Toon posts:

xbox op tv aansluiten

Pagina: 1
Acties:
  • 145 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
hoi,
ik heb een best wel oude tv en nu vraag ik me af of als ik een xbox koop, ik dan ook een nieuwe tv moet kopen. Ik kon nergens op xbox.nl vinden hoe die kabeltjes naar de tv eruit zagen en of ze dus in mijn tv passen. Overigens past de nintendo 64 wel op die tv (maar volgens mij moest ik toen wel eerst iets extra`s kopen ofzo).

Verwijderd

Als je tv geen Scart en geen AV ingang heeft, dan kan je altijd nog een antenne aansluiting kopen, das dezelfde aansluiting als de COAX kabel die van de wandcontactdoos naar je tv gaat, die heeft elke tv dus :)

Edit: Je moet de RF-Adapter hebben, volgens xbox.nl kost deze kabel ¤24,95.

• Devil N
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 28-10-2025
Je hebt dan waarschijnlijk een RFU kabel nodig, waarmee je de console via de antenne kunt aansluiten. Je hebt dan wel de slechtst mogelijke beeldkwaliteit, en alleen mono geluid, maar je hebt niet veel keus ben ik bang. 't Enige alternatief is inderdaad een andere TV aanschaffen.

Verwijderd

Topicstarter
mijn tv heeft aan de achterkant een rondje waar een soort zwart ding in zit, waar weer een witte stekker voor uiteindelijk de 64 inzit. Weet iemand wat voor aansluiting dat is?

en met welke aansluiting heb je de beste geluidskwaliteit?

• Devil N
Das dus een RFU adapter.

Verwijderd

Topicstarter
:( , weet iemand hoe duur ongeveer een tv kost waarbij je dan een aansluiting hebt waarmee je xbox games op een van de beste kwaliteiten kan spelen?

Verwijderd

Das de antenne aansluiting?

Heb je der geen tv kabel inzitten? oftewel, kijk je der ook gewoon tv mee, of gebruik je hem alleen voor de N64 :?

Dan moet je dus iig een TV hebben met een Scart RGB ingang, deze heb je in alle soorten en maten, ik zou zeggen, kijk ff bij BCC, Mediamarkt, Megapool etc. :)

Verwijderd

oop :P

Verwijderd

Topicstarter
ik kijk er tv mee en gebruik hem voor de 64

why?

• Devil N
Afbeeldingslocatie: http://www.dimensionplus.nl/xbox/boxes/440009.jpg

Zo'n ding heb je dus nodig om de XBox aan te sluiten op jouw TV. Voor 20 pleuro heb je d'r eentje, verkrijgbaar bij de gemiddelde gameswinkel.

• Marruk
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-09-2023
voor 400 pleurootjes ben je de eigenaar van een 50hz breedbeeld tv. daar zit dan waarschijnlijk (bijna zeker) wel een rgb scart op wat het beste beeld weergeeft. Voor 400 pleurootjes meer, dus 800 ben je de eigenaar van een 100hz tv wat nog weer veel beter is. ik zou aanraden om eentje van 1000 pleuro te nemen van sony aangezien die sony de goeiste is vergeleken met de rest.

maar een xbox of een andere console aansluiten op een kleine prut tv is zonde van je geld.

TMAXTINT

Verwijderd

Hallo 1000 Euro voor een TV :o !! =>
TV + Xbox = Vette PC!!!

Verwijderd

Nou, ik game liever op een 70cm BB tv dan op een dikke pc met een 19"scherm :P

Ik heb er zelf 1 van flips die behoorlijk duur was, maar voor 400 pleuro heb je een hele mooie van Samsung, bazza heeft die ook en hij geeft erg mooi beeld :)

Alleen als je een platte wilt ben je meer kwijt, en voor 100hz ook ja, maar dat moet je helemaal zelf weten natuurlijk :P

Verwijderd

Marruk schreef op 13 augustus 2002 @ 15:09:
voor 400 pleurootjes ben je de eigenaar van een 50hz breedbeeld tv. daar zit dan waarschijnlijk (bijna zeker) wel een rgb scart op wat het beste beeld weergeeft. Voor 400 pleurootjes meer, dus 800 ben je de eigenaar van een 100hz tv wat nog weer veel beter is. ik zou aanraden om eentje van 1000 pleuro te nemen van sony aangezien die sony de goeiste is vergeleken met de rest.
Een dure 50Hz tv is beter dan een goedkope 100Hz tv. Goedkope 100Hz's hebben goedkope digitale circuits aan boord om het signaal 2x zo snel op het beeld te toveren, en dat is zeer duidelijk zichtbaar. Helemaal bijvoorbeeld bij horizontaal scrollende aftiteling zoals bij veel Vara-programma's, en ook vaak bij horizontaal verschuivende scenes.

