GF4 Ti 4400 kapot?!!

Pagina: 1
Acties:

• Gurneyhck
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01-07 15:12
Oké volgens mij heb ik een vet probleem. Eergisteren boot ik win xp prof. op, en wil gaan UT'en. Dus ik inloggen op een server, laden.... game begint... comp slaat vast. Nog eens proberen dan he, weer vast.

Andere game dan maar, max payne, slaat ook meteen vast ik kom nog geen eens in het menu.

Andere detonators geïnstalleerd, ook nix. En nu begint hij ook vast te lopen gewoon in windows zelf.

Dus ik zet mijn bootmenu'tje aan om in mijn andere win xp te komen. Doe ik namelijk altijd. Die win xp is vrijwel een verse install. Nou ff det's geinstalleerd maar weer nix en bij 3dmark loopt ie ook vast.

Dus ik een diepe zucht (na wat in het bios te hebben geprutst werkte nog nix) en mijn 2 windows partities geformateerd. Windhoos er opnieuw op en meteen ff naar ntfs overgestapt. Nou alles ff installeren van drivers etc. en 3dmark. Ondertussen loopt hij niet meer vast in windhoos ;) Dus maar ff testen dan he, maar wa denk je weer nix :'( . Ik weer andere drivers geprobeert Max payne geprobeert weer vast. Jed Knight 2 loopt ook vast.

Dus ik was het natuurlijk strontbeu, en ik haal mijn GF4 Ti 4400 eruit. En zet er een oude ati rage pro in. En..... viola alles doet het, welis waar een gemiddelde van 3 fps in 3dmark op 640x480 maar hij doet het. Ik nog eens die GF4 er terug in stoppen. Nog steeds vastlopen.

Dus ik ben ten einde raad... :'( ik ga zo ff kijken of ik die GF4 in een ander systeem kan proberen. Maar voor de rest weet ik het ook nie meer. Iemand nog een goede tip??

edit: ik heb em natuurlijk ook niet meer overgeclockt (en mijn processor ook nie meer), ik heb mijn videokaart zelfs gedownclockt maar dan loopt ie nog vast. Het vreemde is dat ie in windhoos wel alles goed doet. En het is ook GEEN hitte probleem.

• Lief Adje
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:02

Lief Adje

Love is in the air

ik denk dat je er erg wijs aan doet om al je zooi eens terug te klocken en dan nog eens proberen

dus je cpu op 133mhz bus (266mhz ddr) en orginele mp en je videokaart ook op de standaart instellingen

edit:
hmz oke vaag probleem waarscheinlijk een rotte gf4 dus

PV: 2550WP | 520WP | een mens lijdt t meest door het lijden dat hij vreest

Verwijderd

hmmm... deed ie ut eerst wel? bij mij herkende de bios em eerst nie.... neiuwste bios versie er op?

Verwijderd

lijkt idd op een dode GF4, deed hij het eerst wel goed? Hoe oud is hij, heb je garantie? enz

• Gurneyhck
reactie op FWBG: ut deed het eerst gewoon goed, geen problemen. Ik zal eens ff een nieuw bios eropzetten, maar k vrees dat dat niet helpt, but u never know.

reactie op masterwill: Hij deed het eerst goed ja, hij is van begin april dus iets langer dan 4 maanden oud. Op de site van central point, waar ik em heb gekocht staat dat je net zolang garantie hebt als door de fabrikant wordt aangegeven. Dat is in mijn geval Creative, en op hun site staat dit:
Warranty:
2-year limited warranty covering parts and labour

Dus ik neem aan 2 jaar garantie he.

edit: Ik heb er later wel memory heatsinks op gezet. Zouden ze daar een probleem van maken??

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:02
had ik vanmorgen ook. ik heb gewoon effe alles op normale snelheid gezet (niet overclocked en ook niet downclocked) en effe een uurtje uit laten staan (en de stekker eruit). toen weer de stekker erin en voila, alles werkte weer :)

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

• Gurneyhck
Hij heeft bij mij wel 2 nachten uitgestaan, helpt nix denk ik. (bij mij zat de stekker er nog wel in)

• Karel2001
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-06-2022
Gurneyhck schreef op 13 augustus 2002 @ 14:59:

edit: Ik heb er later wel memory heatsinks op gezet. Zouden ze daar een probleem van maken??
ja daar doen ze moeilijk over... creative is niet zo makkelijk met garantie/support als je zelf heb zitten kloten. (ik denk ook wel normaal) en ja... overklokken van een Ti400.. was hij niet snel zat ;)

• Gurneyhck
Dat overclocken kunnen ze toch niet zien. Maar die memsinks moet ik die eraf trekken ofzo?

