Toon posts:

FSB

Pagina: 1
Acties:
  • 33 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Als ik mijn FSB verhoog van 100 naar 133 krijg ik na een bepaalde tijd steeds vastlopers.
Waar zou dit aan kunnen liggen ??
Alvast bedankt.

Verwijderd

Misschien moet je wat meer informatie geven over je systeem. Waarschijnlijk kan je geheugen het niet aan maar dat kunnen we zo niet zeggen. Ik weet niet of een athlon dat trekt...iemand anders misschien?

edit:

ok ik kan niet lezen inderdaad. Tis nog vroeg in de week.... :Z

Verwijderd

Verwijderd schreef op 13 augustus 2002 @ 15:15:
Als ik mijn FSB verhoog van 100 naar 133 krijg ik na een bepaalde tijd steeds vastlopers.
Waar zou dit aan kunnen liggen ??
Alvast bedankt.
Omdat het een vette overklok is :/

Verwijderd

Of je moet je voltage iets omhoog schroeven.....

Verwijderd

Verwijderd schreef op 13 augustus 2002 @ 15:49:
[...]

Omdat het een vette overklok is :/
Ik geloof dat die 100 Mhz eerder een onderklok is, en de 133 Mhz de normale snelheid.......

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-08 11:45
slechte koeling of te laag voltage

TheS4ndm4n#1919

• vyruz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 03-07-2018

vyruz

ik heb geen ondertitel :P

wat dacht je hier van
FSB = Front speed bus

Workstation specs
Server specs
Founder of www.kieftsoft.nl/forum

• S1W
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 02-08 22:58

S1W

Het is FSB = Front Speed Bus. Verder, 133 is normaal voor een 1800 XP, default dus. Op 100 is hij idd underclockt. Je zou gewoon op 133 moeten kunnen draaien op standaard voltage, probeer idd eens de core voltage +5% te doen... Check ook je temps eens...

• Flex
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-07 12:56
Die 133MHz is de normale snelheid die hij hoort te hebben.
Kan je op je mobo geen jumper vinden van 100>133MHz zoja zet hem eens op 133MHz.

En het is FSB :)

• paknaald
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:02
Ik zou alvorens met de vcore te gaan spielen, eerst ff checken of alles wel volgens fabrieksinstellingen staat (het zou dan nl. gewoon onmiddelijk moeten kunnen op FSB 133)!

Verwijderd

Gebruik eens een system diagnostics zoals Sisoft Sandra , ik had laatst het zelfde probleem met mijn XP +1500 , er bleek toen dat de PCI/FSB multiplier bij de automatische BIOS instellingen niet terugschaalde naar 1/4e zodat mijn PCI BUS veels te snel draaide , juist die multiplier kon ik via Sisoft achterhalen.....heb hem toen handmatig ingesteld en probleem verholpen .....

BTW ik gebruik hetzelfde moederbord

• Tjeetah
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:34
vyruz schreef op 13 augustus 2002 @ 15:59:
wat dacht je hier van
FSB = Front speed bus
Het is toch Front Side Bus?

• Kwai_gon_jinn
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Kwai_gon_jinn

[-geen icon-]

En het is idd Front SIDE bus

bios update misschien of jumpertje/dipswitch op MoBo?

Confucius said: "In ancient time, learning was for self. Nowadays learning is for others."

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:18
Gaan we nu een heel topic over Front Side Bus voeren? Topicstarter, het kan aan van alles en nog wat liggen, ik stel voor dat je eens wat leest over dit soort dingen omdat het hier echt al 'tig maal voorbij is gekomen (check je cpu koeling, je BIOS, airflow etc.) en je zelf nog helemaal niet hebt aangegeven wát je allemaal al geprobeerd hebt. Daarenboven is de topictitle nou ook niet bepaald veelzeggend.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.