Toon posts:

GeForce 2 mx op dit systeem?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dus de volgende 3d kaart gekocht:
Gaiward Cardexpert Geforce2 MX 32 MB AGP Dual head (tv-out)

Kast: Miditower AT 200 Watt CE
Mainboard: Jetway J-7XB PII EX AGP
Processor: Intel PII Celeron 333 Mhz/128K + Cooler
Chipset: Intel 440 LX
Geheugen: Dimm 192 MB (1x 128, 1x 64) PC 100
SVGA Kaart: Dus die Geforce 2 mx
Multi I/O: Onboard 2x ser. (16550), 1x Par. (EPP/ICP), E-IDE Mode 4 UDMA
Floppydrive: 3,5 inch 1.44 Mb NEC
Harddisk: 4,3 GB Seagate UDMA/33
Toetsenbord: MTEK K-290 Win95/98 PS/2
DVD-Rom: Pioneer 116S 16x40
CD-Rewriter: Sony CRX 140E 8x4x32
Soundkaart: Creative Soundblaster 16 VE
Speakers: 160 W, G-640
Muis: Safeway Optical Mouse 5 knops + scroll
Modem: 3Com kabelmodem
Monitor: Hansol Mazallan 50P 15 inch
Printer: HP 695C
Operating system: Windows XP

Nu loopt nadat ik deze kaart erin heb mijn computer regelmatig vast en vooral bij spelletjes. Komt dit doordat deze kaart te veel overflow is voor deze computer? Zou een GeForce 1 of een TNT2 beter zijn?

• NoBody
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-12-2024

NoBody

www.gentoo.org

als hij vastloopt dan kan je kaart rot zijn, maar alvorens je die conclusie gaat trekken, zou ik eerst de temperatuur van je kast en je processor eens in de gaten houden totdat hij vastloopt.

Het zou kunnen dat hij te warm wordt, behalve je processor/kast zou het ook je geforce2 kunnen zijn die te warm wordt.

Als je GEEN sensors in je kast/op je mobo hebt zitten dan zal je heel voorzichtig met je vingers moeten voelen (niet aan het printje van je hardware natuurlijk)...

succes...

p.s. overkill is het zeker niet... een vriend van me heeft een geforce 2 mx 400 in z'n celeron 333 zitten en dat werkt perfect :)

Hoi

Verwijderd

Topicstarter
ik heb geen thermometers op mijn mobo zitten. Op die videokaart zelf zit ook al een gpu coolertje. Maar voor in mijn kast zit geen fan. Als ik die er nou eens inzet en boven ook nog 1? Wat kosten een paar fans ongeveer want ik weet niet welke ik hebben moet in de pricwatch.

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

een 80mm fan kun je voor 10 euro halen bij alternate. of je sloopt een 486 voeding zoals ik wel eens doe :)
een fan ter hoogte van je CPU plaatsen in het achter paneel van je pc is ook wel aan te raden, kan die mooi de hete lucht weg zuigen.
en als je vidkaart te heet word kan je er wel een chipset kooelertje op zeten die wat groter is dan de huidige.

ow, en stop er Arctic Silver pasta tussen de chip en de koeler, zowel voor je CPU als GPU.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Verwijderd

Ik heb hier ook een celeron 333 MhZ met een Geforce 2 MX400 erin en draait zonder problemen

Verwijderd

Wat ook de reden kan zijn van het vastlopen is die voeding van 200 watt, dat is niet bijzonder bijster veel zeg maar. Enne die Gef 2 mx trekt waarschijnlijk iets meer stroom dan je vorige vid. kaart. Dus als het kan een sterkere voeding lenen en kijken of je het probleem nog steeds hebt.... eet smakelijk ;)

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

ik heb ook een celly300 met een 200watt AT voeding gehad, moet gewoon goed gaan hoor.

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-02 13:16

Mentalist

[avdD]

FireWurX schreef op 13 augustus 2002 @ 20:55:
ik heb ook een celly300 met een 200watt AT voeding gehad, moet gewoon goed gaan hoor.
Dat was misschien een beter merk, dat scheelt ook...

