[Redhat] Netwerkkaart niet in te stellen

Pagina: 1
Acties:

• Lamborghini
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-06-2022
Ik kan in mijn Red hat mijn netwerk kaart maar niet instellen/installeren.
Hij is gewoon aanwezig, en mijn PCI lijst geeft ook aan dat die er is en IRQ 11 heeft en wat voor type (een realtech 8139).
Maar toch geeft linux elke keer aan dat die mijn kaart niet kan instellen/installeren.

Wat kan ik hieraan doen om het te verhelpen, want linux zonder internet is niks?
(Ik ben eerlijk gezegd nogal een noob met linux, maar heb wel aardig mijn best gedaan het te verhelpen maar het mocht niet baten.)

• Freez
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02-06 11:29
welke versie van redhat is het?? heb je netconfig al geprobeerd?? kan je hem in kde of gnome wel instellen of wordt hij daar ook niet herkend??

• Lamborghini
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-06-2022
Freez schreef op 13 augustus 2002 @ 16:25:
welke versie van redhat is het?? heb je netconfig al geprobeerd?? kan je hem in kde of gnome wel instellen of wordt hij daar ook niet herkend??
Het is Redhat 7.2
Ik heb KDE en Gnome geprobeerd met netwerk configuratie (oid)

Extra info, bij de installatie van linux had die mijn kaart al vanzelf geinstalleerd, maar als ik dan ging kijken ernaar stond er dat die een unknown IRQ had.
Ik heb het toen verwijdert om ff schoon die kaart in te stellen maar nu krijg ik het
dus niet eens meer in die lijst.

Hier twee links van plaatjes die ik ff heb geschoten van de foutmelding en de PCI lijst: PCI lijst, en Foutmelding

Ik heb ook nog een andere fout die ik krijg bij het opstarten, misschien dat dat er mee te maken heeft? Zie hier

• Freez
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02-06 11:29
waarschijnlijk moet je een configuratie file aanpassen, in slackware is het rc.modules. in redhat weet ik het even niet. wat voor melding geeft hij als je "/sbin/modprobe 8139" doet?? als hij geen melding zou hij misschien wel moeten werken.

Verwijderd

Hij kan bij het draaien van depmod -a niet schrijven naar /lib/modules/2.4.18/modules.dep
Dat gaat betekenen dat hij geen dependencies kan resolven tussen verschillende modules.
Wat zijn de permissies van dat bestand, en de bovenliggende dir?
Met ls -l kun je dat zien.