Toon posts:

Dataverkeer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
De laatste 4 dagen is m'n dataverkeer hevig toegenomen. De reden hiervoor weet ik niet. Ook al zet ik m'n comp. alleen maar aan dan verzend en ontvangt ie 0,2 mb per 5 min. Ik heb kabel en doorgetrokken naar m'n eigen computer. De laatste dagen is er dus abnormaal veel gedownload en dit kan niet reeel zijn. Bij zeelandnet geven ze als reden aan shareprogjes, zoals Kazaa. Maar ik weet zeker dat dit soort progjes niet actief zijn.

Kan iemand me helpen :)

Thx!

Verwijderd

draai je niet z onder dat je het weet een mail server met open relay, heb je geen backdoor, etc?

Verwijderd

Topicstarter
:| :| :| dat moet ik 3 keer lezen hoor en nog begrijp ik het niet, zeg uhmz ik weet wel iets van computers af maar dit gaat me boven de pet :S
ik weet niets van een meil server hier, "open relay" ??? was dat ? :D
enne Backdoor, waar is die goed voor?

uitleg... :D

Verwijderd

www.google.nl en typ die woorden ff in :)

• LuCarD
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

LuCarD

Certified BUFH

Haal de virusscanner eens over je computer?
download en installeer ad-aware?

Programmer - an organism that turns coffee into software.

Verwijderd

Topicstarter
ik was je voor denk ik, ik downloadde en installeerde vandaag nog bps spyware remover, ik had zelf al zo'n idee dat het toch wel iets had te maken met zulke dingen maar, echt waar eergisteren was het data verkeer in het totaal 350MB en das niet normaal bij ons in het huis (per dag), 40 a 50 is wel normaal, maar zo hard liep het nog niet eerder op...

Laten we het erop houden dat ik xp heb en dat ik mijn ingebouwde firewall niet aan had staan :$ kan dat een reden zijn ? Hij staat nu wel aan op alle verbindingen...

trouwens dan nog wat...

als ik een firewall op de huiscomputer heb he, en vanaf daar wordt de kabel doorgetrokken naar mijn kamer, is het dan nodig dat ik op mijn computer ook nog eens een firewall zet? overbodig toch of niet?

• Kjev
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-01-2024
:? ja ;).
"open relay"
Een mailserver die niet alleen gewenste mail doorgeeft naar de rest van het grote wereldwijde internetnetwerk-web, maar ook ongewenste mail en daardoor een doelwit is voor spammers.
enne Backdoor, waar is die goed voor?
Nergens goed voor. Wel ergens slecht voor. Voorbeelden: Back Orifice, NetBus, SubSeven. Programma's dus die zich wederrechtelijk toegang hebben verschaft tot je systeem.

Verwijderd

Ik kom wel is een kijkje nemen hoor en dan los ik het zo op ;)

Verwijderd

broadcaststorm?

Had Chello hier ook last van...bijna 5 kb/s aan broadcasts :o
Later hebben ze de instellingen veranderd, waardoor het nu nog maar enkele bytes is.
Pagina: 1