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Verwijderd

Nou, GainWard is toch wel een vrij topmerk hoor.

Ik denk persoonlijk dat voor een lichte PIII een Geforce2 GTS optimaal is; voor een Celeron 333 zal een Geforce2 MX dus zeker geen overkill zijn.

Controlleer eens of de kaart goed in het slot zit, hoe de AGP aperture size staat, andere bios instellingen... Tweak instellingen, desktop kleur, installeer windows overnieuw, check of de cooler het goed doet, download verschillende drivers, of een nieuwe agp controller van www dot intel dot nl.... je kunt zo veel doen!

Verwijderd

Doe er eens wat casefans in en test je voeding. Je moet verder aardig kunnen gamen met deze combinatie.

• catfish
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-12-2025
koeling en voeding lijken mij wel in orde, een gf2mx trekt helemaal zoveel stroom niet (maar 2 pipelines) en kan zelf passief gekoeld worden
vooral de AGP instellingen nakijken, porbeer alles eens zo laag mogelijk in te stellen (AGP1x enzo)
wat voor crashes zijn het precies? wat voor bluescreen eventueel? 2D en 3D of enkel 3D?...

Verwijderd

Topicstarter
Hij geeft geen beeld of hij loopt vast.

Ik heb de kaart al aangedrukt , heb de kap er al af. De cooling van de GPU werkt perfect. Ik denk eraan om voor in mijn kast een 80x80 cooling te zetten en achter kan ik nog een 40x40 zetten. Is dat een goed idee. Als ik op xxlcases kijk heb ik voor zo'n een 80x80, transparant en 2 blauwe leds erin en achter een standaard 40x40 coolertje voor ca 25 euro. Is dit goed idee?

Maar ik hoor nu zoveel dingen....ik moet wat duidelijker uitleg hebben....

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

W3ird_N3rd schreef op 13 augustus 2002 @ 20:59:
[...]

Dat was misschien een beter merk, dat scheelt ook...
de voeding was een DL Power Supply Pro, geen echt merk ofzow.
gewoon een standaard cheap-ass kastje van Memo.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu het volgende gehoord:

- fans voorin en acherin (valt te regelen) :)
- nieuwe voeding (word denk ik te veel investeren in dit systeem) :(
- contreel AGP aperture size (hoe moet ik dat doen?) :?
- andere bios instellingen... (hoe moet ik dat doen?) :?
- Tweak instellingen (heb EXPERTool, word ik ook niet wijzer van) :?
- desktop kleur (staat nu op 32 bit bij 1024x768....moet geen probleem zijn d8 ik) :)
- installeer windows overnieuw (ja, daaaag!) :(
- check of de cooler het goed doet (werkt perfect!) :)
- download verschillende drivers (heb ik al gedaan) :(
- nieuwe agp controller van www dot intel dot nl.... (snap ik nix van) :(

Zouden jullie mij de dingen kunnen uitleggen die ik niet weet? "(hoe moet ik dat doen? :? )"

Verwijderd

Topicstarter
Is het normaal dat je een uur w8 op antwoord?

• wcduck
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
probeer eens de agp op 1x te zetten. Ik had hetzelfde probleem met mijn p2 400. Ik weet niet of het werkt, maar het was een bekende bug in eeen bx mobo(dit is een lx, maar je weet maar nooit).

I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.

• NoBody

NoBody

www.gentoo.org

Verwijderd schreef op 14 augustus 2002 @ 11:53:
zolang je topic nog niet uit de topiclijst is gezakt is het idd normaal dat je een tijd wacht alvorens je je topic omhoog schopt :(

als iedereen dat gaat doen wordt het een wedstrijd wie houdt zijn topic het beste omhoog :O

Hoi

Verwijderd

Topicstarter
Oh sorry... zo had ik dat niet bedoeld.

Maar hoe zet ik mijn kaart op 1x agp?

• NoBody

NoBody

www.gentoo.org

np :)

je agp op 1x zetten kan in het bios...

