Toon posts:

geschiedenis wissen onder W2K

Pagina: 1
Acties:
  • 180 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoe kan ik in een redelijk dichtgetimmerde versie van w2k de geschiedenis wissen. En wel de geschiedenis die je in de adresbalk ziet staan als je een adres gaat intypen, je weet wel die auto-aanvul-shit. :r Heb alles onder de local settings in mijn documnets and settings al weggehaald, ook heb ik de typed urls in het register al verwijderd. Hoe krijg ik deze onzin nu ook weg? Heb btw ook al geprobeert om een zoekopdracht te starten naar een van de adressen die in dat geschiednisje staan. Niks op de c schijf en ook niet in het register.

wie-o-wie?

Verwijderd

Staat t misschien in je profiel op de server? (ntuser.dat)

• SiHiDa
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-03-2023
Als je de Geschiedenis wist, verwijdert hij normaliter ook die 'adresbalkgeschiedenis'.

Verwijderd

Topicstarter
normaliter wel.

Hoe kan ik die ntuser.dat eigenlijk een beetje leesbaar maken?

Verwijderd

bedoel je niet gewoon die autocomplete die onder internet options>>content > autocomplete zit.. :? weet trouwens niet of die ook voor je adresbalk werkt ....

Verwijderd

Topicstarter
als ik het daar uitzet dan doet ie het inderdaad niet meer. De geschiedenis wissen lukte me niet, maar daar kom ik ook nog wel achter.

Laten we het er op houden dat mijn collega het niet kon waarderen dat ik zei dat hij bepaalde dingen met bepaalde andere dingen deed. >:)

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 13-08-2002 17:03 . Reden: lawsuit ]

Verwijderd

Internet explorer stoppen. Alles uit de directory c:\winnt\history verwijderen.
Alles uit directory c:\winnt\profiles\<userid>\history verwijderen.

• Piet Marisael
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 15-05-2023
onder de noemer van hoe pas ik windows aan, de ultieme oplossing hoe ik het gedaan heb:
zoek eerst alle index.dat bestanden op en noteer de plaats.
start in dos op met behulp van een opstartdiskette, maak gebruik van eventueel Norton Commander 5.0
delete alle gevonden index.dat bestanden ( hier staan alle historische bezoeken in waar je ooit geweest bent ) (aha kijkt de politie daar)
vervolgens start je windows weer op start met uitvoeren regedit op
ga nu op index.dat zoeken en WIS alle verwijzingen ernaar. ( komt ongeveer een keer of 15 voor )
vervolgens sluit je regedit af en start je je browser op.
ga naar extra - internet opties - geschiedenis wissen aanklikken

wat er nu gebeurd is: je hebt index.dat gewist, windows maakt een nieuwe aan, je wist in het register de optie dat hij je verleden moet opslagen, en vervolgens kun je telkens gewoon je geschiedenis helemaal leeg maken zonder een spoortje achter te laten waar je ooit geweest bent.
succes verzekerd, mijn machine is al geruime tijd clean.
zo weer wat bijgeleerd :)

ps. ooit opgevallen hoe groot index.dat kan worden?????
Pagina: 1