Is er een mogelijkheid om IPX te 'tunnelen' via TCP/IP? Ik zit hier namelijk nu met mijn totaal vernieuwde netwerkje met router en nou kom ik er met mijn stomme kop achter dat ik geen IPX verbindingen kan opzetten tussen pc's in de verschillende subnetten.
Ik dacht dat zo'n pakketje wel bestond, maar ik ben de naam kwijt
Ik weet niet of ik m'n linux router bak zo kan instellen dat het ook werkt voor IPX, maar ik ben eigenlijk allang blij dat dat ding het uberhaupt doet, dus ik verander er nu liever niets meer aan.
Als iemand hier wat voor heeft, of een tutorial ofzo, dan had ik dat graag gehoord
Bij voorbaat dank!
[edit]
Sorry voor de typo in de titel
[edit2]
Ik heb hier wel nog wat gevonden over IPTunnel van Novell, maar dat kan ik nergens (legaal?) downloaden. Is er een freeware pakket hiervoor voor Win98?
[edit3]
Was ik vergeten duidelijk te vermelden: ik zoek dus een 'client-side' oplossing, m.a.w. mijn pc pakt het IPX pakketje in in TCP/IP, verstuurd het aan het beoogde subnet via de router en de ontvangende hosts in dat subnet pakken het weer netjes uit en geven het door aan de applicatie die erop zit te wachten.
Ik dacht dat zo'n pakketje wel bestond, maar ik ben de naam kwijt
Als iemand hier wat voor heeft, of een tutorial ofzo, dan had ik dat graag gehoord
Bij voorbaat dank!
[edit]
Sorry voor de typo in de titel
[edit2]
Ik heb hier wel nog wat gevonden over IPTunnel van Novell, maar dat kan ik nergens (legaal?) downloaden. Is er een freeware pakket hiervoor voor Win98?
[edit3]
Was ik vergeten duidelijk te vermelden: ik zoek dus een 'client-side' oplossing, m.a.w. mijn pc pakt het IPX pakketje in in TCP/IP, verstuurd het aan het beoogde subnet via de router en de ontvangende hosts in dat subnet pakken het weer netjes uit en geven het door aan de applicatie die erop zit te wachten.