub nemen en misschien zelfs een switch, omdat voor andere doeleinden (patches of hele games kopieeren) dat wel handig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik geloof dat je met een 8 ports hub op 10mbit al genoeg hebt.
Omdat ik ook online games kan spelen met een 768 kbit/s = 96 kbyte/sec verbinding.
Een 10mbit is wel 1,25 Mbyte/sec doorvoer.
Als je met 8 spelers speelt dan heb per speler 156 kbyte/sec.
Dat is meer als men internet verbinding.
En daar gaat alles al vloeiend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashOne
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Neem gewoon een 100Mbit switch, krijg je later ook geen spijt en het kost niet eens veel meer.

Huur mij in als freelance SEO consultant!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjark
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 10:26

Tjark

DON'T PANIC

8 poorts hub 10mbit is voldoende voor games.

Maar je hebt een probleem als 7 mensen spelen en 1 iemand loopt te leechen van iemand anders. Maar is het _alleen_ voor spelen dan is 8/hub voldoende.

Wat ik zou doen: 8/switch (of beter 16/switch). Zodra 2 mensen lopen te leechen dan de rest rustig doorspelen.

maar het is dus afhankelijk wat je wil: alleen gamen, of meer.

*insert signature here

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Waarom is 16/switch beter....
Dan kunnen alleen meer mensen spelen..
Dit heeft niets met de snelheid te doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-10 10:28

TrailBlazer

Karnemelk FTW

SH007 schreef op 13 augustus 2002 @ 17:52:
Je moet minstens een 100mbit hub/switch hebben. Als het games zijn die veel van het netwerk vragen heb je waarschijnlijk wel een 100mbit switch nodig.
Als ik jou was zou ik direct een 100mbit switch kopen, dan heb je iig geen gezeur.
Waarom kan ik dan zonder problemen op battlenet spelen met 6 man via mijn adsl lijntje zelfde geld voor Quake UT of welk spel dan ook. Als het op internet gespeeld kan worden kan het ook thuis met 10 mb hub gespeeld worden. Alleen een beetje irri als iedereen bij elkaar gaat lopen leechen dan is een switch handig anders dikke onzin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ripexx
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-10 22:57

ripexx

bibs

Als je het over princies hebt dan geldt dat een 10mbit hub meer dan voldoende, is want deze geeft je netwerk connectivity een een steady snelheid. Ga je daaren tegen kijken wat wenselijk is dan zou ik gaan voor een 10/100mbit switch, aangezien deze alle opties ondersteunt. Daarnaast is het een beetje onzin vraag, want spellen die je op internet speelt hebben over het algemeen minder datverkeer nodig dan spellen die je over ethernet speelt. Waarom, omdat ethernet in principe 10mibt per client heeft een een modem gebruiker maar 56kbit, eventueel 512mibt (adsl/kabel) Just my 2 cents

buit is binnen sukkel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:17

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Verwijderd schreef op 13 augustus 2002 @ 18:02:
Waarom is 16/switch beter....
Dan kunnen alleen meer mensen spelen..
Dit heeft niets met de snelheid te doen...

Dus wel, een switch is nu eenmaal sneller dan een hub.

Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/pred/hub.gif

Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/pred/switch.gif

Tijd voor een nieuwe sig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
TjarkVerhoeven zij dat een 16/switch beter was als een 8/switch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• htol
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-04-2024
Neem een switch een hub is net iets goedkoper en kijk naar de afbeeldingen van Koffie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07:39

Predator

Suffers from split brain

Verwijderd schreef op 13 augustus 2002 @ 18:12:

Doe heeft over het algemeen wel een grote backplane dus als je die maar voor de helft gebruikt (en zeer intensief) kan dat verschil maken...

Kies dus voor een 8p switch (zit wel alles bezet) of een 16p.
pricewatch.tweakers.net
Bepaal wat je wil betalen ...

We gaan die keuze niet voor jou maken.

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Predator

Predator

Suffers from split brain

Gelieve dus niet maar door te gaan op de oorsprongelijke vraag en enkel hierop voort te gaan:
Verwijderd schreef op 13 augustus 2002 @ 18:12:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Ik wilde alleen zeggen dat je niet per se een 16p switch hoeft te nemen maar ook een 8p switch met een backplane met een hogere capaciteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-10 09:31
Predator schreef op 13 augustus 2002 @ 19:19:

[...]

Doe heeft over het algemeen wel een grote backplane dus als je die maar voor de helft gebruikt (en zeer intensief) kan dat verschil maken...

