Toon posts:

[Ervaring] 230 watt voeding met amd. rampencombi..nee!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet het niet maar je hoort hier echt zo veel verhalen gooi een zwaardere voeding in je bak

mijn config:
AMD 1600+
ECS K7S5A
Intel pro 100
60gb maxtor 7200
s3 virge

dit alles op een 230 watt voeding en het draait goed :? volges de verhalen die de ronde doen zou dit een ramp kunnen zijn. Er komt een iets zwaardere voeding in me nieuwe case, Procase 2U met 250 watt voeding. maar het lijkt me dat dit geen problemen moet geven dan? o ja, hij heeft al 2 dagen aangestaan @ full load met }:O :)

dus het kán goed gaan :)

• Willybubba
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:49

Willybubba

Nut up or shut up.

Stop er maar eens wat zooi bij, DVD/CD Rom, Brandert, geluidskaart, andere videokaart... dan trekt ie het niet meer hoor!

"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time... like tears in rain... Time to die."

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-08 11:45
dat is niet echt een vol systeem nee, gooi er eens wat bij en kijk dan nog eens

TheS4ndm4n#1919

• Cougar
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-05 16:46
als je er een 'normale' videokaart inzet (i.p.v s3 kaartje) bijv een geforce 4 of een radeon zul je zien dat je vastlopers krijgt.

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

ik heb 250 Watt met een AMD Duron 800@896 (FSB @112) op een ECS K7VZA 3.0 plankje.
verdere hardware:
Asus V7700 Deluxe GF2-GTS 32Mb DDR
onboard sound AC97
256Mb SDRAM als 1 stripje
Edimax 10/100 NIC
Maxtor 10Gb 5400RPM
Maxtor 20Gb 7200RPM met HDD Cooler 2 fans
24X Philips CDROM
2x2x24 Philips CCD3801 brander
diskette drive
USB Rumble Gamepad van logitech (haalt stroom van de USB, geen hubje dus)
3 los geplaatste fans (2 merkloze 80mm en een 60mm YS-tech power model)
een printje met een looplichtje
alles in een Alternate Homeline Bigtower

en dit loopt al sinds het begin zonder trubzz

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• Falconey
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-07 22:27
Mijn pc wilde 3dmark nog niet eens helemaal laten draaien toen ik nog een enermax 350 watt had, nu een 550, werkt perfect, al bijna 2 weken aan met 100% load door }:O

Voor specs zie mijn sig.

Verwijderd

nou het mooie is dat het een server word dus er komt niks meer in

Verwijderd

Willybubba schreef op 13 augustus 2002 @ 16:17:
Stop er maar eens wat zooi bij, DVD/CD Rom, Brandert, geluidskaart, andere videokaart... dan trekt ie het niet meer hoor!
Inderdaad, ik kan niet meer zeggen dan dat ik het er hier mee eens ben. Waarschijnlijk zit je net onder je limiet. Ga maar eens een dvdtje branden, 20 schermen openzetten, zwaar downloaden, constant je hardeschijf belasten. En plaats er nog maar een bij. Beetje meer koeling erin en PLOP PC UIT.

Verwijderd

FireWurX schreef op 13 augustus 2002 @ 16:38:
ik heb 250 Watt met een AMD Duron 800@896 (FSB @112) op een ECS K7VZA 3.0 plankje.
verdere hardware:
Asus V7700 Deluxe GF2-GTS 32Mb DDR
onboard sound AC97
256Mb SDRAM als 1 stripje
Edimax 10/100 NIC
Maxtor 10Gb 5400RPM
Maxtor 20Gb 7200RPM met HDD Cooler 2 fans
24X Philips CDROM
2x2x24 Philips CCD3801 brander
diskette drive
USB Rumble Gamepad van logitech (haalt stroom van de USB, geen hubje dus)
3 los geplaatste fans (2 merkloze 80mm en een 60mm YS-tech power model)
een printje met een looplichtje
alles in een Alternate Homeline Bigtower

en dit loopt al sinds het begin zonder trubzz
Tja dis wat anders, Duron valt niet met een Athlon te vergelijken, zo ie zo niet in het stroomverbruik.

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:12
oke komt, vorige pc van een kameraad van me

Amd Athlon 800 Slot-a
Asus K7V
512MB Ram
2x hd
fikker + cdrom
geforceMX
modem + nic + hercules sound

systeem liep altijd stabiel (niet overgeclocked) met een 235W psu

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

• Falconey
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-07 22:27
TLRnZ schreef op 13 augustus 2002 @ 19:49:
oke komt, vorige pc van een kameraad van me

Amd Athlon 800 Slot-a
Asus K7V
512MB Ram
2x hd
fikker + cdrom
geforceMX
modem + nic + hercules sound

systeem liep altijd stabiel (niet overgeclocked) met een 235W psu
Ik heb hier ook nog een Athlon 700 slot-a staan, zit een 15k rpm scsi schijf in, een 7200 rpm, 2 cd-rom spelers, gf1 32mb ddr, matrox mystique 220 :P, adaptec 160mb/s kaart en een sb 128.
Draait perfect op een 235 watt voeding van target 8)7

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 13 augustus 2002 @ 19:41:
[...]

Inderdaad, ik kan niet meer zeggen dan dat ik het er hier mee eens ben. Waarschijnlijk zit je net onder je limiet. Ga maar eens een dvdtje branden, 20 schermen openzetten, zwaar downloaden, constant je hardeschijf belasten. En plaats er nog maar een bij. Beetje meer koeling erin en PLOP PC UIT.
dvdtje branden in een server? nee niet bepaald. ik heb em thuis al 2 dagen met koe laten draaien en ben net terug van lan waar ie 6 cstrike games heeft gehost en een 2 Q3 servers. tijdens de compo zaten al die servers redelijk vol,en dr werd wat gedowned via de http..

• Moartn
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

Moartn

Team Coco

Je moet niet alleen kijken naar het aantal watts. Kijk maar eens naar de sticker op de voeding. Daar staat op hoeveel ampere dat ding kan leveren op elk voltage. Je kunt wel een 900 watt voeding hebben, maar als dat ding niet genoeg amperes levert kun je het wel schudden...

Sint Moartn, Sint Moartn, de koeien hebben stoartn

Verwijderd

Volgens mij is dat hoge wattage (>250W) van zo'n voeding alleen maar nodig om spannings pieken/dalen op te vangen (als een cd-rom speler, harde schijf, ventilator etc opspint enz.).
Heeft dat K7S5A moederbord niet een heleboel condensatoren erop zitten om dit soort pieken/dalen zelf op te vangen,en daarmee de eis om een zware voeding te hebben overbodig maakt?

Verwijderd

ik heb 230 voeding en trekt me bak ook dus...

• Gehaktbal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-07 10:20
Je kan een dood normale Athlon 800 of Duron echt niet meer vergelijken met een XP 1600+
Een Athlon 800 op 235 Watt vinnik dan ook niet veel speciaals aan, ik wist enkel niet dat een XP 1600+ het ook kan redden op een 235 Watts voeding.
Mij sys (zie specs) draait ook op 235 Watt, kvinnet niet eens zo speciaal eigenlijk :P
Pagina: 1