Toon posts:

D740X haalt maar 21010 kb/s onder XP

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn nieuwe Maxtor D740X haalt maar 21 meg per seconde terwijl hij volgens de reviews toch op zn minst 33 meg/s doorvoersnelheid moet halen...

ik heb gekeken of ik instellingen in het bios of systeem kon vinden die verkeerd staan, maar nix van dit alles...

bovendien komen de specs van mijn systeem overeen met dat van de referentie..

windows xp pro (vers geinstaleerd) hdd helemaal leeg,
amd 1800+
256 mb ddr (2700)

wat ben ik nog vergeten, of wat moet ik nog doen om em sneller te krijgen..?!

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-01 07:49
Via drivers geinstalleerd ? (Ik neem aan dat je en via mobo hebt).

Verwijderd

Topicstarter
Twynn schreef op 13 augustus 2002 @ 14:13:
Via drivers geinstalleerd ? (Ik neem aan dat je en via mobo hebt).
idd een via kt333 mobo, maar nog niet gedaan, zal zo ffies kijken..

• Sparhawk
  • Laatst online: 00:28

Sparhawk

Can bind minds with his spoon

Hoe heb je hem getest?
Heb je een UDMA 66 kabel (80 pins i.p.v. 40)
Zit er nog een ander device op de kabel?

Benchmark eens met HDTACH en post het grafiekje eens

Wil iedereen die in telekinese gelooft mijn hand opheffen a.u.b.

Verwijderd

Topicstarter
Sparhawk schreef op 13 augustus 2002 @ 14:18:
Hoe heb je hem getest?
Heb je een UDMA 66 kabel (80 pins i.p.v. 40)
Zit er nog een ander device op de kabel?

Benchmark eens met HDTACH en post het grafiekje eens
idd 80 pins anders boot windows niet eens (unmountable_boot_device)

en de cd heb ik sec master gemaakt

Verwijderd

Topicstarter
moet ik de via miniport dirver instaleren..!?

• Sparhawk

Sparhawk

Verwijderd schreef op 13 augustus 2002 @ 14:19:
[...]

idd 80 pins anders boot windows niet eens (unmountable_boot_device)

en de cd heb ik sec master gemaakt
Probeer ff wat duidelijker te zijn, scheelt mij ook weer typen :)
Het is dus je primary master , aangesloten op een 80 pins kabel, en geen slave eraan?

Hoe heb je hem gebenchmarked?
wat zegt je bios over pio en udma modes?
en je opstartscherm, vlak voor winXP begint te booten?

• Sparhawk

Sparhawk

Verwijderd schreef op 13 augustus 2002 @ 14:22:
moet ik de via miniport dirver instaleren..!?
Via 4 in 1

te vinden bij de meuktracker of op www.via.com.tw

Verwijderd

Topicstarter
Sparhawk schreef op 13 augustus 2002 @ 14:23:
[...]

Probeer ff wat duidelijker te zijn, scheelt mij ook weer typen :)
Het is dus je primary master , aangesloten op een 80 pins kabel, en geen slave eraan?
klopt as een bus
Hoe heb je hem gebenchmarked?
sisoft sandra
wat zegt je bios over pio en udma modes?
en je opstartscherm, vlak voor winXP begint te booten?
[/q]
udma mode 5

• Tribal_T
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-12-2025

Tribal_T

PSN ID: Tribal_T

Ik heb zo'n nieuwe d740x en die draait udma6

Anyone who takes himself too seriously always runs the risk of looking ridiculous; anyone who can consistently laugh at himself does not

• Twynn
  • Laatst online: 29-01 07:49
Verwijderd schreef op 13 augustus 2002 @ 14:26:
[...]

zo down als een .........

http://www.viatech.com of kijk even in de meuktracker..

• Sparhawk

Sparhawk

Verwijderd schreef op 13 augustus 2002 @ 14:26:
[...]

zo down als een .........
Mabit, ff een opmerking.
Ik klikte net op jouw naam, en ik zag dat jij tot nu toe een stuk of 30 topics hebt geopend, en in 1 ander topic een nuttige bijdrage hebt geleverd. Ik wil je er dan ook even op wijzen dat Gathering of Tweakers GEEN HELPDESK is... Kijk, als jij een probleem hebt, ben ik niet te beroerd te helpen, alleen ik verwacht dan ook dat jij zelf initiatief toont, en ook andere mensen helpt.

