Toon posts:

[Access] Date & Time als General date wegschrijven

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb in een tabel met importdata een veld date in de vorm 2000:08:12 (short date), en een veld time in de vorm 17:35:00 (long time)

ik wil de tabel met importdata appenden naar een andere tabel (Meetgegevens), waarbij ik een kolom toevoeg met

[code:]

Time_Date: [Time] & " " & [Date]

[code:\]

en deze "append-to" een veld met de eigendschap "General date" dan zou dit toch moeten kunnen??? 8)

- ik heb in de query de kolomeigenschappen ingesteld op general date

- de output van de query gecontroleerd dit is netjes 2000:08:12 17:35:00

Wie weet wat er mis is met dit geheel??? ;)

• Gert
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 05-12-2025
Standaard datumnotatie is d-m-jjjj niet dat was jij hebt. :)

Verwijderd

Topicstarter
Gert schreef op 13 augustus 2002 @ 20:06:
Standaard datumnotatie is d-m-jjjj niet dat was jij hebt. :)
Het is een geimporteerde datum van een meetsysteem, en dus niet eentje die vanuit Access "date()" is aangemaakt :) :) :)

Het format ziet er echt precies hetzelfde uit als een general date, maar hij pakt hem gewoon niet |:(

Verwijderd

Access lust geen : als scheidingsteken van een datum :(
Probeer eens een / ertussen :)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 14 augustus 2002 @ 08:50:
Access lust geen : als scheidingsteken van een datum :(
Probeer eens een / ertussen :)
De Db pakt de datum wel als Short date, en de tijd als Long time, dat heb ik al geprobeerd :+

Bij jouw oplossing moet ik dus tenminste een VBA procedure schrijven die de tijd overzet van : scheidingstekens, naar / scheidingstekens :r

Of natuurlijk vervang ":" door "/" 8) 8) 8) (helder moment)

Ik heb het geprobeert, en het maakt niks uit, ik heb gewoon handmatig alle : door/ laten vervangen (find.... replace) maar de query wordt nog steeds niet gevuld ...... :'(

Verwijderd

Ik heb even in Access gekeken en kwam tot de conclusie dat je niet alleen / in je datum moet zetten maar ook (zoals Gert al zei) je de format van je datum moet aanpassen naar dd-mm-yyyy hh:mm:ss. Dit kan je met de format functie doen :)
Die moet je dus even in je append query inbouwen

Verwijderd

kweeniealles: een datum waarde is niets anders dan een getal... (met een opmaak)

Als je dan ook nog weet dat een tijd niet anders is dan een breuk... (met een opmaak)

Logisch redeneren leert dan dat 2000:08:12, ofwel het getal 36750 en 17:35:00, ofwel het getal 0,732638888888889 (bij benadering) samen bij elkaar opgeteld en opgemaakt als "yyyy-mm-dd hh:nn:ss" de datum 2000-08-12 17:35:00 oplevert...

In jou code wordt dat dus:
Time_Date: Format([Time] + [Date], "yyyy-mm-dd hh:nn:ss")

Tip: lees 'ns wat over datumwaarden, of de andere dingen waar je mee bezig bent
Pagina: 1