server: DUAL 1800+mp 3x80gb raid 5 +2x40+1x10 2 x 300gb maxtor HD, Nvidia Gforce3 128MB DDR
Verwijderd
Zo te zien is idd een van de fans kapot. Ff downtime schedulen, en de kast opentrekken...
Wat voor fans zitten er in?
Kan iemand mij vertellen hoe het moederbord van de RS6000 er uit ziet, of mischien een linkje naar die server serie?
Zijn het gewone 80 mm fans met een 3 pins aansluiting, of moeten ze speciaal bij IBM besteld worden?
Kan iemand mij vertellen hoe het moederbord van de RS6000 er uit ziet, of mischien een linkje naar die server serie?
Zijn het gewone 80 mm fans met een 3 pins aansluiting, of moeten ze speciaal bij IBM besteld worden?
[ Voor 0% gewijzigd door BOUBOU op 13-08-2002 16:49 . Reden: schoot me nog iets te binnen ]
server: DUAL 1800+mp 3x80gb raid 5 +2x40+1x10 2 x 300gb maxtor HD, Nvidia Gforce3 128MB DDR
Gewoon netjes even contact opnemen met IBM. Zei sturen dan iemand langs van CSG om het probleem op te lossen. Ik mag hopen dat je een service contract hebt op die machine ?
Inderdaad gewoon de IBM helpdesk bellen. Als je een service contract hebt doen helpen ze je zo, en als je dat niet hebt dan faxen ze eerst een orderbevestiging voor de kosten.
IBM: 020-5133939
IBM: 020-5133939
Sometimes you just have to sit back, relax, and let the train wreck itself
Verwijderd
Ik heb ook 2 RS/6000's (niet zulke nieuwe meer), die hebben meerdere ventilatoren met speciale aansluitingen (snelheid/toerental wordt gecontroleerd door het moederbord). Als het een prive-server is en het mag niet te veel geld kosten, kun je beter niet IBM erbij halen, dat kost veel geld als je geen contract hebt.
Dan kun je beter eerst controleren of alle stekkers goed zitten, welke fan het is (of ze allemaal draaien), en proberen zelf de fan te vervangen en stekkertjes over te solderen (wel even de specs controleren!).
Als je daar helemaal geen zin in hebt kun je ook het rc.powerfail script modificeren (staat in de /etc directory) zodat de server niet meer down gaat en geen meldingen geeft. Maar dat is natuurlijk een wel heel slordige oplossing.
Dan kun je beter eerst controleren of alle stekkers goed zitten, welke fan het is (of ze allemaal draaien), en proberen zelf de fan te vervangen en stekkertjes over te solderen (wel even de specs controleren!).
Als je daar helemaal geen zin in hebt kun je ook het rc.powerfail script modificeren (staat in de /etc directory) zodat de server niet meer down gaat en geen meldingen geeft. Maar dat is natuurlijk een wel heel slordige oplossing.
Pagina: 1