Toon posts:

Wat is dat toch met die TK internet extentie

Pagina: 1
Acties:
  • 193 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een websitje geprobeerd te maken, is best gelukt, en heb hem een domein kunnen gevei via www.dot.tk. das gratis domain en dan forwarden naar mijn gratizz websitje.

Alleen zijn ze erg vaak offline, enzo,. :( :( :(

Ten minste, bij mij. heb net een weekje dat domein, en is regelmatig niet beschikbaar.

zijn er meer mensen die ook zo'n .tk domein hebben, en daar goede / slechte ervaringen mee hebben ???

Als dit zo blijft, dan ga ik natuurlijk een adres adresje zoeken ...

• fatbenny
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 07-03-2023
Is inderdaad vaak slecht te bereiken, maar ja het is gratis.

Heb er zelf 2 lopen en erger me er vaak genoeg aan.

[ Voor 0% gewijzigd door fatbenny op 13-08-2002 17:40 . Reden: iets vergeten ]

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-08 22:35

Bosmonster

*zucht*

Lijkt me meer iets voor Internet & Telefonie..

Al kun je nooit betrouwbaarheid verwachten van een gratis service natuurlijk :)

Move W&G -> I&T

• The Source
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-08 18:53
Dit is nu een perfect voorbeeld van "Goedkoop is duurkoop". En nog klagen ook als het gratis is :)

• Fantomas
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Het ligt er zeker vaak uit, maar zoals eerder gezegd : het blijft gratis.

Ik gebruik ook http://kickme.to, en die zijn veel beter (ik heb daar tenminste weinig van downtimes gemerkt)

Maar zo'n tk extensie blijft handig

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:37

Sick Nick

Drop the top!

het werkt (zo nu en dan), het is gratis en ziet er niet eens zo overdreven stom uit (niet iets als naamvandesite.host.123.cz ofzo :P )

Als je geen downtime wilt neem je voor 10 dollar per jaar een .com adres ofzo

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:18

crisp

Devver

Pixelated

Was daar niet een gezegde voor? Iets met een gegeven paard en in de bek kijken?
Als je goede hosting wilt, zal je daar gewoon voor moeten betalen, net als voor de rest in de echte wereld. Mensen die voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten, daar zit niemand op te wachten :Z

Intentionally left blank

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
Hier in de USA zijn .tk sites vaak niet eens bereikbaar door hun belabberde routing. En ik ben het eens met crisp... er zijn zat sites waar je voor EUR 15 ofzo per jaar een .com, org, net, of info kan reggen en die laten forwarden naar webspace van je provider bijvoorbeeld.

Ik snap niet waarom mensen zo moeilijk willen doen met al die gratis troep. De helft werkt na een jaar niet meer, de andere helft switched naar een betaalde dienst. Dan kun je in mijn opinie beter meteen voor een fatsoenlijke dienst kiezen.

"maar ja... het is gratis". Het is duidelijk dat de meesten de portemonee ver boven kwaliteit zetten.

(Oh ja: vrijwel elke bank geeft credit cards uit aan mensen die 18 jaar en ouder zijn. Ben je jonger dan kun je een bankrekening koppelen aan paypal. Er zijn een paar registrars die daar betalingen mee kunnen/willen ontvangen)

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Maar TK heeft toch ook betaalde diensten? Dan geld niet 'je moet een gegeven paard in de bek kijken' :P
Of zouden de betaalde diensten ineens veel beter zijn? :?

maarja..
ik vind wel, lever je een dienst, maakt niet uit of het gratis is of niet, zorg dan ervoor dat het niet van brakheid uit elkaar valt. Doek dan de hele boel op want daar heeft niemand wat aan.

Ikzelf heb trouwens ook wat van die TK dingen (ik betaal niet voor iets wat ik toch amper gebruik), maar de passmailer doet het niet eens, dus daar heb ik ook niks meer aan. :X

🌞🍃

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-07 16:25

Ook

Yes I can!

Waar kan je nou voor $10 terecht voor een snel en goed .com domein? Ik bedoel, al die duizenden US bedrijfjes komen op mij ook niet echt "goed en betrouwbaar" over.. Ik begrijp heel goed dat je dan iets gratis pakt, helemaal als je overal van die knipperende popup bedrijfjes ziet die zo onprofessioneel overkomen dat je je ICQ nr er nog niet eens aan toevertrouwd (laat staan je CreditCard nummer).