Mooi voorbeeld is het bovenstaande. Die via 4 in 1 drivers zullen heus wel op meer plekken te downloaden zijn. Start google eens op, en probeer het eens zelf. ALs je er dan nog niet uitkomt wil ik met alle plezier helpen, alleen ik ga niet jou handhje vasthoudenals je iets niet direct kunt vinden.

Succes, donwload hdtach eens en post eens een plaatje, dan komen we verder.

P.s. Ik help je dus heus wel verder, alleen zelf iets meer initiatief tonen

Verwijderd

Topicstarter
nee ik gaf alleen aan dat die via.com.tw site down was, ik had al drivers gwevonden op via arena, en daar stond bij de mini port driver dat het voor udma 133 onder xp was....

maar anyway de meeste topics zijn van de afgelopen tijd, omdat ik nu bezig ben met het upgraden van mn netwerk... meestal heb ik geen tijd om op tweakers.net te zitten omdat ik het veel te druk heb...

meestal ben ik ook specifiek op zoek naar een probleem, maar als ik geen oplossing kan vinden via google of de search... zal ik toch zelf een vraag moeten stellen... ik begrijp dat er mensen zijn die de hele dag rondhangen en wat meer hulp van andere verwachten, dat is volkomen gerechtvaardigd, maar er zijn ook mensen die dat simpelweg niet kunnen..

maar ik ben niet te beroerd om iemand te helpen, laat dat duidelijk zijn..

• Sparhawk

Sparhawk

Verwijderd schreef op 13 augustus 2002 @ 14:52:
nee ik gaf alleen aan dat die via.com.tw site down was, ik had al drivers gwevonden op via arena, en daar stond bij de mini port driver dat het voor udma 133 onder xp was....
nee, je zei alleen maar down....
je meldde niet dat je al andere drivers gevonden had ofzo...
Da's namelijk ook wel handig, dat je even duidelijk meldt wat je al gedaan hebt en niet...
maar anyway de meeste topics zijn van de afgelopen tijd, omdat ik nu bezig ben met het upgraden van mn netwerk... meestal heb ik geen tijd om op tweakers.net te zitten omdat ik het veel te druk heb...
Als je het te druk hebt, kun je hier ook geen vragen stellen. Bovendien, als je tijd zo kostbaar is, bel dan een helpdesk waar je gelijk antwoordt krijgt. Kijk ik verwijt het je niet dat je weinig op t.net rondhangt, aleen het is natuurlijk bullshit om te roepen dat je geen tijd hebt om vragen te benatwoorden, maar je hebt wel tijd om op eventuele antwoorden van je eigen vraag te wachten...
meestal ben ik ook specifiek op zoek naar een probleem, maar als ik geen oplossing kan vinden via google of de search... zal ik toch zelf een vraag moeten stellen... ik begrijp dat er mensen zijn die de hele dag rondhangen en wat meer hulp van andere verwachten, dat is volkomen gerechtvaardigd, maar er zijn ook mensen die dat simpelweg niet kunnen..
Hoho, vragenstellen is ook absoluut niet fout, ik kijk alleen standaard als ik mensen help, naar hun posthistory, en als ik dan zo iets ontdek, zeg ik dat
maar ik ben niet te beroerd om iemand te helpen, laat dat duidelijk zijn..
Dat is duidelijk, en laat het ook duidelijk zijn dat ik niet de beroerdste ben, want ik had ook gelijk kunnen denken van, ik help die gozer niet met zo'n posthistory..

Dat doe ik echter wel, zeker ook omdat jij de discusie hierover netjes aangaat.

Maar komop, we gaan ff verder kijken naar die harddisk van je, want dit is toch alleen maar offtopic.

2 vragen nu:
Heb je de via 4 in 1 drivers al geinstalleerd...
wat zijn de resultaten van HDtach, want sisoft is niet het allerbeste programma

Verwijderd

Topicstarter
drivers geinstaleerd, opnieuw met opnze lieve sandra gekeken...

sandra meet zonder cache ongeveer 20 meg/s en met cache aan nog iets langzamer zelfs...

