Toon posts:

10mb hub vervangen door 10/100 switch: traag

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb hier in het netwerk een 10mb hubje vervangen door een splinternieuwe 10/100 autosensing switch van het merk 3com (3c16791). Zou je zeggen dat het er sneller van moet worden.... Niet dus: alles is bere traag.

Op de switch zijn aangesloten 1 server met vast ip adres (Win NT) en een router die DHCP server is voor 5 aangesloten clients. Alle aangesloten apparaten zijn 10/100.

Hoe kan dit? Ik vermoed iets met subnetmasks?

• Pc123
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:40
Misschien zijn de kabels niet goed zodat ze op 100 mbit gigantische packetloss veroorzaken.

• DavidK
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-12-2022
Check de snelheden van je netwerkkaarten eens. Stel deze fixed in en niet op auto-sensing. Dit kan veel schelen.

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-08 22:47

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Ik zou idd eens naar de instellingen kijken van je NICs (de duplex en sensing settings idd).
Heb ff die belachelijk CAPS in je titel verwijderd ...

Braaikamer - Smoke&BBQ

Verwijderd

Topicstarter
Net nog een vage constatering erbij: als ik een client via de switch een nieuw IP adres laat vragen aan de router (die dus dhcp server is) krijgt ie niks! Wel als ik m direct op de router aansluit. Iemand die hier wat verder mee kan?

• Roaming
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-08-2022

Roaming

Could not update your profile

alle leds op je switch geven 100 Mb aan ? geen collision ledje wat brand ?

Dr Watson heeft niets kunnen vinden dat op een probleem zou kunnen wijzen

• DavidK
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-12-2022
Wat voor verbinding heb je tussen je router en je switch zitten? Is dit uberhaupt een crosskabel? Of heb je 1 poort in cross mode staan? Zorg ervoor dat de poortsnelheden goed staan.

• Jimbolino
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-08 23:37

Jimbolino

troep.com

kabels zijn niet goed, heb ik ook eens gehad, deden ze het niet op 100 maar wel op 10

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

• bruto
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-07 15:44

bruto

Druktemaker.

Roaming schreef op 13 augustus 2002 @ 18:32:
alle leds op je switch geven 100 Mb aan ? geen collision ledje wat brand ?
Collision op een switch kan niet afaik.
Switch legt een verbinding tussen de desbetreffende poorten.

The more you know, the more you know you don't know.

• Arjan A
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:57

Arjan A

Cenosillicafoob

Het lijkt mij idd een (cross)kabel probleem.
Check ook of de kaarten in full-duplex staan.

Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur

• vandijk
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 23:11
Meestal is het zo dat de uplink poort gekoppeld is aan de eerste of de laatste poort op je switch/hub. Die poort mag je dan niet tegelijk gebruiken.

Canon cameras en lenzen. Elinchrom flitsers, Lowepro en Pelican tassen/koffers. Polestar 2

• qless
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:28

qless

...vraag maar...

Meestal probleem met kabels die maar cat 3 zijn waardoor 100 Mbps niet loopt (of slechte stekkers e.d.)

Router -> grote kans op cross cable probleem

Website
Drones: Air 3s, Mini 4 Pro, Avata 2
Camera's: Canon R6, Canon 5d2, Dji Osmo Action 4
Objectieven: 8 fisheye, 14f2.8, 24f2.8, 50f1.8, 135f2, 17-40f4, 24-105f4, 70-300f4-5.6, 150-600f5-6.3, 25f2.8-2.5x-5x

Verwijderd

Ik zal er niet een heel nieuw topic voor aanmaken, maar ik heb in grote lijnen hetzelfde probleem. Nadat ik mijn 10 MB hub heb vervangen door een 100 Mbit switch, is 1 van mijn 2 verbindingen met de andere PC's traag (1kb/s ofzo). Dit ligt niet aan de kabels (getest).

Ik heb 3 ip adressen van @home. 2 daarvan zijn vrijwel gelijk (alleen het laatste nummer anders). De 3e is een geheel ander IP adres. De communicatie tussen de PC's met de vrijwel gelijke IP adressen is gewoon 100 Mbit. De communicatie met het 3e ip adres is superbrak. Wanneer ik de PC waarmee ik de snelle verbinding heb het geheel andere IP adres geef en de trage de vrijwel gelijke dan verplaatst het probleem zich dus.

Weet iemand wat ik fout doe? Misschien een instelling? (ik heb geen firewalls geinstalleerd). En met mijn oude hub deed ie het wel goed.

Verwijderd

heeft zo'n router soms een "quota" of hoe zoiets mag heten, dus dat ie de bandbreedte automatisch verdeeld, en hier blijkbaar erg ongunstig? Loop de setup van de router eens na (gaat geloof ik via een browserinterface)

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:51

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
ik heb die switch ook alles supersnel
heb ip's gemaakt, de comps opnieuw aangemeld bij het domein, alles cat5 kabel en 10/100mb netwerkkaarten
alles is 100mb en full duplex staat aan op de switch en windows geeft dit ook aan.
even alles opnieuw instellen, en kijken of je 100mb netwerkkaarten hebt?
wat geeft die switch dan aan?
oranje = 10
groen = 100
oranje aan andere ledje = full duplex

Tweakers Discord

• bart1234
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-11-2014
Gooi er eens overal static IP's in, of laat NT eens voor DHCP servert spelen, maar trek iig die router er eens uit. Blijkt dat het dan veel sneller gaat, is je router je probleem.
Pagina: 1