[ Voor 0% gewijzigd door Ook op 14-08-2002 09:02 . Reden: typo's ]

Wees consequent, maar niet altijd

• maartena
DirectNIC is degene die ik gebruik. Kost $15 per jaar... ik heb er 2 domains, en mijn vrouw heeft er daar 3. (daarnaast hosten we allebei ook nog een domain.... je moet toch ruimte hebben ergens)

DirectNIC is trouwens een reputabel bedrijf.... en ik geef geen URL, dat moet je zelf maar bedenken. Anders wordt ik nog van spam betigt ook :)

Proud to be an American.
Hier woon ik

• Ook

Ook

Yes I can!

Thanks.. zal es kijken!
BTW, als ik www.dutchusa.com Whois dan kom ik uit bij registergo.com, of is dat gewoon een onderdeel van DirectNIC??

• pinockio
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-05 11:48
Probeer Gandi eens. www.gandi.net

Goedkoop, correct, betrouwbaar en... Europees! (Is nl. een Frans bedrijf.) En ze gebruiken Debian voor hun webservers :7

Disclaimer: P. aanvaardt geen aansprakelijkheid op grond van dit bericht.

• Ook

Ook

Yes I can!

Toch blijft het moeilijk kiezen :)
Je komt zo honderd bedrijfjes tegen die ongeveer allemaal hetzelfde doen voor ongeveer dezelfde prijs. Die gratis dingen probeer je gewoon makkelijk uit en als het je niet bevalt dan kan je het gewoon laten liggen.

Maareh.. die Gandi.net ziet er idd leuk uit. Ik kwam zelf ook nog op http://www.native-hosting.com; is $9,95 per jaar (en goedkoper bij langere contracten), maar goed, ik weet dus niet of dat "snel" en "always on" is.

Als iemand nog meer leuke domain registrators weet, gaarne!!

• maartena
Ook schreef op 14 augustus 2002 @ 09:18:
Thanks.. zal es kijken!
BTW, als ik www.dutchusa.com Whois dan kom ik uit bij registergo.com, of is dat gewoon een onderdeel van DirectNIC??
Nee, dutchusa.com is geregged bij HostGo/RegisterGo. Het dutchusa.com domain is gehost ($111 per jaar) en heeft 100 meg ruimte. Ik heb 2 andere domains... cyberspeed.org (waar ik momenteel niets mee doe, ik ga deze gebruiken als ik een fixed-ip DSL verbinding heb wanneer ik verhuis over een paar maanden) en maartenandriessen.com. De laatste heb ik gisteren geregged en ik ga daar een site bouwen voor een klein eigen bedrijfje wat ik hier ga starten. Beiden zijn geregged bij DirectNic en staan geforward naar een eigen "stekkie" op de server van dutchusa.com

Verder heeft mijn vrouw ook 1 domain gehost bij HostGo en 4 andere domains geforward voor haar eigen zaakje. Ze heeft een apart domain voor de verschillende dingen die ze doet... voor $15 per jaar staat het veel professioneler om daar een eigen domain voor te regelen ipv een html file op haar hoofd-site.

We zijn dus micro-domain-tycoons! :*) 8)

Ik ben in ieder geval niet te beroerd om iets fatsoenlijks te regelen als ik een site wil bouwen hehehe >:)

Proud to be an American.
Hier woon ik

• Bender
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07-08 16:43
een domein aanvragen [zonder host dus] kost je 3 uurtjes bij de supermarkt werken..

heb ik dus gedaan en heb ik een jaarlang plezier van.. en werkt altijd :)

• Ook

Ook

Yes I can!

Triloxigen schreef op 15 augustus 2002 @ 09:48:
een domein aanvragen [zonder host dus] kost je 3 uurtjes bij de supermarkt werken..

heb ik dus gedaan en heb ik een jaarlang plezier van.. en werkt altijd :)
Waar, if I may ask..?

• Bender
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07-08 16:43
Ook schreef op 15 augustus 2002 @ 14:14:
[...]

Waar, if I may ask..?
Wij reserveren uw .NL 1e DOMAIN NAAM VOOR 1 JAAR of uw .NL 2e DOMEIN NAAM VOOR 1 JAAR voor EUR 15.88 (Setup: EUR 11.34) .
http://www.widexs.nl

[domein alleen he]
server moet je alleen even regelen..
maar dat is niet altijd een probleem [of wel? :s]
Pagina: 1