Ik heb een linuxserver met Postfix op poort 25. Vanaf sommige machines op internet kan ik wel naar poort 25 telnetten, vanaf andere niet. Poort 22 bijv. is geen probleem. Iemand enig idee hoe dit kan? Iptables oid is het niet...
als sommige het wel en sommige het niet kunnen, lijkt me dat je bij DIE machines moet kijken of die outbound blokken
Heb ik gedaan... Dat is het niet...erkens schreef op 13 augustus 2002 @ 16:15:
als sommige het wel en sommige het niet kunnen, lijkt me dat je bij DIE machines moet kijken of die outbound blokken
Wees dan iets specifieker, want waarom zou postfix van de ene pc wel een connectie toestaan, maar van de andere niet, beetje vaag, heb je geen logs etc etc.
edit typo's
edit typo's
buit is binnen sukkel
Het ligt niet aan Postfix. Heb poort 25 ook al doorgesluisd, dat geeft hetzelfde probleem. Als ik tcpdump gebruik zie ik vanaf de 'probleemgevallen' ook echt geen ip-verkeer binnenkomen. Echt heel vaag dit.
Iemand nog een idee?
Modbreak
Graag niet meer je topic in zo'n korte tijd omhoog schoppen
[ Voor 0% gewijzigd door Koffie op 13-08-2002 18:07 ]
Verwijderd
Ik heb 1x gehad dat ik een smtp server had op poort 25 die via XS4ALL inbelde...van de ene op de andere dag was poort 25 niet meer bereikbaar, supervaag. Toen een ander inbelaccount genomen en het was weer opgelost, maar dit is slechts een workaround, snap het nog niet.
Probeer op de computers waarvan je niet kunt connecten een packet sniffer te draaien en kijk of er iets terugkomt.
ah .. xs4all kent het batched smtp princiepe
Dit kun je aan laten zetten door een mailtej te sturen
Alle email gericht aan XXXX@ipadres (of "<subdomein>.xs4all.nl", deze kun je zelf instellen op de service pagina spaart de server op. als jouw pc online gaat stuurt hij het alsnog op
alle communicatie naar poort 25 op jouw ip wordt dus afgevangen door xs4all
http://www.xs4all.nl/helpdesk/mail/bsmtp_faq.html
Alle email gericht aan XXXX@ipadres (of "<subdomein>.xs4all.nl", deze kun je zelf instellen op de service pagina spaart de server op. als jouw pc online gaat stuurt hij het alsnog op
Stel dat dit het geval is, en ik telnet naar poort 25 op mijn ip, dan moet ik toch bij xs4all uitkomen? Dat is dus niet zo. Overigens is het zo dat alleen machines uit hetzelfde subnet kunnen telnetten naar poort 25 op mijn ip. En die komen echt op mijn bak uit.fish schreef op 14 augustus 2002 @ 00:24:
Dan denk ik dat je ISP poort 25 gewoon dicht heeft gezet om te voorkomen dat als je een mail server draait deze misbruikt zou kunnen worden.
Weet je zeker dat het niet gewoon op basis van DNS werkt?fish schreef op 14 augustus 2002 @ 00:24:
ah .. xs4all kent het batched smtp princiepe
nou ja ik heb een mailserver draaien op poort 25 en die werkt
maar heb je dat batched smtp stukkje gelezen van xs4all (het moet echt apart aangezet worden)
maar heb je dat batched smtp stukkje gelezen van xs4all (het moet echt apart aangezet worden)
Pagina: 1