HDTECH gaat niet werken omdat ik een error krijgt dat WINDOWS NT not is supported..:S

• David
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 29-03 13:36
Ik heb zelf 2 Maxtor D740X schijven in RAID0, en vond de performance ook erg tegenvallen in Sandra (26000 ofzo).
Ik neem aan dat je de C:-schijf hebt gebencht? Als je meerdere partities hebt is het beter om niet dezelfde schijf te benchen als waar je Windows op draait. Ook is Sandra nou niet echt de meest betrouwbare benchmark. HDTACH of ATTO zijn bijvoorbeeld veel beter. Wat ook raadzaam is om te doen in jou config is de RAID performance patch van VIA te installeren (http://www.viaarena.com/?PageID=66). Ik heb zelf vanmiddag ook nog de VIA Latency Patch erbij geinstalleerd (moet je zelf maar even zoeken, link ben ik kwijt). Nu zit ik in Sandra op ongeveer 30000, en in de andere benchmarks ook zo ongeveer waar ik zou moeten zitten.

Dato DUO synth voor twee

• mOrPhie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-03 15:51

mOrPhie

❤️❤️❤️❤️🤍

Ik heb ook de D740X maxtors. De 40 GB versie. Ik heb zelf geen problemen met de performance. Tuurlijk het is nog niet echt geweldig als een paar goeie IBM of WD schijven, maar see for yourself:

mOrPhie in "Post hier je RAID0 scores!"

echt aan de D740X-schijf op zich zal het dus _NIET_ liggen, zoals hier vaak wordt gesuggereerd op het forum ;)

Een experimentele community-site: https://technobabblenerdtalk.nl/. DM voor invite code.

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05:00

Exirion

Gadgetfetisjist

mOrPhie schreef op 14 augustus 2002 @ 01:17:
echt aan de D740X-schijf op zich zal het dus _NIET_ liggen, zoals hier vaak wordt gesuggereerd op het forum ;)

Mee eens. Ik draai hier RAID0 op een FastTrak100 Promise controller met twee D740X'en eraan, en dat draait heel erg lekker :)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

Exirion schreef op 14 augustus 2002 @ 01:26:

[...]

Mee eens. Ik draai hier RAID0 op een FastTrak100 Promise controller met twee D740X'en eraan, en dat draait heel erg lekker :)
Ook mee eens draai hier RAID0 op een Fastrak TX2000 Promise controller met ook 2 d740x aanhangen, en het is gewoon lekker snel, [heb ook zo'n wd120gb caviar special edition maar dit is sneller...]

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:41

Smarron

The bend

Uhm, even weer ontopic. Mijn schijf doet ook niet meer dan 15MB/sec ...
Heb VIA 4.37 geinstalleerd en draait UDMA5.

Ik heb wel 2 HD's aan 1 kabel hangen. Maakt dat wat uit ?

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Verwijderd

reeds naar dynamic disk geconverteerd neem ik aan ?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 14 augustus 2002 @ 14:14:
ehh ik ben bang van niet, maar ik heb er ook nog nooit van gehoord...

Verwijderd

Verwijderd schreef op 14 augustus 2002 @ 14:14:
Ik weet er niet veel van, maar hier zaten toch ook een hoop nadelen aan toch? :?

• shardphoenix
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-03 12:05
TIP!!! check de link waar de file vandaan komt...bv als je iets van de asus site wil downloaden dan wil Download Accelerator gaan beginnen maar lukt het niet. Kijk dan ff snel in welke map je moet zijn en start gewoon een ftp progje op.
bv. ftp://ftp.asus.com en dan gewoon door mappen bladeren werkt aaltijd prima! ipv die links

• mOrPhie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-03 15:51

mOrPhie

❤️❤️❤️❤️🤍

mikevanrooijen schreef op 14 augustus 2002 @ 23:18:
TIP!!! check de link waar de file vandaan komt...bv als je iets van de asus site wil downloaden dan wil Download Accelerator gaan beginnen maar lukt het niet. Kijk dan ff snel in welke map je moet zijn en start gewoon een ftp progje op.
bv. ftp://ftp.asus.com en dan gewoon door mappen bladeren werkt aaltijd prima! ipv die links
Uhm, leuke tip, maar volgens mij post je deze in een verkeerd topic.... ;)

Een experimentele community-site: https://technobabblenerdtalk.nl/. DM voor invite code.