Kies dus voor een 8p switch (zit wel alles bezet) of een 16p.
pricewatch.tweakers.net
Bepaal wat je wil betalen ...

We gaan die keuze niet voor jou maken.
goh, weer wat geleerd :)

maar een 8p switch is ruim voldoende voor het betere lan werk.
ik gebruik er meestal 2 van en het gaat altijd perfect. ook als iedereen van m'n server loopt te leechen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mary Wana
  • Laatst online: 24-07 09:27

Mary Wana

keyboard nut

je kan best gamen met 10mbit hoor , maar 100mbit kost echt niks. Een beetje merk switch is wel prijzig maar dan heb je ook wat. Ik ben echt zeer kiekeurig wat betreft netwerk apparatuur , zo gebruik ik meteen een HIgh-and switch voor mijn mini netwerk hiero :P Prestatie scheelt echt , vooral als je veel traffic hebt ( denk aan fileserver :) )

XP2600+ @ 2500mhz 1024mb Twinmos PC2700 @ CS2 WD1800JB Plextor 40x CDRW Ti 4600 ULTRA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mary Wana
  • Laatst online: 24-07 09:27

Mary Wana

keyboard nut

weareborg schreef op 13 augustus 2002 @ 22:24:
[...]

goh, weer wat geleerd :)

maar een 8p switch is ruim voldoende voor het betere lan werk.
ik gebruik er meestal 2 van en het gaat altijd perfect. ook als iedereen van m'n server loopt te leechen :)
Mag ik vragen wat voor switch jij hebt ? Er zijn weinig betaalbare switches die kunnen wat jij hier zegt :)

XP2600+ @ 2500mhz 1024mb Twinmos PC2700 @ CS2 WD1800JB Plextor 40x CDRW Ti 4600 ULTRA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Let wel even op, als je besluit om een switch te kopen. Vaak werken de "goedkope" dingetjes alleen als elk werkstation op bijv 10 danwel 100 Mbps staat ingesteld (geen dual speed). Verder zal het gamen ook best wel lukken op bijv. een oud 10 Mbps hubje. Een beetje spel gebruikt echt niet zoveel bandbreedte op je netwerkje. Vergelijk het met spelen over Internet, dan heb je bijna nooit de beschikking over 10 Mbps. Laat staan 100 Mbps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DavidK
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-12-2022
Voor het pure gamen heb je aan een 10Mb switchje voldoende. Ga je vervolgens ook nog eens data overhalen, dan is een 100Mb natuurlijk ook prettig. En dan de aantal poorten. Je zegt dat je met totaal acht man gaat gamen. Heel leuk, dan koop je een 8 poorts switch, en vervolgens komt er "per ongeluk" een negende man/vrouw bij... Jammertje. Zorg voor dit soort activiteiten dat je wat ruimer in je poorten zit. Anders is het zonde van je aanschaf.

[ Voor 0% gewijzigd door DavidK op 14-08-2002 00:50 . Reden: Typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GambitRS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-06-2013

GambitRS

w00t

dit is gewoon een rekensommetje: 8pc's, een spel genereert ongeveer 4kbyte/s per pc dus 32kbyte heb je nodig voor 8 spelers, das dus een 256kbit verbinding. 10Mbit hub is dus genoeg, er is dan wel wat botsinkjes maar daardoor daalt de snelheid heus niet onder de 256kbit.

MechWarrior || Monsters Game

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GambitRS
  • Laatst online: 13-06-2013

GambitRS

w00t

Antwoord 1: Stelling 1 is juist
Antwoord 2: De 100mbit switch 8 ports, omdat de vraag te vaag is en je met de 100mbit switch in ieder geval de beste configuratie hebt om die onbekende situatie aan te gaan.

MechWarrior || Monsters Game

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

wat echt belangrijk is bij je spelletjes .......... is de ping !

de switch moet SNEL de informatie doorsturen . daar is nog wel es wat verschil tussen
verwar de bandbreedte niet met snelheid svp. bandbreedte is per definitie voldoende op 10Mb hub

Bij druk leechen is het belangrijk dat er niet te veel data wordt gebufferd in je PC
heb je 2 seconden buffer vol dan zit al die speeldata ook met 2 sec vetraging, die nekt je .. dus
lekker op de achtegrond veel data binnenhalen kan wel goed tijdens het spelen met kleine (geen) buffers

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

zelf zou ik wel lekker de 100Mb switch kopen ....... princiepe kwestie :-)

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordsnow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05:06

lordsnow

I know nothing

Zijn die hubs en switches bij Funprice goed? (de losse, of die in die Safeway Netwerk kits zitten). Of moet ik toch maar voor een router gaan? De Draytek Vigor 200e router is 140 EURO, en een switch bij Funprice iets van 45 EURO. Maakt het erg veel uit in de praktijk?

