pc hangt na tijdje gamen ?

Pagina: 1
Acties:

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
ok het zit zo mijn pc (kijk in subtitle voor specs) hangt vooral bij Counter Strike bij zowel opengl als bij Direct 3d op de meest uit een lopende momenten :? eerst dacht ik van hee dat komt vast doordat me cs map al 20 win instals en 3 verschillende pc configs heb mee gemaakt ;) maar na een herinstal
weer bleef hij hangen
het geluid blijft haperen en alles zit zo vast als iets
het is dus ook bij games zo als QIII Warcraft III en nog meer games heb het daar alleen nog niet veel mee gehad om dat k ze niet echt lang achter elkaar speel

mare heb iemand een idee wrom ??
btw os is xp en 2000 maar daar licht het niet aan want ik heb van win 95 tot xp ge probeert :'(

ik heb btw ook nog een probleem dat de performance van Direct 3d onder fsa ONGELOOFELIJK LEELIJK is :?

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Verwijderd

heb je er misschien wel eens aan gedacht dat iets in je pc te warm word? Cpu of gpu bijvoorbeeld?

• Shunt
  • Nu online
erm me vid kaart is echt alles behalve warm ;) rond de 30 graden onder een game
en kijk eens in de specs en kijk wat voor koeling er op de pc zit ;)

Game PC

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
zoiets heeft mn broertje ook met een club3d gf4 ti4200.. bij wat warmer weer (zoals nu) loopt ie gewoon vast na een tijdje (beeld + geluid blijft hangen). Alleen als je zo'n grote tafelventilator voor de (open) kast zet loopt ie niet vast....

Verwijderd

probeer maar eens een ander reepje, dat had ik namelijk ook,
gamen kon wel maar naar een bepaalde tijd kwam ik in een infinite loop,
ander reepje, problem fixxed,
probeer ook ff de search infinite loop.
wordt heel vaak hier behandeld
edit:
reepje = geheugen module

• Shunt
  • Nu online
erm heb je wel goe gelezen het gaat om de video kaart geheugen is echt goe hoor ;) daar krijg je geen hangers van maar bsod'tjes ;)

en rick het heeft niet met warmte te maken de sinks zijn gewoon op een redelijke temp

Game PC

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-08 11:45
je hebt je geheugen zwaar overclocked, probeer eerst eens alles terug te klokken en kijken of ie het dan nog steeds doet

wat zijn je temps btw? (tijdens cs)

TheS4ndm4n#1919

• manowar
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-07 22:08
WHAAAAAAAAAAAAAAAAAAA dat probleem heeft mn maat ook ongeveer alleen heeft hij een ibm netvista met XP en 98 en hangt ook na ongeveer 20min in een game alleen onder windows ME heeft ie dat probleem niet echt mega wazig en die jongen heeft net niks ge OCd

system spec: http://specs.tweak.to/3452 ..

• Shunt
  • Nu online
RocketKoen schreef op 13 augustus 2002 @ 16:02:
je hebt je geheugen zwaar overclocked, probeer eerst eens alles terug te klokken en kijken of ie het dan nog steeds doet

wat zijn je temps btw? (tijdens cs)
erm denk je niet dat ik dat al wel eens geprobeert heb ;)
mare me temps van cpu zijn +- 50 graden Full lode ge oc't naar 1771 mhz op 1.85 V
en me vidkaart is dan +- 40 Graadjes

Game PC

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Zie Enquisitor, heb ik ook paar keer gehad.

Verwijderd

Heb ik ook gehad, maar toen ik mijn kast open liet tijdens het gamen, bleef hij niet meer hangen.

Ondertussen heb ik betere koeling, en kan ik de kast ook gewoon dicht laten.

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-08 11:45
ik ziet al, waterkoeling :), temp ligt het idd niet aan

welk merk geheugen heb je? en heb je al een memtest gedaan?
als het niet het geheugen is, dan die GF4.. :(

software lijkt me sterk na al die fresh installs

TheS4ndm4n#1919

Verwijderd

Ja ik weet misschien het andtwoordt, je moet de AGP apturesize veranderen in de BIOS naar 16 of 8, dat loopt hij niet meer vast, bij mij in ieder geval

• Shunt
  • Nu online
erm dat zou betekenen dat ik maar 16 of 8 mb ram voor me kaart kan gebruiken
;) dat is niet echt een optie hier met een Geforce 4 ti :P dan zal bij jou je mem gewoon brak zijn ;) kijk er maar eens naar dan zal je waarschijnlijk een ander dimmetje moeten pakken en dan kan je weer leuk op 128 mb

btw bij mij staat 8 en 16 mb er niet eens bij :D

Game PC

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 13 augustus 2002 @ 19:07:
Ja ik weet misschien het andtwoordt, je moet de AGP apturesize veranderen in de BIOS naar 16 of 8, dat loopt hij niet meer vast, bij mij in ieder geval
Das veel te weinig. Je moet de helft van je normale geheugen hebben ongeveer, zeker niet minder als 64MB dus. :)

• Shunt
  • Nu online
hee ik heb iets gevint ;)
me 5 volt lijn wijkt redelijk af hij loopt op 4.75 en de - 5 v op -3.25 zou het daar aan kunnen liggen ik weet van me proc dat als ik hem (met tweak tooltje van een asus freek) de voltages net onder de minimum van me core zet hij onder een full lode en langdurige belasting ook hangt dus onder spanning ;)

Game PC

Verwijderd

Het naar beneden halen van de agp apture size heeft geen invloed op de prestatie van de grafische kaart !!!!!!!!!!!!!!

