Toon posts:

Welke fotoprinter?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste vrienden :)

Wij zijn op zoek naar een goede kleurenprinter, vooral voor foto's af te drukken, op klein(zoals uit labo) en groot (A4) formaat. Wat kunnen jullie mij aanraden? Ik dacht zelf aan de Epson Stylus Foto 950 maar ik zou graag nog ietsje meer weten over de prijs per afdruk ed. Hieronder mijn vraagjes:

1-Waar kan ik de prijs per afdruk op fotopapier en op gewoon papier van printers vinden?
2-Wat kost fotopapier?
3-Kleurlaserprinters zijn er niet onder de 3000€ zeker ?
4-En wat met vaste inkt ofzo?
5-Geeft die epson goede kleurechtheid en scherpte?
6-Hoe zit het met de prijs van de inkt voor de epson hierboven? En zitten de printkopper in de inktcartriges of niet?
7-Zoniet, is dit een groot nadeel? Maw, gaan deze snel kapot? En valt dat onder garantie?

En misschien komen er nog wel wat bij, maar hiermee ben je toch al wel ven zoet hé ;)

Dank bij voorbaat

• Stewie!
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:48

Stewie!

Keen must die!

1niet, zelf uitzoeken:kijken hoeveel paginas'per cartridge+kosten fotopapier/aantal pagina's. Gegevens zijn wel te vinden op bijv www.epson.nl
2ligt eraan welk. Meestal rond 10 euro voor 20vel
3kleurenlaserprinters zijn er wel al onder de 3000 euro, zeker weten!
4vaste inkt=zeer mooie foto's
5ja, vooral die met 5 kleuren+zwart. Ik heb photo 810, echt perfect
6printkoppen zitten op printer, daarom goedkope cartridges en lagere kosten dus vergeleken met HP printers. Bovendien zijn het ook nog eens veel betere/fijnere printkoppen
7Gaan niet snel kapot. Als ze kapot gaan is het goedkoopste een nieuwe printer te kopen. Die dingen moeten heeeel lang mee gaan!

Strava: https://www.strava.com/athletes/149347154

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:13
toch vreemd...bij HP zitten die printerkoppen op de cartige. Als je de cartige 3x hervult, zijn de koppen versleten.....

Dus erg vreemd dat bij Epson de koppen zolang mee zouden moeten gaan...

• Stewie!
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:48

Stewie!

Keen must die!

Cutebritney schreef op 14 augustus 2002 @ 12:09:
toch vreemd...bij HP zitten die printerkoppen op de cartige. Als je de cartige 3x hervult, zijn de koppen versleten.....

Dus erg vreemd dat bij Epson de koppen zolang mee zouden moeten gaan...
hp krijgt last van verstoppingen, door al dat nagevul
Epson heeft gewoon een goed systeem!

Strava: https://www.strava.com/athletes/149347154

• Liggie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-12-2022
De Epson SP950 is wel een van de langzaamsten volgens de computertotaal van juli/ augustus. Hun test van fotoprinters gaf de Canon s900 de eerste plaats. 91 seconden tegen 435 seconden van een a4 foto. Daarnaast is hij goedkoper en heeft hij volgens hun een betere kwailteit maar dat kan je veel beter zelf beoordelen.

• RiDo78
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Ik heb een Epson Stylus Photo 895. Prima printertje. Flashcard uit digicam en in printer, afdrukken maar. De printer kan naadloos afdrukken en ondersteund standaard verschillende papierformaten/soorten. Waaronder de 'standaard' 10x15 cm. Als leuke extra kan de printer ook nog van een rol afdrukken.

Er zijn alleen 2 nadelen aan deze printer:
1) lust best wel wat inkt
2) werkt met 5+1-kleuren inkt. Is 1 vd kleuren op, moet je de hele kleurencardridge vervanen. Zwart zit gelukkig wel apart in een blokje wat plm. 3x de grootte van 1 kleurenreservoir heeft.

Wat prijsjes:
Inkt:
Zwart: 26 euro
Kleur: 23,-
Epson papier
Photo paper 100x150, 20 vel: 5,-
A4 Photo Quality, 100 vel: 14,-
Pagina: 1