Oh.. natuurlijk komt bij de switch dan een freesco servertje bij voor de internet verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

geen idee .........

maar over die vigor hoor ik alleen nog maar goede dingen

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

zowiezo wel handig een routertje

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

ik heb nou een sitecom router maar een ping naar www.demon.nl duurt dan 28 ms
en via winroute op een pc 17 ms !

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheGhostInc
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
lordsnow schreef op 14 augustus 2002 @ 01:26:
Zijn die hubs en switches bij Funprice goed? (de losse, of die in die Safeway Netwerk kits zitten). Of moet ik toch maar voor een router gaan? De Draytek Vigor 200e router is 140 EURO, en een switch bij Funprice iets van 45 EURO. Maakt het erg veel uit in de praktijk?

Oh.. natuurlijk komt bij de switch dan een freesco servertje bij voor de internet verbinding.
Zoiezo is een 10/100 switch in bijna alle gevallen prima, in een Vigor zou best al dezelfde switch kunnen zitten (chip) als in zo'n standaard switch.
Freesco of Vigor is het verschil tussen flexibel hobby-en of starre vaste oplossing.

Als je nog een keer een webserver wil draaien en een ftp server en nog veel meer, dan is een losse machine ideaal, kun je zelf eventueel met Linux bepalen wat je erop draait, en hoef je alvast niet naar huis gaan bellen als je systeem een keer uitstaat.
Ben je iemand die vooral veel internet en een freesco servertje heeft "omdat het moet". Koop dan zo'n router, heeft weinig zin om de extra energie te steken in een losse router.

Vergeet niet dat een PC flink stroom kan trekken, zeker in verhouding tot een losse router, die zou op die manier nog een flink gedeelte van zijn aanschafprijs terug kunnen verdienen (als je alles zelf moet betalen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheGhostInc
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
fish schreef op 14 augustus 2002 @ 01:14:
wat echt belangrijk is bij je spelletjes .......... is de ping !

de switch moet SNEL de informatie doorsturen . daar is nog wel es wat verschil tussen
verwar de bandbreedte niet met snelheid svp. bandbreedte is per definitie voldoende op 10Mb hub

Bij druk leechen is het belangrijk dat er niet te veel data wordt gebufferd in je PC
heb je 2 seconden buffer vol dan zit al die speeldata ook met 2 sec vetraging, die nekt je .. dus
lekker op de achtegrond veel data binnenhalen kan wel goed tijdens het spelen met kleine (geen) buffers
Leechen en gamen gaat gewoon niet lekker samen, een IDE hd heeft toch redelijk wat resources nodig van je pc.

Een 10Mbit hub of een 10/100 switch maken tijdens spellen amper verschil, een ping van 5 tot 25 maakt gevoelsmatig amper uit. Daarnaast ligt het vaak meer aan de server dan aan het netwerk. Ook is het ene spel meer "ping gevoelig" dan het andere.

Maar goed, als je geen 40 euro kunt opbrengen voor een 10/100 switch, welke spellen kun je dan draaien op die machine, daarnaast is een kleine bijdrage voor een Lan heel normaal, als je iedereen een paar euro laat neertellen heb je na een paar lan's je switch al terug verdiend.
Dan is een dure 16 of 24 poorts switch te overwegen, waarbij je het ding mooi kunt verhuren aan andere mensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-10 10:28

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Koffie schreef op 13 augustus 2002 @ 18:09:

[...]

Dus wel, een switch is nu eenmaal sneller dan een hub.

[afbeelding]

[afbeelding]
Koffie volgens mij heb jij een scriptje lopen.
code:
1
2
3
4
5
if (($post=~/switch/) && ($post=~/hub/))
{
postplaatje("hub.gif");
postplaatje("switch.gif");
}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:17

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Sssht .. nu verraad je mijn tactiek :P

Verwijderd schreef op 13 augustus 2002 @ 22:46:
Let wel even op, als je besluit om een switch te kopen. Vaak werken de "goedkope" dingetjes alleen als elk werkstation op bijv 10 danwel 100 Mbps staat ingesteld (geen dual speed). Verder zal het gamen ook best wel lukken op bijv. een oud 10 Mbps hubje. Een beetje spel gebruikt echt niet zoveel bandbreedte op je netwerkje. Vergelijk het met spelen over Internet, dan heb je bijna nooit de beschikking over 10 Mbps. Laat staan 100 Mbps.