• Shunt
  • Nu online
Verwijderd schreef op 13 augustus 2002 @ 20:08:
Het naar beneden halen van de agp apture size heeft geen invloed op de prestatie van de grafische kaart !!!!!!!!!!!!!!
niet HAHAHAHA echt wel he moet je natuurlijk wel een kaart met wat minder geheugen hebben ;) niet zo als een Geforce 4 ti 128 mb ;) maar met een tnt 2 pro met 32 mb helpt een apture size van 128 mb ECHT wel hoor heb het zelf gehad met maxpayne en zo games die meer dan 32 mb van je kaart eisen

Game PC

• Shunt
  • Nu online
mar kan het er nu aan liggen dat de voltages niet goe zijn ??? want dan koop ik nu meteen een ernemax voeding van 400 W

Game PC

• NoBody
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-12-2024

NoBody

www.gentoo.org

ja dat zou idd heel goed kunnen..

toen ik van tnt2 m64 naar asus v8440 ging, rebootte mijn pc soms zomaar tijdens het spelen van welk spelletje dan ook.

Toen heb ik het voltage van m'n processor teruggeschroefd van 1.7 naar 1.6 volt + weer op z'n normale waarde geclockt (700 ipv 788)...

daarna geen plotselinge reboots meer gehad :)

zou ook aan de voeding kunnen liggen... ook 300 watt

Hoi

• Shunt
  • Nu online
ik heb nu dus een 550 W voeding gekocht van Q-TEC >:)
maar nu is de 5 V lijn maar 4,93 V is dit een goede waarde ??

Game PC

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:04

charrel

Cortisol4life..

dat is nog genoeg ja, wat is ie al je hem stressed met bv burnk7? Bij 4,8 en lager moet je je zorgen gaan maken, dan gaat ie dus gewoon uit :( heb ik als ik hem over de 1600 mhz zet, doet ie alles prima. Tot je het zooitje gaat stressen, dan dropped ie en reboot ie dus. Dat doet ie dus als je 5voltslijn te laag is, dan reboot ie je pc!

• JamesTiberius
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-03-2006

JamesTiberius

Feel the magic

Bij mij was het de geluidskaart die er voor zorgde dat mijn pc vastliep. .. zie

Asus v8420 (ti4200) veroorzaakt systeem crash

I laugh in the face of danger ... ... then I hide and wait until it goes away -

• Shunt
  • Nu online
charrel schreef op 15 augustus 2002 @ 18:03:
dat is nog genoeg ja, wat is ie al je hem stressed met bv burnk7? Bij 4,8 en lager moet je je zorgen gaan maken, dan gaat ie dus gewoon uit :( heb ik als ik hem over de 1600 mhz zet, doet ie alles prima. Tot je het zooitje gaat stressen, dan dropped ie en reboot ie dus. Dat doet ie dus als je 5voltslijn te laag is, dan reboot ie je pc!
erm bij mij reboot hij niet maar hangt hij gewoon in een game ;) echt hangen weet je wel dus geluid blijft hangen en steeds een halve sec over nieuw afspelen is echt Kl*te

Game PC

• Shunt
  • Nu online
dubbel post

[ Voor 0% gewijzigd door Shunt op 15-08-2002 23:37 . Reden: dubbel post ]

Game PC

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:04

charrel

Cortisol4life..

Shunt schreef op 15 augustus 2002 @ 23:37:
[...]

erm bij mij reboot hij niet maar hangt hij gewoon in een game ;) echt hangen weet je wel dus geluid blijft hangen en steeds een halve sec over nieuw afspelen is echt Kl*te
dan ligt het dus niet aan je voeding! kan je dat zo goed als uitsluiten!

• Shunt
  • Nu online
oh nee als je vidkaart niet genoeg spanning krijgt dan gaat het beeld echt wel hangen moet je maar eens kijken als je de core te ver zet dan hangt hij omdat hij niet genoeg spanning heeft om te rekenen ;) exact het zelfde als wat er bij mij gebeurde toen me 550 W er niet inzat nu kan ik nog niet ocen maar ik gaat een nog betere voeding halen en dan is het probleem hopelijk echt weg (in games hangt hij nu niet meer tenzij ik hem oc )

Game PC

Pagina: 1