DC10 Plus Drivers voor spelen video's op comp zonder DC10?

Pagina: 1
Acties:

• IceEyz
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online
Ik heb overal gezocht, Pinnacle lijkt er geen drivers voor te hebben, verschillende sites over Video-Editing ook niet en kon ook niks vinden op 't forum...

Weet iemand een of ander drivertje waarmee je DC10 Plus gerenderde filmpjes op een andere comp zonder DC10 Plus kaart kunt afspelen / editen?
Die DC10 Plus gebruikt namelijk een raar formaat wat alleen af te spelen is op een bak met DC10 Plus.

• ilovetechno
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 24-11-2025
Uhh comprimeren met bijv. divx

• IceEyz
  • Nu online
In dit geval zit die tweede comp-zonder-DC10-Plus in een netwerkje met een comp die wel een DC10 Plus heeft.
Die tweede bak wordt vooral gebruikt als een parkeerplaats voor half afgemonteerde filmpjes. Het zou wel handig zijn om op die comp de filmpjes (in goede kwaliteit) te kunnen afspelen en evt. ook op de tv ernaast in de woonkamer...

Verwijderd

Dan moet je op die tweede computer een MJPEG codec installeren, bijvoorbeeld MJPEG morgan codec (zo heet dat toch?) die je kunt vinden op http://www.morgan-multimedia.com/.

edit:
Nog even over dat TV: het is veel makkelijker om dan via de DC10plus af te spelen (hardware JPEG playback) en dan dus de TV op de TV out van de DC10plus aan te sluiten. Als je het via een 'normale' TV out doet moet je dus in software decoden plus dat de kwaliteit van standaard TV outjes vaak verschrikkelijk slecht is, vergeleken met de TV out op de DC10plus. Dus hier moet je zelf die afweging maken of je niet liever de TV out van de DC10plus wilt gebruiken en dus op een computer met de DC10plus die videos af te spelen.

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Ik heb een DC10+ en voor het renderen naar bijvoorbeeld divx gebruik ik ook de morgan mjpeg codec.

• IceEyz
  • Nu online
Die Morgan MJPEG werkt wel goed. Thx...

• SiHiDa
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-03-2023
Gebruikt DC10+ geen hardwarematige codec? Ik weet niet of hij dan op de andere comp wil draaien.

Verwijderd

SiHiDa schreef op 14 augustus 2002 @ 11:58:
Gebruikt DC10+ geen hardwarematige codec? Ik weet niet of hij dan op de andere comp wil draaien.
Ja - de JPEG/MJPEG (zinloze discussie :?) codec. En dus kun je die via een hard- of software MJPEG codec ook weer decoden. Een hardware codec is echt niet speciaal hoor, alleen het ontlast de CPU. ;).

Verwijderd

Misschien alweer overbodig, gezien de antwoorden hierboven, maar dit werkt bij mij uitstekend! Ik heb een oude bak (K6-2) met Miro DC-1 (indeed 1 en geen 10...) die bij mij dienst doet als videorecorder(en MP3/DVD). D.m.v. Virtualdub maak ik avi's op die K6-2 en via het netwerk trek ik ze dan binnen op mijn 'main-pc' alwaar ik die filmpjes tevens met VirtualDub kan comprimeren naar bijv. DivX, zodat je af bent van dat 'vervelende' MJPEG en je video's ook draaien op andere PC's... BTW, DivX via de TV-out van m'n asus v7100 vind ik alleszins goed te doen.

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Verwijderd schreef op 14 augustus 2002 @ 17:32:
[...]

Ja - de JPEG/MJPEG (zinloze discussie :?) codec. En dus kun je die via een hard- of software MJPEG codec ook weer decoden. Een hardware codec is echt niet speciaal hoor, alleen het ontlast de CPU. ;).
`
JPEG-M-JPEG discussie ?

Nee hoor, DC10plus is M-JPEG :)

En ik kan het weten, want ik heb er zelf een, incl source van de drivers *D
Pagina: 1