Ik heb een oude pc (servertje) met monitor en een tv naast elkaar staan. De monitor of de tv moet weg. Ik wil liever geen kaart met tv-out kopen, dat geeft geen al te best beeld hoor ik en ik zou juist graag digitale foto's willen blijven bekijken van de pc. De beste optie is dan een tv-kaart. Trekt een pentium 166 dat? En kijkt dat een beetje comfortabel of zit je dan in een windows venstertje te kijken? En kan je als je de videorecorder op de tv-kaart aansluit, nog steeds video bekijken? BVD
P166 : check mobo boekje of ie PCI 2.1 ondersteund.
Check verder of je een beetje behoorlijke videokaart hebt, een beetje nette 4 MB vidkaart kan het wel.
Ok, ik heb een tv-kaart met een 1 MB pci kaart aan de praat gekregen
.
Fullscreen kan wel, dan zou ik MINIMAAL een aardig 2 MB kaartje nemen. Draait nog niet ideaal, maar wel aanvaardbaar. (had ik gedaan op 800*600 geloof ik)
Videorecorder kun je gewoon op tv-kaart aansluiten.
Check verder of je een beetje behoorlijke videokaart hebt, een beetje nette 4 MB vidkaart kan het wel.
Ok, ik heb een tv-kaart met een 1 MB pci kaart aan de praat gekregen
Fullscreen kan wel, dan zou ik MINIMAAL een aardig 2 MB kaartje nemen. Draait nog niet ideaal, maar wel aanvaardbaar. (had ik gedaan op 800*600 geloof ik)
Videorecorder kun je gewoon op tv-kaart aansluiten.
Verstuurd vanaf mijn Computer®
Thanks! Je zegt 'dan zou ik MINIMAAL een aardig 2 MB kaartje nemen'. Moet je videokaart 2 mb zijn (heb ik) of de tv-kaart? Ik dacht aan hauppage wintv go maar ik kan niet vinden hoeveel mb's die heeft. Weet je toevallig een paar merken/types tv-kaarten die fullscreen aankunnen?
videokaart moet een Mbtje of 2 zijn, dan is overlay enz geen probleem en kan ie beetje plaatje produceren.
verder is er niet veel nodig, cpu doet eigenlijk nix, is gewoon tvkaart-> videokaart
cpu is pas nodig als je gaat comprimeren, encoden enz
verder is er niet veel nodig, cpu doet eigenlijk nix, is gewoon tvkaart-> videokaart
Precies, en vergeet vooral dat mobo met PCI 2.1 nietDJSmiley schreef op 13 augustus 2002 @ 20:37:
videokaart moet een Mbtje of 2 zijn, dan is overlay enz geen probleem en kan ie beetje plaatje produceren.
En mogelijk vereist een tv-kaart een busmastering pci slot, dat weet ik niet zeker, dan zou je een fysiek hoog gelegen pci slot moeten gebruiken.
Destijds in mijn P133 (of P120 of P75, weet ik zo niet meer, had allemaal in hetzelfde mobo gezeten) werkte het niet, maar dat was ook een So5 bordje. Waarschijnlijk geen pci 2.1, of ik had de tv-kaart in een hoger pci slot moeten doen... Nou ja, dat kan ik nu niet meer testen..
Ik had in 1995 een 486 DX2-66 en die trok zelfs een tv-kaart 
Zegt dat je genoeg?
Zegt dat je genoeg?
I love watercooling
Was dat ook een pci?Garrett schreef op 14 augustus 2002 @ 00:02:
Ik had in 1995 een 486 DX2-66 en die trok zelfs een tv-kaart
Zegt dat je genoeg?
Want er zijn ook wat ISA tv-kaarten geweest, die werken dan sowieso wel ja...
Allle kaartjes kunnen fullscreen. En je cpu heeft er niet al te veel mee te doen. Wel je videokaart, deze moet directdraw ondersteunen. Met andere woorden, de tv kaart moet in het geheugen van de vga kaart kunnen schrijven, tis als het ware een soort overlay. Vandaar dat je cpu minder belangrijk isVerwijderd schreef op 13 augustus 2002 @ 20:18:
Thanks! Je zegt 'dan zou ik MINIMAAL een aardig 2 MB kaartje nemen'. Moet je videokaart 2 mb zijn (heb ik) of de tv-kaart? Ik dacht aan hauppage wintv go maar ik kan niet vinden hoeveel mb's die heeft. Weet je toevallig een paar merken/types tv-kaarten die fullscreen aankunnen?
Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL
Inderdaad... Cpu doet geen ruk tijdens tv-kijken, alleen je videokaart en tv-kaart zijn met elkaar aan het babbelen, en daarmee is het mobo dus ook bezig.FastBunny schreef op 15 augustus 2002 @ 08:14:
[...]
