[NetWare 6] Console wil niets meer

Pagina: 1
Acties:

• highking
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-07 09:57

highking

Langharig tuig

Topicstarter
Ben hier een beetje aan het spelen met NetWare 6, maar nu heb ik een klein probleem.
Heb een schone install van nw6 gedaan, daarna DHCP ingesteld, en nu was ik aan het pielen met DNS. Maar na iets voor de DNS server in de autoexec.ncf gezet te hebben, kan ik niets meer intikken op de console.
Ook als ik met CTRL+ALT+ESC een 'Alternative Console' open kan ik niet veel, want als ik bijvoorbeeld 'EDIT SYSTEM\AUTOEXEC.NCF' intik, krijg ik alleen de volgende melding:

code:
1
Loading module EDIT.NLM

en verder gebeurd er niets, en op de originele console krijg ik de zelfde melding, maar starten ho maar.

Iemand een id hoe ik dit nou weer op kan lossen? Ik zou op zich de hele server kunnen herinstalleren, maar dat wil ik niet voor het geval dat ik dit ooit in praktijk tegen ga komen, dan wil ik wel weten wat ik er mee aan moet ;)

• k-oz
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 29-12-2021

k-oz

do not feed the trolls

opstarten met de shift toets ingedrukt? kan me zoiets vaags herinneren, of achter de server.exe een optie meegeven ...

misschien eerst de module ontladen die je hebt toegevoegd en dan de ncf editen?

...Microsoft KB article Q172653: "Sometimes Barney Starts Playing Peeka boo on His Own""

• highking

highking

Langharig tuig

Topicstarter
Kan geen modules ontladen, dan krijg ik ook zo'n mooie melding van 'ik ben bezig', maar ondertussen gebeurd er niets...

Met Shift werkte helaas niet, en ik zou niet weten wat voor optie ik moet meegeven, want standaard dingen zoals '-?' of '-help' doen blijkbaar niet veel op een novell bak. :(

Kan de autoexec.ncf wel vanaf een werkstation benaderen, maar kan niet bewerken, geen toegang :'(

Iemand een beter id?

• highking

highking

Langharig tuig

Topicstarter
Nevermind, ik heb het al gevonden, hier stond voor mij de oplossing, een lijst met switches voor server.exe

Verwijderd

server -nas dus