Toon posts:

2000 server, Directory kopieren met security

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Is het mogelijk om een directory die geshared is onder windows 2000 server te verplaatsen naar een andere partitie zodat de filelevel security en de shares meeverplaats worden?

als je kopieert en dan de oude directory weggooid, ben je ook je security en de shares kwijt.

Ik had zelf het idee om een backup te maken van de directory met NTbackup, dan de directory te verwijderen en dan vanaf de backup op de plaats waar ik het wil hebben terug te zetten, maar ik weet niet zeker of dit werkt?

kan iemand mij helpen?

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:42

Predator

Suffers from split brain

Volgens mij kan je
Share niveau: permcopy
NTFS niveau: robocopy
gebruiken.
Allebei resource kit tools

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

• wouter93
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
xcopy /o /s /e doet gewoon xcopy /s /e en neemt ntfs acl's ook mee. Geen scopy etc. meer nodig!
Moet je wel de share inderdaad nog doen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik zie het inderdaad, dat van xcopy /o /s /e, maar.....

Ok, ik kopieer de directory van de ene partitie naar de ander, is het dan mogelijk om met een proggie alle shares over de te zetten van de originele plaats naar de nieuwe plaats.

gaat namelijk om een directory waar een stuk of 40 directory's in staan die geshared zijn, en dan nog de machtigingen op share niveau.

• wouter93
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
nou ik heb het wel eens gedaan door de reg-key waar de shares in staan te exporteren, in Word te bewerken (search&replace, Hexadecimaal, let op verschil in hoofd/kleine letters) naar de goede paden, de originele reg-key te verwijderen en de zelf gebouwde weer te importeren door te dubbelklikken. Zorg dat de dirs voor de benodigde reboot in ieder geval aanwezig zijn.
Maar met het eerder genoemde permcopy kan het waarschijnlijk makkelijker.