• SlowikPL
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-03 11:01
Ik heb deus een WD-800JB aangesloten op mijn nieuwe MSI KT3-Ultra2-R. Bij nieuwe installatie van Windows XP merkte ik meteen dat de performance van mijn HD`stuk minder deed!Eerder had ik een Gigabyte GA-7VRXP en daar had ik op mijn WD zeer goede performance.Nu begon ik mijn schijf te testen en het blijkt dat maar 23524 punten heb in Sandra 2002en had erder 32000 punten, en bij de vergelijkbare ATA100 7200RPM 30GB 24000 punten heeft hoe kan dat?

WD- 2 part. 1x 6GB + 1x70GB

WD-800JB 8MB 7200RPM MASTER Maxtor 7200RPM ATA133 40GB SLAVE
Via 4/1 4.39 / 4.40/4.42 getest
Ultra DMA 5 ingeschakeld Standard in Windows
Kabel 80pins

Trouwens bij mijn Maxtor wordt ook alleen UDMA mode 5 gegeven terwijl dat mode 6 moest zijn??

* Intel Core i7-6700K @ 4.8Ghz * Asus MAXIMUS VIII EXTREME* nVidia Asus Poseidon 1080Ti * Mushkin 16 GB * SSD Samsung M.2 2280 256GB + 3x Samsung 256GB 850Pro* Enermax Revolution85+ 1250W * CM Stacker 832 SE * Waretcooling CPU, NB ,VGA 3x Mora

• shardphoenix
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-03 12:05
mOrPhie schreef op 14 augustus 2002 @ 23:25:
[...]

Uhm, leuke tip, maar volgens mij post je deze in een verkeerd topic.... ;)
nee sorry, ik had iets duidelijker moeten zijn. 10e post op pag1 (mabit) staat zo down als een.....daarom d8 ik van ff een tipje :+

• Sparhawk

Sparhawk

Verwijderd schreef op 13 augustus 2002 @ 20:21:
drivers geinstaleerd, opnieuw met opnze lieve sandra gekeken...

sandra meet zonder cache ongeveer 20 meg/s en met cache aan nog iets langzamer zelfs...

HDTECH gaat niet werken omdat ik een error krijgt dat WINDOWS NT not is supported..:S
Het is hdtAch (met een a dus) en ik draai hier windows2000 en dat draait gewoon hoor...

• B-BRAIN
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-12-2025
ok net ff een bench gedraait met hdtach op me D740x(80gig)
maximum read speed- maximum 45818.0kps,
minimum 21351,0kps
average 35000,9kps

cpu utilization is 6%

• Tribal_T
  • Laatst online: 26-12-2025

Tribal_T

PSN ID: Tribal_T

Me ook ff getest enzo.

maximum read speed- maximum 44977.0kps,
minimum 23351,0kps
average 34650,9kps

Toch best netjes enne ik heb nog ff gechecked maar draai eg udma 6

Anyone who takes himself too seriously always runs the risk of looking ridiculous; anyone who can consistently laugh at himself does not

Verwijderd

Topicstarter
Sparhawk schreef op 15 augustus 2002 @ 11:06:
[...]

Het is hdtAch (met een a dus) en ik draai hier windows2000 en dat draait gewoon hoor...
nee dat bedoel ik ook, maar onder winxp wil ie in geen geval starten..

ga wel naar een andere op zoek... eerst registreren voor $50 ..

• Smarron

Smarron

The bend

Ok, ik heb ook even de test uitgevoerd. Ik ben bang dat mijn schijf toch echt iets mankeert! :(

De bovenste is mijn IBM 60GB, daar is nog maar 1GB aan ruimte over. Redelijk in orde die score vind ik. De onderste is mijn IBM 30GB, daar is nog 25GB aan ruimte over. Een gemiddelde van 15MB/sec ?!?! |:(

Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/~r.angenois/HDTach.jpg

• Smarron

Smarron

The bend

Ok, ik ben erachter gekomen wat het probleem was. Ik scoor nu weer 34MB/sec

De HD was geen master ofzo. Ik had een jumper verkeerd zitten. Ik dacht tenminste dat die goed zat. Ook heb ik nu de 2e HD op een ander kanaal gezet. Nu dus de 1e HD en mijn CD-Rom (brander) op IDE1.