Ik weet ook niet of je aan import-dvd's doet, ik dus wel, en dan wil je echt geen goedkope 100Hz tv want die kan niet goed omgaan met een 60Hz NTSC (of PAL60) signaal.

1000 euro is te goedkoop voor een 100Hz tv. Voor dat geld moet je een 50Hz breedbeeld nemen.

Sony is helemaal niet de 'goeiste' trouwens: dat bepaalt de kijker namelijk zelf. Stel een budget vast waar je niet boven gaat, stel een lijstje van eisen samen waar je tv aan moet voldoen (breedbeeld? hoeveel scarts? rgb-scart? s-video-scart? comfortabele afstandsbediening? lijn-uitgang? goeie basweergave? etc), ga een winkel met ruime keuze binnen (Correct in R'dam of desnoods de Mediamarkt) en OORDEEL ZELF welke je het mooiste beeld vindt hebben. Duik daarna een internetcafe of zo in om specs en recenties van dat model op te zoeken, en beslis dan.

Zelf vond ik Sony niet slecht, maar Panasonic beter (had toendertijd, 1 jaar terug, een mooiere beeldbuis dan Sony. Nu houd ik het niet meer zo bij.)

• Marruk
Verwijderd schreef op 13 augustus 2002 @ 17:11:
[...]

Een dure 50Hz tv is beter dan een goedkope 100Hz tv. Goedkope 100Hz's hebben goedkope digitale circuits aan boord om het signaal 2x zo snel op het beeld te toveren, en dat is zeer duidelijk zichtbaar. Helemaal bijvoorbeeld bij horizontaal scrollende aftiteling zoals bij veel Vara-programma's, en ook vaak bij horizontaal verschuivende scenes.

Ik weet ook niet of je aan import-dvd's doet, ik dus wel, en dan wil je echt geen goedkope 100Hz tv want die kan niet goed omgaan met een 60Hz NTSC (of PAL60) signaal.

1000 euro is te goedkoop voor een 100Hz tv. Voor dat geld moet je een 50Hz breedbeeld nemen.

Sony is helemaal niet de 'goeiste' trouwens: dat bepaalt de kijker namelijk zelf. Stel een budget vast waar je niet boven gaat, stel een lijstje van eisen samen waar je tv aan moet voldoen (breedbeeld? hoeveel scarts? rgb-scart? s-video-scart? comfortabele afstandsbediening? lijn-uitgang? goeie basweergave? etc), ga een winkel met ruime keuze binnen (Correct in R'dam of desnoods de Mediamarkt) en OORDEEL ZELF welke je het mooiste beeld vindt hebben. Duik daarna een internetcafe of zo in om specs en recenties van dat model op te zoeken, en beslis dan.

Zelf vond ik Sony niet slecht, maar Panasonic beter (had toendertijd, 1 jaar terug, een mooiere beeldbuis dan Sony. Nu houd ik het niet meer zo bij.)
mjah, das waar. maar alles van philips gaat bij mij na de garantie kapot. geen geintje trouwens.

TMAXTINT

• Mior
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 25-01 14:40
Verwijderd schreef op 13 augustus 2002 @ 16:03:
Ik heb er zelf 1 van flips die behoorlijk duur was, maar voor 400 pleuro heb je een hele mooie van Samsung, bazza heeft die ook en hij geeft erg mooi beeld :)
Ik heb die ook, was een paar maanden terug een aanbieding bij de macro.

Hele goeie tv idd :)

• likkepot
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 06-12-2024

likkepot

Ghehe ghe heehe!

Ik heb vorig jaar deze TV gekocht. Hij koste toen 800 gulden en 1000 inclusief garantie.
Ik kocht speciaal deze TV omdat ik aan de verkoper vroeg welke nou het beste was om consoles op aan te sluiten. Hij kwam met deze aanzetten...
Deze heeft namelijk een redelijk goed beeldformaat,heeft geen donkere beeldbuis en heeft een volledig plat scherm. Ook een scart kabel en ook de audio plugs. (die rood,geel en witte plugs dus ;) )

Laat je ff informeren dus. Ik kocht hem bij megap00l overigens.

( high res picture --> hier een linkermuisklik graag

nikszolekkeralss.exe

• Marruk
likkepot schreef op 13 augustus 2002 @ 18:41:
Ik heb vorig jaar deze TV gekocht. Hij koste toen 800 gulden en 1000 inclusief garantie.
Ik kocht speciaal deze TV omdat ik aan de verkoper vroeg welke nou het beste was om consoles op aan te sluiten. Hij kwam met deze aanzetten...
Deze heeft namelijk een redelijk goed beeldformaat,heeft geen donkere beeldbuis en heeft een volledig plat scherm. Ook een scart kabel en ook de audio plugs. (die rood,geel en witte plugs dus ;) )

Laat je ff informeren dus. Ik kocht hem bij megap00l overigens.

