Draytek Vigor 2200E en portmapping

Pagina: 1
Acties:

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-03 10:53

Gé Brander

MS SQL Server

Topicstarter
Ik heb een vraag over de Draytek Vigor 2200E. Ik wil drie domeinen zelf gaan hosten en moet dus 3 portmappings aanmaken op de Vigor. Nu is dat niet zo een groot probleem, dat staat goed uitgelegd in de handleiding, maar er wordt niet gepraat over het geval van 3 portmappings. 1 lijkt geen probleem, maar wat als ik 3 x een intern IP adres (vb: 192.168.16.31; 192.168.16.41; 192.168.16.51) map . Ik map dan elke keer port 80 naar een ander IP adres. Mijn gevoel zegt dat er dan twee domeinen niet koment te werken omdat er maar 1 x een port 80 gemapt wordt van het externe IP adres naar 3 x intern. Hoe krijg ik dat voor elkaar voor 3 domeinen?

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:01

Predator

Suffers from split brain

1 webserver gebruiken ipv 3 en met hostheaders ze scheiden :)
of andere poorten gebruiken :)

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

Topicstarter
Predator schreef op 13 augustus 2002 @ 16:46:
1 webserver gebruiken ipv 3 en met hostheaders ze scheiden :)
of andere poorten gebruiken :)
Wat betreft hostheaders: Weet ik nog niets van. Ga ik onderzoeken voordat ik domme vragen ga stellen.

Wat betreft de andere poorten: Hoe weet de Vigor dan dat www.d1.nl naar poort 80 moet; www.d2.nl naar vb poort 90 moet en www.d3.nl naar vb poort 70 moet. Die logica snap ik dan dus niet.

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

• Predator

Predator

Suffers from split brain

c70070540 schreef op 13 augustus 2002 @ 16:49:
[...]

Wat betreft hostheaders: Weet ik nog niets van. Ga ik onderzoeken voordat ik domme vragen ga stellen.

Wat betreft de andere poorten: Hoe weet de Vigor dan dat www.d1.nl naar poort 80 moet; www.d2.nl naar vb poort 90 moet en www.d3.nl naar vb poort 70 moet. Die logica snap ik dan dus niet.

Dat weet ie niet :P
Daarom dat men dan www.d2.nl:90 moet ingeven...
Niet zo handig he :P

Gewoon 1 apache server gebruiken:
http://httpd.apache.org/docs/vhosts/name-based.html

Verwijderd

je kan met een vigor niet de hostheaders (gegevens in de header die naast het ip aangeven welke site de client probeert te openen) instellen. Volgens mij (niet zeker) kannie ook niet meerdere externe ip's aan.

Ik weet ook niet of je in DNS ook met poortnummers kan werken. Als dat kan zou je :

domain1 naar <ip>:81
domain2 naar <ip>:82
domain3 naar <ip>:83

kunnen doen. Als dat niet kan, zit je vast aan 1 webserver, die gaat bekijken welke virtual server (apache) of website (iis) er opgevraagd wordt.

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

Topicstarter
Verwijderd schreef op 13 augustus 2002 @ 16:55:
je kan met een vigor niet de hostheaders (gegevens in de header die naast het ip aangeven welke site de client probeert te openen) instellen. Volgens mij (niet zeker) kannie ook niet meerdere externe ip's aan.

Ik weet ook niet of je in DNS ook met poortnummers kan werken. Als dat kan zou je :

kunnen doen. Als dat niet kan, zit je vast aan 1 webserver, die gaat bekijken welke virtual server (apache) of website (iis) er opgevraagd wordt.
Dat betekend dan dat mijn provider dat in moet stellen op zijn DNS server waar die verwijzingen naar toe staan?
In het andere geval moet ik in IIS iets apart configureren voor welke virtual server gebruikt wordt?

• Predator

Predator

Suffers from split brain

Verwijderd schreef op 13 augustus 2002 @ 16:55:

Dat kan niet.
DNS is enkel voor naam -> ip & omgekeerd.

Pagina: 1