Toon posts:

(XP) Geforce ti 4200 en krijg geen driver geinstalleerd

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo

Ik heb reeds een Leadtek Winfast A250 LE TD 128mb aangeschaft, ik heb XP opnieuw geinstalleerd. Ik heb toen de drivers van nvidia.com , nl 30.82 geprobeerd te installeren. Dat lukte goed, maar na een reboot liep winxp vast bij het opstarten.

Ik in Safe mode het device Diablen, en winxp startte weer op.
Daarna de 29.42, de drivers van leadtek.com, van de meegekregen cdrom allemaal geprobeerd: allemaal hetzelfde effect.

Ik mijn leverancier gebeld (wintelco), die zegt dat het komt doordat winxp geen driers installeerd, en dat die drivers een soort update zijn. De oplossing zou dus zijn eerst bij winxp een andere driver te selecteren (die van de geforce 3 bijv) en daarna zonder te restarten de nieuwste drivers installeren. Dat lukte. Ik restarten, en xp loopt weer vast...

Het loopt vast na dat loading schermpje van winxp: dan wordt t beeld zwart en blijft het zwart en doet het niets meer...

heeft iemand een idee om dit probleem op te lossen (VRAAGTEKEN, ja sorry ik heb een foutje gemaakt waardoor ik andere tekens krijg dan de normale)

groetjes,

Alain

• Compubiter
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

Zonder drivers werkt hij dus wel goed (opstarten enzo)? De kaart (64MB-versie) werkt hier zonder problemen onder XP, met de juiste drivers geinstalleerd (30.82). Wat voor installatie heb je gedaan? Gewoon eerst je HD volledig geformateerd en daarna Windows geinstalleerd? Stond je virusscanner misschien aan tijdens installatie van de drivers?
Verwijderd schreef op 13 augustus 2002 @ 14:46:
heeft iemand een idee om dit probleem op te lossen (VRAAGTEKEN, ja sorry ik heb een foutje gemaakt waardoor ik andere tekens krijg dan de normale)
Configuratiescherm -> Landinstellingen -> Talen -> Details en dan je toetsenbord weer goed zetten (waarschijnlijk VS 101 ofzo).

Verwijderd

Topicstarter
Zonder drivers (met VGAsafe ofzo) start hij wel op ja. Het eerste wat ik deed was de videodrivers installeren (dus zonder virusscanner). Geinstalleerd door winXP cd erin te doen, booten, formatteren en installeren.

btw thanks voor de tip van het ? :)

Ik heb trouwens een ECS K7S5A moederboard en een XP 1800+

Verwijderd

Hmm, ik heb hetzelfde probleem, maar dan met de ti4600.

Zie ook mijn topic: videokaart stuk? en dell garantie

Ik en dell zijn tot de conclusie gekomen dat ie 'gewoon' kapot is. oa doordat een videodiagnose proggie onder dos vast liep.

Ik heb verder alles geprobeerd wat ik kon bedenken (zie tpoic), maar niks hielp.

[edit]
Maar bij jouw deed ie het dus eerst wel, pas na het opnieuw installeren niet?
Dan is het misschien toch iets met de drivers, bij mij deed ie vanaf het begin niet.

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 13-08-2002 15:12 . Reden: dfvxcv ]

Verwijderd

Topicstarter
idd hetzelfde probleem.
En nu je het zegt: mijn videokaart had ik voordat ik op vakantie ging erin gedaan, xp geinstalleerd (nog geen nieuwe drivers). Alles werkte goed.
na 3 weken, doe ik weer mijn pc aan: allemaal rare vervormde kleuren enzo... het bios van de videokaart zag je ook niet.

Na een tijdje kwam ik er ook achter dat mijn videokaart er losjes instond (terwijl hij 3 weken geleden egt goed vastzat!

Ik had m er goed ingedaan, zag bios, ik xp opnieuw installeren: alles werkte... alleen bij de videodrivers gaat t mis. Ik werk nu in safe mode 800x600 32bpp...

Misschien issie dan stuk gegaan doordat ie er OPEENS(!!) los in zat....

ongeveer zelfde probleem dus jah... psies t zelfde.

Verwijderd

ik had een soortgelijk probleem.. vlak daarna was de videokaart dood.. denk toch dat ie gewoon kapot is.

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:31

Shunt

Boe

hmmz veel kaduke gefoce 4 kaartjes ;) mare ik zou eens kijken of het probleem blijft met een andere geforce 4 als je natuurlijk iemand kan vinden die er een heeft ;)

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Pagina: 1