( high res picture --> hier een linkermuisklik graag
bwaah! je hebt toch niet 200 piek extra betaald voor die garantie? lees die voorwaarden eens goed door dan zul je zien dat je voor 200 piek genaaid bent. extra garantie moet je NOOIT afsluiten want mochten er mankementen zijn aan het toestel (of elk ander elektrisch apparaat) dan doet zich dat heus wel voor binnen de normale garantietijd.

maar lees die voorwaarden eens, zul je zien dat alleen fabrieksfouten gedekt worden.

TMAXTINT

Verwijderd

Is S-video niet beter dan RGB ???? :?

• Devil N
Verwijderd schreef op 13 augustus 2002 @ 22:46:
Is S-video niet beter dan RGB ???? :?
Nope, RGB geeft net wat mooiere kleuren. Maar 't ontloopt elkaar niet zoveel. S-Video is ook :9 kwaliteit :)

• GambitRS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-06-2013

GambitRS

w00t

Verwijderd schreef op 13 augustus 2002 @ 17:11:
[...]

Ahum. Ahum. Wie betaalt er nou 1000 euro voor een tv? Bovendien is dit jouw mening, dit is dus geen feit. Er zijn zat goede 100hz tv's te vinden voor 1000 euro, daar wil ik best 1000 euro om verwedden :+

MechWarrior || Monsters Game

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 24-01 09:19
was eik een gemiddelde prijs voor een "goede" tv... hoeft nieteen bb te zijn

• dvdgrs
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 24-01 20:28
enne, merk je het verschil goed tussen scart en coax :?

Verwijderd

GambitRS schreef op 14 augustus 2002 @ 01:03:
[...]
Ahum. Ahum. Wie betaalt er nou 1000 euro voor een tv?
Nou, ik bijvoorbeeld. Dat doe je soms wel eens, als je filmgek bent.
Bovendien is dit jouw mening, dit is dus geen feit. Er zijn zat goede 100hz tv's te vinden voor 1000 euro, daar wil ik best 1000 euro om verwedden :+
Die weddenschap durf ik wel aan.

Ok, tweede poging... 100Hz is simpelweg een 50Hz met lijn-verdubbelaar, die extra lijntjes gaat bedenken voor de 2e pass over het scherm. Dat is een uiterst complex wiskundig proces. Line-doubles zijn ook los te koop (voor projectors een must), en een beetje goeie kost ergens tussen de 2000 en 10.000 euro (ik wil Faroudja graag aanraden).

Kortom, het verschil is meetbaar, is zichtbaar, en heeft niks met subjectiviteit te maken.

Ik heb een 100Hz tv voor dik 1000 euro gekocht, maar voelde me redelijk in m'n tak gezaagd door de artefacten die met name bij import-dvd's zichtbaar waren, en heb hem ingeruild voor een even dure 50Hz-tv. Beste ruil die ik ooit heb gedaan.

Kortom, het verschil is aantoonbaar, de vraag is of je trillingsvrij beeld op vind wegen tegen de neven-effecten. Sommigen wel, anderen niet, ik ook niet.

• Devil N
Bong-One schreef op 14 augustus 2002 @ 01:17:
Als je RGB Scart met Coax vergelijkt, ja, dan is er een wereld van verschil (RGB = mjammie :9 scherp).
Aan de andere kant, als je Composite Scart (bijvoorbeeld met van die geel/rood/wit AV-kabels verbonden met een Scart-adapter) vergelijkt met Coax, neuh, dan is er niet veel verschil.
Dus om echt 't mooiste beeld te krijgen moet je wel een echte RGB Scart kabel hebben.

Verwijderd

Bong-One schreef op 14 augustus 2002 @ 01:17:
Ja. En om het nog even extra makkeljk te maken: er zijn 3 soorten scart, dus samen met coax zijn er 4 manieren van aansluiten.

Coax is doorgaans bagger, want er vinden allerlei modulatie/demodulatie-processen plaats die de beeld- en geluidskwaliteit niet ten goede komen.

Wat scart betreft: je hebt de keuze uit normale scart (composite), s-video scart en RGB-scart. De laatste twee zijn beter dan de eerste. Voor de eerste wordt de kabel meestal meegeleverd met de console, en gaat op elke scart-aansluiting werken.

De andere 2 zijn trickier: je moet zeker weten dat je tv ze ondersteunt, maar dit wordt altijd in de handleiding vermeld. (Mijn tv heeft 2 scarts, eentje kan RGB aan, de andere S-video. Let dus op als je nog meer apparatuur hebt: mijn dvd kan alleen RGB leveren, dus moest ik een S-video-kabel voor m'n Xbox hebben). Welke van de 2 beter is is een beetje subjectief, ze ontlopen elkaar niet veel, maar allebei zijn ze veel beter dan de standaard-kabel die meegeleverd wordt, en al helemaal beter dan coax.
Pagina: 1