Als je zo'n 'switch' koopt ben je op z'n zachtst gezegd genaaid ;)
Je hebt dan namelijk een switching hub te pakken.

Tijd voor een nieuwe sig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Nee toch? Een switching hub heeft een switch tussen de 10 mbit hub en de 100 mbit hub. Dat is dus maar een 2-poort switch en die werkt niet zoals hij beschrijft.
Ik weet ook niet of wat hij beschrijft wel bestaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoBody
  • Laatst online: 12-12-2024

NoBody

www.gentoo.org

nou ik werk dus thuis met een 100mbit smart HUB (5 poorten) van trust en die voldoet echt prima i.c.m. m'n realteks...

Er hangen normaalgesproken altijd 3 pc's aan en soms plugt m'n moeder haar laptop er wel eens bij om iets uit te printen, dan zitten er dus 4 op...

Bij het overpompen van grote bestanden tussen pc's is er wel altijd sprake van "botsingen" in de HUB, kan even niet op het (engelse) begrip komen (|:() maar daar merk ik weinig van :)

m.a.w. Een 100mbit hub en een stel realtek kaartjes is goed genoeg :9

Hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Predator

Predator

Suffers from split brain

fish -> Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/edit.gif (UTME !!!)
Dit is volgens mij al de 2de keer dat ik dit moet zeggen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

kan het me niet herinneren .. maar ok I got the point

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• morphje
  • Laatst online: 09-10 14:43

morphje

let's all love lain

Mary Wana schreef op 13 augustus 2002 @ 22:28:
Mag ik vragen wat voor switch jij hebt ? Er zijn weinig betaalbare switches die kunnen wat jij hier zegt :)
Joh ik heb hier een 8prt safeway switch liggen en we hebben dat ding getest met een kleine lanparty enne pc1 leecht pc2 en pc3 leecht pc4 gewoon op de volle snelheid die ze normaal ook altijd halen. En pc5 en pc6 hadden nergens last van met gamen.

floodpings (okee 30 dosschermen open en pingen maar) vanaf 2 computers naar een gameclient, terwijl de andere client gewoon lagvrij doorgamed op de server. (en die gozer maar een kwartier lang schelden totdat hij ons zag lachen }) )

betaal zeker, safeway switches kosten geen drol. (ow shit, is dit nou sluipreclame? spank me, for i am a bad boy)

Verwijderd

vraag 1 alle
vraag 2 geen, ik zou persoonlijk voor een wat grotere switch gaan daar je dan je leach en game server appart kunt aansluiten en zo een mooie stream naar je gameserver kunt houden, en als 1 iemand wil leachen en gamen tegelijk alleen zijn verbinding een beetje rottig begint te lopen en de rest niet verder hebben de beter switches een instelbare flow-control optie, deze is juist bij leachen en gamen tegelijk van belang, deze optie verteld namelijk aan de poorten die gazamelijk naar een drukke poort om ff te wachten zodat je geen package loss maar delay gaat zien.

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Verwijderd schreef op 15 augustus 2002 @ 09:25:
vraag 1 alle
vraag 2 geen, ik zou persoonlijk voor een wat grotere switch gaan daar je dan je leach en game server appart kunt aansluiten en zo een mooie stream naar je gameserver kunt houden, en als 1 iemand wil leachen en gamen tegelijk alleen zijn verbinding een beetje rottig begint te lopen en de rest niet verder hebben de beter switches een instelbare flow-control optie, deze is juist bij leachen en gamen tegelijk van belang, deze optie verteld namelijk aan de poorten die gazamelijk naar een drukke poort om ff te wachten zodat je geen package loss maar delay gaat zien.

[...]
Kon je de shift toest en de spellingscontrole niet vinden?

Verwijderd

beetje vreemd wat men hier allemaal zegt, voor gamen heb je aan een 10mbit hubje 8 ports ZAT, zelf zou ik voor de switch gaan want dat leeched ook lekker,

zelf heb ik hier een hubje en ik ping overal in het netwerk lager als 1 dus euh

met gamen over lan met maximum instellingen in je game kost het maximaal zon 25 kb per sec per man, dus euh 25x8 is 200 kb up.
Pagina: 1