Verwijderd

Topicstarter
als je jumpers verkeerd staan start ie toch niet eens op...?!!

• Smarron

Smarron

The bend

Verwijderd schreef op 15 augustus 2002 @ 17:23:
als je jumpers verkeerd staan start ie toch niet eens op...?!!
Bij mij wel, alleen duurde het eerst een halve minuut. Zie ook die post erboven.
Nu draait hij perfect.

Verwijderd

Topicstarter
Smarron schreef op 15 augustus 2002 @ 22:32:
[...]

Bij mij wel, alleen duurde het eerst een halve minuut. Zie ook die post erboven.
Nu draait hij perfect.
Hoe heb je trouwens dat ding aan t werken gekregen..?! 50$ betaald of via een klein zip bestand van een site die ik hier niet mag noemen van femme..?! :D

Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://nieuws.xs4all.nl/twiekers/hdtach.gif

tis me gelukt hd tach tests te draaien...

schijf is een maxtor d740x op ATA 133 in een Atv333 mobo met de nieuwste VIA 4 in 1 drivers....

kan iemand ook een grafiekje van die 8 meg cache posten, ik wil wel ns weten of t nou echt uit maakt... :D

Verwijderd

Je mag niet klagen hoor met je 33mb/sec. average.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 17 augustus 2002 @ 22:51:
Je mag niet klagen hoor met je 33mb/sec. average.
sandra zit er dus 13meg onder :S anyway heeft iemand hier ook dhdtach resultaten voor de d740 of de WD james bond..?!

• Ibidem
  • Laatst online: 24-02 19:28
ditzelfde prob heb ik ook met een SiS 645DX. Als ik de SiS HD Util installeer dan installed ie ook een USB Fix en daarmee gaat mijn Logitech Cordless Desktop haperen (USB aangesloten) Dus dat is niet echt de oplossing in mijn geval :(

Nu ik goed na d8 kan die USB Fix ook in de SiS AGP Accelerator 1.10 en 1.09(f) zitten. Want dat stond wel op de SiS site, iemand hetzelfde prob?

..::System Specs::..

• Sparhawk

Sparhawk

Verwijderd schreef op 17 augustus 2002 @ 22:44:
[afbeelding]

tis me gelukt hd tach tests te draaien...

schijf is een maxtor d740x op ATA 133 in een Atv333 mobo met de nieuwste VIA 4 in 1 drivers....

kan iemand ook een grafiekje van die 8 meg cache posten, ik wil wel ns weten of t nou echt uit maakt... :D
Kijk, dat lijkt ergens op, blij dat het toch nog allemaal werkt.
De plaatjes van de WD 8 MB cache zijn zoals gezegd ook wel te vinden.

Ziet er verder allemaal goed uit :)

Verwijderd

dit is mijn Maxtor 60GB D740X

Afbeeldingslocatie: http://syncro.gamepoint.net/pics/pictures/funny/shredddah.jpg

Verwijderd

Topicstarter
2 vraagjes: hoe kom je aan een accesstime van 8,8..?!

en waarom is je burst speed zo laag..?! bij mijn is ie 80...

Verwijderd

uhm burstspeed? :p ik weet er eigenlijk niet zo veel van :( enne is 8.8 laag of hoog?

• knights16
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-03 19:48
gozer heeft ook een vaage grafiek..

PVoutput

Verwijderd

Je moet een vinkje zetten bij advanced size check in hoofdschermpje hdtach. Hij test hier immers maar 8 gig.

Verwijderd

dan krijg ik ongeveer het zelfde alleen word de cpu utilisation 4,6 en de hoogste snelheid 46342 en de laagste 19710

Verwijderd

Topicstarter
als ik advanced size check aanzet, loopt hdtach onder xp pro onherroepelijk vast: er gebeurd een paar sec nix en ctrl alt del zegt: prog reageert niet..!
Pagina: 1