Toon posts:

Maxtor 40 gig met abit BE6-2

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit met een probleem en hoop dat iemand me hier er mee kan helpen.

Ik heb een abit BE6-2 mobo met een intel opentium 3 600 en er zit een ibm 20 gig in (ata66)en wilde er nu dus een 40 gig maxtor bij zetten (type 54098H8) en als ik die 40 gig aan m'n mobo hang (ata66) als enige dus zonder de ibm en ik wil partitioneren gaat alles goed, als ik dan ga formateren loopt ie elke keer vast bij berekenen van vrije schijfruimte, als ik dan reboot ziet ie er wel uit als geformatteerd, ik kan scandisk ook niet runnen dan loopt ie meteen vast, en als ik 'm aan de 20 gig hang als slave start win2k niet meer op omdat ik alle programma's op de D schijf heb en dan is die 40 gig in ene keer D dus win2k loopt ook vast, kan iemand me helpen? (als ik windows probeer te installeren op de nieuwe schijf loopt de installatie ook vast? en de schijf is niet kapot want bij een vriend geeft ie geen problemen? waar kan het aan liggen

Neo
icq#18337170

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
ik kan jou wel helpen denk ik
als je een tweede schijf in je pc hangt met een primaire partitie er op dan zal die inderdaad als D komen te staan en de uitgebreide partitie van je 1e schijf komt dan als E.
om dit op te lossen zul je de primaire partitie van je nieuwe 40 gig schijf moeten verwijderen zodat er helemaal geen partities meer over zijn op die schijf. dan maak je 1 of meerder uitgebreide partities aan. geen primaire dus!
nu zal je pc de partities van je 1e schijf weer zien als C en D en de partities van de nieuwe schijf als E enz.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt smvs

Ik heb geprobeerd wat je zij en in f disk zie ik de partititie dan wel als "H" dat is goed maar als ik dan opstart ziet het dat highpoint progje 'm weer als "D" en wil windows dus weer niet opstarten, en als ik de 40 gig helemaal alleen aan de ata 66 controler hang zonder de 20 gig en ik formatteer 'm en maak gewoon wel een primaire partitie doet nix het er op ik kan windows niet installeren loopt vast, scandisk loopt vast, HELP!!!!

Neo

Verwijderd

Topicstarter
Waar kan het aan liggen?

Neo