Hoi

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-02 13:16

Mentalist

[avdD]

FireWurX schreef op 14 augustus 2002 @ 00:10:
[...]

de voeding was een DL Power Supply Pro, geen echt merk ofzow.
gewoon een standaard cheap-ass kastje van Memo.
De ene no-name is toch de andere niet...
Verwijderd schreef op 14 augustus 2002 @ 10:55:
Ik heb nu het volgende gehoord:

- fans voorin en acherin (valt te regelen) :)
- nieuwe voeding (word denk ik te veel investeren in dit systeem) :( AT voeding kost niks
- contreel AGP aperture size (hoe moet ik dat doen?) :? In je bios, meestal [del] drukken bij het opstarten > "Press del to enter setup"
- andere bios instellingen... (hoe moet ik dat doen?) :?
- Tweak instellingen (heb EXPERTool, word ik ook niet wijzer van) :?
- desktop kleur (staat nu op 32 bit bij 1024x768....moet geen probleem zijn d8 ik) :)
- installeer windows overnieuw (ja, daaaag!) :( Tuurlijk wel! >:)
- check of de cooler het goed doet (werkt perfect!) :)
- download verschillende drivers (heb ik al gedaan) :(
- nieuwe agp controller van www dot intel dot nl.... (snap ik nix van) :( AGP drivers van http://www.intel.com/ ... Maar ik geloof dat je een Intel BX chipset hebt, daar heb je voor zover ik weet niet echt drivers voor nodig, da's meer met Via :X

Zouden jullie mij de dingen kunnen uitleggen die ik niet weet? "(hoe moet ik dat doen? :? )"
Verwijderd schreef op 14 augustus 2002 @ 11:53:
Wat had jij gedacht dan? :(
Kicken mag je doen na 24 uur, tenminste, als je topic dan een eind is weggezakt.

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Verwijderd

ik heb zelf ook zo'n gainward..had ook wel eens problemen met drivers...gewoon detonators proberen, tot je een stabiele hebt gevonden...

Verwijderd

Heb je al een nieuwe BIOS geprobeerd? Als je mobo zoveel ouder is als je videokaart lijkt me dat een goede eerste stap. Ga naar de site van de fabrikant en check daar voor BIOS-updates. Een BIOS flashen moet je toch eens in je leven gedaan hebben ;)

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan wel bios setup ophalen van intel alleen die zijn niet veel nieuwer dan die ik nu heb en ze zijn voor windows 95. :'( En als hij dan die diskettes wil maken voor het flashen dan kan dat niet om weet ik ut wat voor reden.... :(

BTW, de voeding is van "East". :o

Alleen moet ik ff weten waar in de bios ik die agp op 1x kan zetten (volgens mij kan mijn computer wel 2x aan)? :?

En staat dat in de bios gewoon met 1x,2x of gaat dat met andere eenheden? :?

Ik heb voor de voedig bij vraag&aanbod gekeken maar daar hadden ze niet veel. :( Alleen 250W, maar dat is nog niet voldoende ofwel? :? Kan beter 300W hebben. >:) Daarom heb ik ook al een vraag naar 300W AT voeding gedaan... ;)

Verwijderd

Topicstarter
Ik kon niet 1x,2x AGP in de bios vinden. Dat zal wel met andere eenheden gaan maar ik weet niet welke, kan iemand mij helpen?

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

volgens mij zijn er geeneens cellys (tot 333Mhz max planken) met AGP2x of 4 X.
alleen maar de 1X versies.

Verwijderd

Topicstarter
volgens mij niet want EXPERTool zegt dat ie 2x is. Maar een maat van mij heeft ook voedingen uit een 486 gehaald. Die had nog wel 1 voor mij over. Maar aan die voeding zitten gewoon 2 draadjes, waar kan ik dat monteren op het moederbord ofzo?

Verwijderd

Topicstarter
Ik open wel nieuw topic, want hoe ik fens draadjes moet monteren op het moederbord is hier offtopic, en ik kan het niet in de search vinden hoe het moet. Dus dit topic kan eigenlijk wel dicht.

edit//

nieuwe topic is: Hoe fans uit voeding 486 monteren op mijn pc?

edit//

Dus dit topic kan eigenlijk wel dicht...
Pagina: 1