Cistron: erg hoge setupkosten

Pagina: 1
Acties:
  • 152 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Bij Cistron zijn de setupkosten 238 euro en dan moet je zelf nog een modem kopen (175 euro). Bij MxStream zijn de setupkosten ook 238 euro (toevallig?), maar dan krijg je er wel een modem bij.

Waarom zit hier zo'n groot verschil tussen?

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
OlafvdSpek schreef op 13 augustus 2002 @ 16:13:
Dit is heel simpel.

Er zit namelijk nog een partij tussen en er zit meer werk aan verbonden bij een Bbned provider.

De lijn moet namelijk omgezet worden, dit kost administratief werk (dus manuren) en technisch werk (wederom manuren).

En bij Mxstream is het alleen Provider en Kpn, meer niet.
Bij Bbned heb je dus: bv. Cistron --> Bbned --> Kpn.

Er komt ook nog eens bij dat Kpn de koperlijn bezit van je centrale naar je huis en dus Bbned een direct concurrent is, wat er dus toe lijd dat daar kosten meer kosten voor gerekent worden als voor iemand die geen concurrent is.

[ Voor 0% gewijzigd door Attilla op 13-08-2002 16:18 . Reden: Toevoeging ]

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Heel simpel, wel erg duur, zeker als je waarschijnlijk niet zo lang een abo neemt.

• Attilla
  • Laatst online: 23-06-2021
OlafvdSpek schreef op 13 augustus 2002 @ 16:27:
Heel simpel, wel erg duur, zeker als je waarschijnlijk niet zo lang een abo neemt.
Je heb zoiezo een contract van een jaar, dus zit je er een jaar aan vast.

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Weet ik, maar dan nog is 45% van de totale kosten setup kosten als je het goedkoopste abo neemt.

Verwijderd

Stel je neemt 1024/512. Dat is sneller dan fast van mxstream. De andere abbo's zijn zowieso stukken sneller en kun je dus niet vergelijken. Dan geld het volgende

Cistron: 12 * 69 = 828 Indien je vooruit betaald slechts 752
KPN: 12 * 84 = 1008

Je verdient het dus binnen een jaar terug!!!!

En je hebt ook nog een snellere lijn ook

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Als je de setupkosten erbij telt is het gelijk. Maar ik weet dus nog niet welke snelheid ik nodig heb (het is voor een studentenflat, waarschijnlijk voor vijf personen).

Verwijderd

Ik vond de aansluitkosten ook erg hoog bij Cistron. Bij de meeste ADSL providers die gebruik maken van het BBNed netwerk ben je ongeveer hetzelfde aansluitbedrag -> 238 euro kwijt. Dat is meer dan 400 euro samen met de modem. Dat is toch zo'n 900 gulden.

Ik heb vandaag dus gebeld of er ook een modem bij dat bedrag was berekens zoals bij MxStream. Blijkt dus alleen de kosten te zijn voor het overzetten van de lijn in de centrale in de buurt. De modem betaal je apart. Die krijg je thuis gestuurd in een doe het zelf pakket. Ik denk dat het aansluitbedrag best een beetje omlaag kan, maar je verdient het snel terug als je een 1024/512 of 7800/512(maxx) abo neemt >:).

Of je kan wachten tot eind 2002 want het schijnt dat het kabelnetwerk dan wordt open gegooid voor andere providers. ;)

• _nethack
  • Laatst online: 03-08 12:04

_nethack

We're all MAD here

De aansluitkosten zijn hoog, maar dan heb je ook wel wat :)
Cistron MAXX gaat echt als de brandweer
(Ik had het geluk dat ik geen setup-kosten hoefde te betalen, maar als dat wel had gemoeten had ik het ook gedaan, al was het alleen maar om van het eeuwige gezeik met KPN af te zijn)

Sometimes you just have to sit back, relax, and let the train wreck itself

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Het probleem is dat de SLS (studentenhuisvesting) ook bezig is met het aanleggen van internet verbindingen. Dit zou eerst dit voorjaar zijn, maar is nu uitgesteld tot voor 2004. Als ik een abo neem is het dus zeer waarschijnlijk voor maar 1 tot 2 jaar en dan wegen de aansluitkosten redelijk zwaar.

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
Als het voor 5 personen is kan het toch nooit veel zijn? Je deelt immers door 5... hoeveel is het dan nog?

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

• jochemd
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-08 15:51
Verwijderd schreef op 13 augustus 2002 @ 21:17:

[..]

Ik denk dat het aansluitbedrag best een beetje omlaag kan [..]
Dat kan niet. Zie website KPN Wholesale voor de tarieven die KPN rekent.
Of je kan wachten tot eind 2002 want het schijnt dat het kabelnetwerk dan wordt open gegooid voor andere providers. ;)
Dream on. Formeel is het aansluitnetwerk van KPN ook al op 18 december 2000 opengegooid. In de praktijk begint het er pas sinds de OPTA uitspraak van 15 februari jongstleden in de zaak tussen BaByXL en KPN op te lijken.

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:59

Crazy D

I think we should take a look.

maartena schreef op 14 augustus 2002 @ 04:26:
Als het voor 5 personen is kan het toch nooit veel zijn? Je deelt immers door 5... hoeveel is het dan nog?
Weinig :P En als je met 5 man lekker wilt leechen is 2-8mbit echt wel :9

Exact expert nodig?

• Olaf van der Spek
  • Niet online
maartena schreef op 14 augustus 2002 @ 04:26:
Voor MxStream zou het 75 euro startkosten (IIRC) en 10 euro maandelijkse kosten zijn. Het is natuurlijk niet zeer veel en best te betalen, maar de snelheid is best laag.

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Crazy_D schreef op 14 augustus 2002 @ 11:19:
[...]

Weinig :P En als je met 5 man lekker wilt leechen is 2-8mbit echt wel :9
Het zijn niet 5 van dat soort types en het is nog maar de vraag of ze daar dus 20 euro/maand voor over hebben.

Verwijderd

OlafvdSpek schreef op 13 augustus 2002 @ 16:13:
Bij Cistron zijn de setupkosten 238 euro en dan moet je zelf nog een modem kopen (175 euro). Bij MxStream zijn de setupkosten ook 238 euro (toevallig?), maar dan krijg je er wel een modem bij.

Valt best mee toch :)

• Xandrios
  • Laatst online: 17:53
Als je een analoge lijn hebt --> ergens 2e hands een Alcatel speedtouch home vandaan halen :)
Scheelt zo weer €100 op de kosten van het modem :)

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Goed idee. In V&A staan er twee, een voor 100 euro en een TEAB.
Waar zijn die modems eigenlijk normaal te koop (mocht tweedehands niet lukken en het zonder-modem pakket al is aangevraagd)? In de PW staat er een voor 189 euro en dat is al 30 euro duurder dan via KPN.

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Is er eigenlijk ook een pakket waarbij je geen hardware krijgt, bijvoorbeeld voor als alles al/nog hebt?

Verwijderd

Bij BBNED kun je gewoon aanvragen zonder apparatuur. Dit heb ik ook gedaan
Pagina: 1