Allle kaartjes kunnen fullscreen. En je cpu heeft er niet al te veel mee te doen. Wel je videokaart, deze moet directdraw ondersteunen. Met andere woorden, de tv kaart moet in het geheugen van de vga kaart kunnen schrijven, tis als het ware een soort overlay. Vandaar dat je cpu minder belangrijk is
Nog enkele voorbeelden van kaartjes waar je tv-kaart op werkt : S3 ViRGE, Ati Mach 64, Ati Rage Pro Turbo 8 MB (deze heb ik getest) en verder zo'n beetje iedere pci vidkaart met minimaal 2 MB van een ietwat gerespecteerd merk in die tijd. En deze werken _niet_ met een tv-kaart : S3 Savage 2000 en vermoedelijk S3 Savage 4 en misschien nog wat savages. Er scheelt wat aan de overlay van deze kaarten (probleem in de drivers heb ik begrepen) waardoor er allemaal strepen door het tv-beeld hangen.
Mijn Pinnacle PCtv heeft 2 mogelijkheden, of het is hardware overlay, dan schrijft ie t rechtstreeks in de videokaart. Met een screenshot zie je dan een groot paars vlak. Of je kiest voor primair forceren en dan schrijft ie t meer softwarematig erin. Bij een screenshot zie je dan wel je tv beeld. Dit kost wel iets meer aan cpu kracht. Op mijn AMD XP1700+@1800+ gebruikt ie ongeveer 10 % cpu kracht als je hem op primair forceren zet, voordeel is dan wel dat je muisschaduw gewoon normaal is en je kan t snel capturen met print screenW3ird_N3rd schreef op 15 augustus 2002 @ 15:48:
[...]
Inderdaad... Cpu doet geen ruk tijdens tv-kijken, alleen je videokaart en tv-kaart zijn met elkaar aan het babbelen, en daarmee is het mobo dus ook bezig.
Nog enkele voorbeelden van kaartjes waar je tv-kaart op werkt : S3 ViRGE, Ati Mach 64, Ati Rage Pro Turbo 8 MB (deze heb ik getest) en verder zo'n beetje iedere pci vidkaart met minimaal 2 MB van een ietwat gerespecteerd merk in die tijd. En deze werken _niet_ met een tv-kaart : S3 Savage 2000 en vermoedelijk S3 Savage 4 en misschien nog wat savages. Er scheelt wat aan de overlay van deze kaarten (probleem in de drivers heb ik begrepen) waardoor er allemaal strepen door het tv-beeld hangen.
Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
Die mode ken ik, heb ik ook gedaan op m'n savage. Maar dan kun je niet meer full-screen en je ziet nog steeds wat artifacts, wel VEEL minder. Maar als iemand beweegt zie je alweer wat raar spul.FastBunny schreef op 15 augustus 2002 @ 17:14:
[...]
Mijn Pinnacle PCtv heeft 2 mogelijkheden, of het is hardware overlay, dan schrijft ie t rechtstreeks in de videokaart. Met een screenshot zie je dan een groot paars vlak. Of je kiest voor primair forceren en dan schrijft ie t meer softwarematig erin. Bij een screenshot zie je dan wel je tv beeld. Dit kost wel iets meer aan cpu kracht. Op mijn AMD XP1700+@1800+ gebruikt ie ongeveer 10 % cpu kracht als je hem op primair forceren zet, voordeel is dan wel dat je muisschaduw gewoon normaal is en je kan t snel capturen met print screenMisschien dat deze laatste minder last heeft van dat probleem met die savage's
Savage+brooktree tv-kaart = niks
Mmm key weer iets geleerdW3ird_N3rd schreef op 15 augustus 2002 @ 17:52:
[...]
Die mode ken ik, heb ik ook gedaan op m'n savage. Maar dan kun je niet meer full-screen en je ziet nog steeds wat artifacts, wel VEEL minder. Maar als iemand beweegt zie je alweer wat raar spul.
Savage+brooktree tv-kaart = niks
ik hat in mijn 386 nog wel een tv-in kaart zitten
onder windows 3.11 liep dat al bij mij
8<------------------------------------------------------------------------------------
Als ik zo door ga haal ik m'n dood niet. | ik hou van goeie muziek
Yep, die dingen werkten niet met overlay via de bus (daar was de ISA bus lang niet breed genoeg voor) maar via een 'feature connector' oftewel een dedicated bus van de TV kaart naar de videokaartSuper_ik schreef op 15 augustus 2002 @ 18:00:
ik hat in mijn 386 nog wel een tv-in kaart zitten
* dion_b herinnert zich nog dat soort kluwen in z'n P60 al te goed
Oslik blyat! Oslik!
I know, maar k neem aan dat die dude t toch nie wil broadcasten over zn netwerk ofzodion_b schreef op 15 augustus 2002 @ 18:16:
[...]
Yep, die dingen werkten niet met overlay via de bus (daar was de ISA bus lang niet breed genoeg voor) maar via een 'feature connector' oftewel een dedicated bus van de TV kaart naar de videokaart
* dion_b herinnert zich nog dat soort kluwen in z'n P60 al te goed
en idd, dat programma was niet meer dan een paars vlak, en die kaart werkt buitenom en in de kast ook nog s doorgelust ja. maar als je alleen maar tv wilt kijken werkt t perfect
8<------------------------------------------------------------------------------------
Als ik zo door ga haal ik m'n dood niet. | ik hou van goeie muziek
Pagina: 1