• Karel2001
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-06-2022
als je hem gaat opsturen naar Creative zou ik zeker die heatsinks eraf halen ja, ik denk dat ze het anders wel gaan merken dat je eraan heb zitten modden :/

het was waarschijnlijk die 666 die de boel verneukt heeft..

• Gurneyhck
Wauw!! FWBG I (almost) love u :+ Bios geflasht als laatste niet hoopvolle poging, en wa denk je, 3dmark zonder problemen. Wauw!! hoe dit kan snap ik nie. Maar in ieder geval allemaal bedankt en vooral FWBG. This Rocks 8) >:)

(het was btw, geen 666 meer, maar 675 ghehe)

Verwijderd

graag gedaan... zelf ook gehad (@&$#&@$&#@ atembo) have fun

• Consequator
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 03-08 09:15
plop :z

Verwijderd

weg server ofwatdannook

Verwijderd

[extreme n00b modus]

Kunnen ze dat overclocken werkelijk niet zien?.Bij powerstrip op men oude voodoo4 hoef ik powerstrip niet eens aan te zetten en dan herkent ie nog de door mij ingestelde clocksnelheid.Kunnen die mensen soms alleen nog de bios inzien en worden de instellingen van bijvoorbeeld powerstrip daar niet in opgeslagen net als bij een mobo if zo?

[extreme n00b modus uit]

• Fanatic_FS
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09:37
Verwijderd schreef op 13 augustus 2002 @ 16:48:
[extreme n00b modus]

Kunnen ze dat overclocken werkelijk niet zien?.Bij powerstrip op men oude voodoo4 hoef ik powerstrip niet eens aan te zetten en dan herkent ie nog de door mij ingestelde clocksnelheid.Kunnen die mensen soms alleen nog de bios inzien en worden de instellingen van bijvoorbeeld powerstrip daar niet in opgeslagen net als bij een mobo if zo?

[extreme n00b modus uit]
je oc instellingen worden niet op je videokaart opgeslagen maar in windhoos

Verwijderd

Volgens mij gewoon een rotte 4400, lijkt op mijn probleem. April gainward 4400 gekocht, no problems...vanaf begin vorige week...vastlopers, en dus niets aan pc verandert. Daarna niet opstarten of wel opstarten met streepjes.
Vanalles geprobeerd, clean install, nieuwe drivers, bios update kale pc met alleen 4400 erin.
Niets helpt. Kaart terug naar de leverancier.....kaart getest, kaart goed wordt gezegd.
Ik terug kaart in pc van mijn vrouw, en .....werken. Maar niet voor lang, na een half uurtje, vastlopers en bij opstarten streepjes.
Ik heb nu de kaart teruggstuurd naar Hastec, om um daar te laten controleren. Volgens mij is het geheugen gewoon rot. Ik zit nu weer met mij oude Voodoo 5500 te werken, en deze werkt perfect....
FF afwachten maar...........
Dus ik verwacht dat ook jouw geheugen de "geest" heeft gegeven..

• Gurneyhck
Bij mij is het probleem al opgelost zie vorige post van mij. Wonderlijk genoeg heeft bij mij een bios update geholpen. Erg vreemd aangezien er niks is veranderd in de biosupdate behalve dan dat mijn mobo nu Thoroughbred compatible is. En ik heb ook nix veranderd van bios instelling. Het is allemaal erg vreemd. Maar ik heb daarnet 3x 3dmark achtermekaar gedraaid. Overclocked en niet overclocked. Werkt allemaal best. En ook Codecreatures doet het goed. Dus ik ben happy. Ik hoop dat het bij jou ook snel wordt opgelost, maybe toch eens biosupdate. Maar ik was ook bijna de wanhoop nabij... sterkte Aad je zal het nodig hebben.

Verwijderd

Gurneyhck schreef op 13 augustus 2002 @ 14:59:

Kan het zijn dat je onvoorzichtig die mem-heatsinks erop hebt gezet, dat je je kaart zo half naar de klote hebt gewerkt?

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Probleem is al opgelost mensen :)
Pagina: 1