[LI-7000] Onboard Realtek kaart doet vreemd in W2K

Pagina: 1
Acties:

• twi
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-08 16:40
Ik heb een barebone systeem van Soyo, de LI-7000. Daar zit een onboard Realtek 8139 chipje op en onder Win98SE werkte deze prima en probleemloos. Het kaartje wordt na het installeren van W2K automatisch herkend en werkt een paar minuten prima. Na een paar minuten scheidt 'ie er alleen mee uit. Doet 'ie niks meer. Disablen en weer enablen van de netwerkverbinding werkt niet (zorgt er niet voor dat de verbinding wordt hersteld). Het afsluiten van W2K bij een reboot is ontzettend traag na zo'n 'netwerkcrash' (zo'n 2-3 minuten), terwijl dit normaal binnen een minuutje gebeurt.

Ik ben benieuwd of iemand een soortgelijk probleem heeft gehad met een Realtek-kaartje in W2K. Ik heb de nieuwste drivers ook al geprobeerd, maar hij heeft nog steeds hetzelfde probleem.

't is een Intel Whitney gevalletje (Intel i810). Er is hier op GoT begin dit jaar een inkoopactie gedaan met deze computertjes, dus misschien heeft iemand een soortgelijk probleem gehad. Ik kan alleen niks vinden :{ Of misschien iemand anders mete en (onboard) Realtek geval